Aankomen door sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Aankomen door sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 09:34

Ik ben nu een kleine week elke ochtend aan het sporten. Yay :D Ik voel me er goed bij en vind het heerlijk :j

Maar, ik ben in die dagen van 69 kilo naar 74 kilo gegroeit :oo Ik heb mezelf met een meetlintje opgemeten en gelukkig zijn de centimeters iig níet veranderd. Ik moet ook zeggen dat ik vocht vast hou nu het weer wat warmer is :j
Ik eet niet meer of anders als voor ik ging sporten, ik pak juist nu minder snel iets tussendoor omdat ik minder honger heb, dus daar kan het niet aan liggen.
Het enige dat echt is veranderd is dat ik voor het ontbijt sport, zodat ik m'n eiwitten van het ontbijt kan gebruiken voor de opbouw van m'n spiertjes :) Maar het lijkt me niet dat ik in 6 dagen tijd 5 kilo spier heb aangemaakt :')

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jolliegirl

Re: Aankomen door sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:35

Spieropbouw! :D
Je spieren wegen meer dan vet!

Moet je ongesteld worden?
Dan houdt je lijf namelijk vocht vast. Ik ben dan zo 3 kilo zwaarder....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 09:36

nee, ik ben juist vandaag net weer van mń ongesteldheid af :') Ik vond het echt banketstaaf van m'n lijf :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:40

Hmm....
Ik zou me er zowiezo niet zo druk om maken als de centimeters nog hetzelfde zijn hoor... :)
Je gewicht scheelt zowiezo per dag 1/2 kilo... heeft te maken met ochtend/middag wel gegeten/niet gegeten... enz. enz.

Ik schommel nu tussen de 65 en 67 kilo.
Maar ik kan bij wijze van morgen 70 kilo wegen...
En dat is echt niet omdat ik dan 4 kilo heb gegeten :+

Het is maar een getalletje.
Als jij je prettig voelt met dit lijf..
Maar onthoud dat spieren meer wegen dan vet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:43

Spieren wegen idd meer dan vetweefsel, maar 5kg spier zou me ook verwonderen. Je lichaam kan idd wel makkelijk omwille van je ongesteldheid of warm weer 2-3 kg aan vocht vasthouden, dus in combi met het sporten zou het wel eens kunnen.

ik heb zo een keertje na enkele weken intensief paardrijden (dagelijk 2-3 renpaarden ipv 4x/week dressuur) allemaal nieuwe broeken moeten kopen tot 2 kledinglaten minder en iedereen vond dat ik meer moest eten, want dat ik veel te mager werd. Ik was echter geen gram afgevallen...

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:45

Spieren wegen niet perse meer dan vet. 1 kilo spier weegt net zoveel als 1 kilo vet. Maar een kilo vet neemt meer plaats in beslag dan een kilo spier.
Wat je beter kan doen is je omvang meten, als het goed is ben je vet aan het verbranden en spieren aan het opbouwen dit zul je moeten zien aan je lichaam. Deze zal er meer getoned uitgaan zien. Probeer je te focussen op hoe je lichaam eruit ziet en minder op hoeveel je weegt.
Gewicht kan idd heel veel verschillen per dag door heel veel oorzaken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:50

Ik sport extreem veel, en ben echt in die periode toch 5 kilo aangekomen terwijl ik lichamelijk dunner ben.
En inderdaad gewicht verschilt en weegschaalcijfer is niet zo belangrijk

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:52

Wat ik niet snap is dat je meer bent gaan sporten maar minder honger hebt? Verklaar je nader :D

Verder zou ik me niet te druk maken om die kilo's, zeker als je omvang niet toeneemt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:57

Nu ik sport merk ik gewoon dat ik me beter voel en sneller volzit op de een of andere manier. Geen idee hoe dat werkt hoor :)

Zoals ik al zei hou ik ook vocht vast door de warmte hier binnen, gisteren stonden m'n handen en voeten op knappen dus dat zal ook niet meewerken. Kwa cm ben ik niks aangekomen of afgevallen dus dan focussen we daar maar op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:50

Ik sport fanatiek en ben ook kilo's aangekomen. Wel strakker in het pak, dus de kilo's kunnen me niet zo veel schelen,

Sneller vol zitten heb ik geen last van. Na het sporten eet ik 6 boterhammen en 2 gekookte eieren als lunch. Maar goed, eet sowieso vrij veel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:53

.....Nieuwe weegschaal :D ? Maar spieren wegen idd veel meer dan vet :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:01

mikster schreef:
Spieren wegen niet perse meer dan vet. 1 kilo spier weegt net zoveel als 1 kilo vet. Maar een kilo vet neemt meer plaats in beslag dan een kilo spier.

Joh :')
1 kilo veren is hetzelfde als 1 kilo zand.

Maar als ik 1 handje vet pak. en 1 handje spier. weegt het handje spier meer dan het handje vet.... ;)

Als ik 10 bij 10 cm vlees afsnij(spier dus) weegt dit 200 gram
Als ik 10 bij 10 cm vet afsnij weegt dit 100 gram.
Even als voorbeeld. Snap je wat ik bedoel?

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:33

Jolliegirl schreef:
mikster schreef:

Joh :')
1 kilo veren is hetzelfde als 1 kilo zand.

Maar als ik 1 handje vet pak. en 1 handje spier. weegt het handje spier meer dan het handje vet.... ;)

Als ik 10 bij 10 cm vlees afsnij(spier dus) weegt dit 200 gram
Als ik 10 bij 10 cm vet afsnij weegt dit 100 gram.
Even als voorbeeld. Snap je wat ik bedoel?

Joh! Volgens mij bedoel ik precies het zelfde alleen leg het anders uit. ;)