bloedpuntjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

bloedpuntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:04

ik heb een muggenbult, en onbewust was ik aan het krabben. Toen ik vervolgens naar mijn arm keek schrok ik een beetje, want hij was helemaal rood en er zaten allemaal bloedpuntjes (petechiën) .... Ik denk dat het er rond de 100 zijn ....

Verder heb ik nergens last van, ik heb dit in periodes vaker, maar het is nu best extreem :P Ik heb ook best veel blauwe plekken maar dat heb ik ook wel eens vaker gehad... En toen is mijn bloed getest maar er was niets te vinden.

Normaliter heeft het er mee te maken dat ik niet zo goed eet, maar dat gaat nu wel goed volgens mij. Zou dit kunnen komen omdat het gewoon warm weer is en mijn bloed wat dunner is, of is het zaak om hier mee naar een huisarts te gaan :P ? Ik heb een grondige hekel aan huisartsen dus ik vermijd het liever. Maar als het moet dan moet het :P . Ik ben een beetje bang dat ze alweer weg zijn eer de HA plek heeft :+

Anoniem

Re: bloedpuntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:18

Bloed dunner, poriën meer open, klinkt lgisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:52

thanks, niet iets zorgwekkends ?

Afbeelding

zo ziet het eruit, op de foto vind ik de grootte van het 'gebied' kleiner ogen 't is ongeveer de helft van mijn bovenarm waar 't zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:00

Dat ziet er eerder gewoon open gekrabt uit... :=

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:02

t lijkt wel een zuigzoen :+ heb je er aan gezogen of zo? ik zou het gewoon afwachten als het nog groter wordt dikker en pijn gaat doen even naar de HA en anders gaat het echt wel weer weg vanzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:02

Is gewoon opengekrabt en dat gebeurt met warm weer eerder dan met koud weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:06

Hahaha, ja lekker... Even aan mijn muggenbult zuigen :') 't lijkt idd wel op het effect wat je met zo'n muggenbultuitzuiger krijgt. Maar nee, ik heb er alleen aan gekrabt :P .

Bedoelen jullie mijn bloedvaatjes opengekrabt oid :') ? m'n huid zelf ligt niet open, 't zit echt onder mijn huid . 't zijn echt bloeduitstortinkjes :j Maar dat is gewoon normaal ?

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:08

Ik lees even mee , heb dit ook gehad . Bij mij vanzelf weggegaan maar ben wel benieuwd wat het precies is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:25

achja, ik heb nog even zitten googlen. Het komt gewoon door het krabben én het weer en het komt veel vaker voor volgens mij onder deze omstandigheden.
Ik maakte me wat zorgen omdat petechiën me niet heel gezond leken, maar als gevolg van krabben etc. schijnt het wel normaal te zijn :)
Verder gaat alles ook nog goed volgens mij :') , dus ik zal me er maar verder niet al teveel zorgen om maken. :D .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 01:03

joh, dat gaat vanzelf weer weg :j Ik heb dit heel vaak en dan vooral op plekken waar je huid dun is, zoals binnekant van bovenarm, binnenkant dijbeen etc :P

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:42

Dit lijkt me gewoon normaal hoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:02

Ik zou toch nog eens langs de huisarts gaan als je veel vaker last hebt van onderhuidse kleine bloedingen.