Dé tip tegen pluizerig haar gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamUp

Dé tip tegen pluizerig haar gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:31

Hallo bokkers.
Ik word er nu echt gek van gewoon, ik heb blond stijl haar met een beetje slag. Maar het pluist enorm.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd maar het wilt gewoon nooit helemaal weg gaan.
Wat ik onder andere geprobeerd heb is: Allerlei haar cremetjes (hier word mijn haar alleen maar vet van maar het blijft pluizen)
Stijlen heb ik ook geprobeerd (doe ik af en toe ook gewoon, dit werkt ook niet tegen de pluis, ik weet overigens ook dat het heel slecht is voor je haar dus wil ik het niet te vaak doen en ook daarvan word mijn haar vet.)
Haar afspoelen met koud water heb ik ook wel eens gehoord dat het werkt, nee hoor mijn pluis blijft.
Mijn kapper heeft me de tip gegeven om een beetje haarlak te sprayen en dan je haar "plat" wrijven, ook dit werkt niet (of ik moet een halve bus haarlak opsprayen)
Milde shampoo helpt iets maar het blijft ontiegelijk pluizen.
Mijn haar föhnen hoef ik dus ook echt niet meer te proberen, ookal föhn ik het koud en van boven af, als het eenmaal droog is heb ik dan een kapsel ala suikerspin.
Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen ben ik het nu echt zat en er moet verandering in komen :+
Bedankt voor het lezen :)

Bienotje

Re: Dé tip tegen pluizerig haar gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:34

Gebruik je een cremespoeling? Dat schijnt ook nog wel eens te kunnen helpen.. En toch ook een serum (alleen in de puntjes, anders wordt je haar te snel vettig), die beschermt gelijk je haar bij evt. fohnen of stijlen.

Misschien een beetje haarlak op je borstel spuiten en daarmee je haar borstelen, alhoewel dat misschien meer tegen statisch haar werkt.

En stiekem denk ik toch dat als je gaat zoeken dat er wel een shampoo/ cremespoeling combi moet zijn die voor jouw gaat werken maar misschien heb je die nog niet gevonden :)

Succes in ieder geval!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:35

Detangler van Cowboy Magic. Pluist echt niet meer en is niet vet.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:38

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:40

Cremespoeling gebruik ik ook ja, en inderdaad de de serum moet in de puntjes omdat het anders vet word, probleem is alleen dat het bij mij vooral aan de bovenkant pluist.
En die shampoo en cremespoeling ben ik inderdaad al jaren naar opzoek :+

Suzanne, die heb ik nog niet gehad, ga er even wat meer over opzoeken.
Pitbullfup, die ga ik ook even opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:42

Suzanne F. schreef:

Voor je eigen haar?
Zou ik toch niet zo snel doen...

Ik heb een hele tijd een spray van de kapper gebruikt.
Was echt het enige wat werkt, maar helaas hebben ze deze uit het assortiment gehaald :roll:
Misschien is hij bij jou nog wel ergens te krijgen, deze is het:

Afbeelding

sefanja

Wat ik gebruik voor pluizig haar "IC", ideaal.... :)

MRIIIS

Ik gebruik de producten van John Frieda. Of heb je die al geprobeerd? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:44

Frizz-ease van John Frieda al geprobeerd?

@Anc, Cowboy Magic is ook door mensen heel prima te gebruiken hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:45

Sonja schreef:
Frizz-ease van John Frieda al geprobeerd?

@Anc, Cowboy Magic is ook door mensen heel prima te gebruiken hoor :j

Dat wist ik helemaal niet!
Weer wat geleerd, misschien moet ik die dan toch ook maar eens gaan proberen.

Frizz-ease vond ik echt rotspul, het is hartstikke duur en mijn haar werd er alleen maar vet en vies van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:46

Heb je dan niet teveel gebruikt? Je hebt er echt maar heeeeeel weinig van nodig.
Van CM ook trouwens. Echt een druppie tussen je handen doen, even wrijven, en dan even met je handen door je haar.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:47

Een stijltang!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:47

En gebruik je wel eens haarmaskertjes? Denk dat je haar gewoon ontzettend droog is...

Wat je ook kan doen is kokosnootolie s'avonds over je haar verdelen en dan s'ochtends eruitspoelen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:48

Frizz-ease van JF is voor mij echt een drama. Krijgt daar supervet haar van en plakkerig etc. etc.

Denk dat het vooral toch expirimenteren blijft tot je iets vind wat echt op jouw haar werkt. En daarnaast ook gewoon combineren.

heb zelf ook 1000enden merken geprobeerd en ben nu bij herbal essensces en dan de hello hydratation. Die werkt voor mij ongelofelijk goed tegen het pluizen, daarnaast nog een soort haarolie spray van gliss kur en 1x in de week een haarmasker van elvive.
En als afsluiter als ik uitga of naar mijn werk een beetje serum van andrelon, wat ik overigens gewoon over mijn handen verdeel en dan in mijn haar kneed.

Kortom alle merken komen voorbij. Ik heb nu in ieder geval super krullend haar van mezelf maar het pluist bijna niet en glanst ongelofelijk.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:51

Anc en Lolleke, dat is precies waar ik bang voor ben bij frizz-ease dat het vet en vies word, en dat omdat het duur is.
sancha een stijltang bokst er helaas ook niet tegenop.
Juangi, haarmaskertjes gebruik ik ook en ook milde shampoo voor droog haar.
Kokosnoot olie zou ik wel eens kunnen proberen ja :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:51

Cowboy magic kan heel goed voor je eigen haar. Ik heb nog nooit zulk mooi gezond haar gehad sinds ik het gebruik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:51

Suzanne F. schreef:

Gebruik ik ook voor mijn haar en dat van mijn paarden. Werkt super; heel weinig van nodig. En zo klaar.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:52

ik zet eventjes een stipje want heb zelf ook erg last van super veel pluizen in mijn haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:52

ik gebruik biosilk, moet je wel maar een inimini drupje in je hand doen, dan over elkaar wrijven.... En dan in de punten en bij de haar aanzet doen (maar dan moet je er echt maar 1x met je handen door en niet vaker). Ik gebruik het op vochtig haar, en dan fohnen.

Ik vind die andrelon anti-frizz ook goed helpen (die paarse tubes, voor stijl haar of krullen geloof ik) ... Als je het in een nat haar doet en dan fohnt. Maar je moet echt een heeeel klein beetje gebruiken en het echt heel goed verdelen over allebei je handen. Dan werkt het goed. Als je haar er vies en vettig van wordt denk ik dat je gewoon teveel gebruikt :o ... Hoewel ik ook wel cremes heb waar mijn haar gewoon ranzig en vet van wordt :P

Van haarmaskers wordt mijn haar dan alleen maar weer pluiziger omdat het daar zachter en 'lichter' ofzo van wordt :')

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:56

Menino dat kan wel waar zijn dat ik dan teveel gebruik en het daardoor vet word. Alleen als ik minder zou gebruiken is er geen verschil.
Ik heb nu overigens heel duur spul van de kapper speciaal uitgezocht op mijn haartype en nogsteeds heb ik er last van (en daardoor baal ik er ook zo van O:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:59

Er is een centraal topic op MW waarin je je vraag kan stellen, dit omdat er heel veel topics geopend worden welke heel goed in één topic gevangen kunnen worden. In dat topic reageren ook mensen met de nodige ervaring, dus voel je vrij de vraag daar te stellen. Daarom zet ik hier een slotje. [MW] [centraal] Haar/haarverf deel 3