enkel - probleem!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauranne

enkel - probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 13:13

ik heb vorige week training gehad. mijn paard sprong op een bepaald moment weg en ik ben door mijn enkel gezakt. dit gebeurt bij mij wel vaker tijdens het rijden, ik slaag dan mijn voet om in mijn beugel.
Nu had ik echter een klein probleem :+ ik kon er niet meer op staan :o ik ben dus blijven doorrijden op de zijkant van mijn voet :Y) --> pijnlijke zaak ;(

ik dacht zelf aan een brace waarbij je je enkel echt niet meer kan bewegen. een gewoon steunverband helpt niet echt.

iemand ideetjes?

dankje! x

Optiwolk

Re: enkel - probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:27

Naar de dokter gaan?

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 13:42

Optiwolk schreef:
Naar de dokter gaan?

euhm owkee dankje :D xd

dat was ik er dus vergeten bijzetten := ik ben al van heel klein hyperlax dus het is gekend dat alles wat los hangt :) ik ga niet bij elke verstuiking naar de dokter en die kan ook niks meer zeggen dan zalf en steunverband.

waar ik dus naar op zoek ben is iemand die dit probleem herkent en kan zeggen wat hij/zij heeft gedaan :) mensen met gewoon goede ideeën zijn ook welkom :o

xx

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:44

Heb je jodhpurs met chaps of laarzen?
Ik heb sinds een tijdje jodhpurs met veters en merk dat die veel meer stevigheid geven om de enkels.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:48

Stevigere schoenen aan lijkt mij...als je een goede, stevige laars hebt kan je volgens mij je enkel niet dubbelslaan op de manier die jij beschrijft...

Of inderdaad hoge schoenen die je met een veter voldoende strak kunt doen in combi met goed aansluitende chaps.

Edit: Ik heb zelf trouwens één zwakkere enkel, vroeger banden eens gescheurd gehad en ga daar dus ook met enige regelmaat doorheen. Maar dat gebeurt me dus op gymschoenen, lage schoenen, sokken, en ook weleens op mijn oude (uitgelopen) jodphurs. Maar nooit op mijn laarzen of met mijn chaps aan hoor, die bieden echt wel stevigheid...
Laatst bijgewerkt door 0000 op 04-06-11 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:48

Lauranne schreef:
Optiwolk schreef:
Naar de dokter gaan?

euhm owkee dankje :D xd

dat was ik er dus vergeten bijzetten := ik ben al van heel klein hyperlax dus het is gekend dat alles wat los hangt :) ik ga niet bij elke verstuiking naar de dokter en die kan ook niks meer zeggen dan zalf en steunverband.

waar ik dus naar op zoek ben is iemand die dit probleem herkent en kan zeggen wat hij/zij heeft gedaan :) mensen met gewoon goede ideeën zijn ook welkom :o

xx

Ah ok :D

Dan zou ik zeggen, evt goed intapen? en wat ontstekingsremmers nemen :j
Als het blijft pijn doen, toch maar naar de dokter gaan want dan is het misschien geen verstuiking ;)

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 18:26

hmm lastige zaak :s

ik heb juist van men eigen zuurverdiende centjes leren laarzen gekocht := ze zitten niet echt strak rond men enkel, dus denk dat ik er een brace rond ga doen fzo.
met men jodhpurs sloeg ik ze héél makkelijk om, nu iets minder ...

bedankt voor alle reacties! x

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:45

Ik zou eens een fysio raadplegen :) Deze kan je oefeningen aanleren die je enkel stabieler maken. Ook kan een fysio prima helpen bij het zoeken naar een geschikte brace of je leren tapen etc :)

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 08:32

marlies85 schreef:
Ik zou eens een fysio raadplegen :) Deze kan je oefeningen aanleren die je enkel stabieler maken. Ook kan een fysio prima helpen bij het zoeken naar een geschikte brace of je leren tapen etc :)

bedankt! dat is inderdaad een goed idee :)