pijn in heupen en lies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

pijn in heupen en lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:51

Ik slik de pil altijd een aantal maanden door. Meestal 3 a 4 maanden. Dit omdat ik vaak enorme last heb van mijn rug en ik me absoluut niet lekker voel. Nu heb ik een doorbraakbloeding, en ik voel me werkelijk vreselijk. Ik heb nniet alleen last van mijn rug en buik, maar er is ook iets nieuws bijgekomen. Namelijk pijn in de heupen en lies. en dan komen deze 4 dingen allemaal tegelijk samen. Het komt met vlagen en ik zit dus eigenlijk de hele dag nu aan de paracetamol, gemiddeld 6 (elk 500mg) per dag en heb ook 2 dagen feminax gedaan maar ivm maagklachten durf ik dat niet aan. Ik heb deze klachten nou ongeveer 2 weken, in het begin zonder bloeding en maar korte periodes, maar nu dus met bloeding en veel langere periodes helaas. Ik heb daarbij ook enorme pijn aan mijn baarmoeder.

Ik slik de pil al zeker een jaar of 3 langere periodes door en heb nog nooit eerder last van mijn heup of lies gehad, dus ik vind het eigenlijk wel heel vreemd en vooral vervelend gezien ik nu mijn eindproject doe en examens en ik het echt moet halen en door de pijn kan ik me soms echt niet concentreren... Ik wou overigens vandaag naar de HA gaan maar helaas was er geen plek. Ik kan dus pas volgende week vrijdag erheen ivm mijn eindproject, vandaar dat ik dit topic open.

Hebben mensen tips of zelf ervaringen? ik hoor ze graag, want de hele dag onder de paracetamol zitten is ook niet het beste.
Alvast bedankt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:01

ik zeg toch ff en rondje dokter lijkt me verstandig zeker als het zo lang duurt nou is een doorbraakbloeding als ik een pil vergeet ook niuet fijn en duurt dan ook langer maar met zo lang doorslikken toch maar ff voorleggen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:02

Misschien dat je lichaam nu na 3 jaar gaat protesteren en er misschien klaar mee is?
Om maar even een vergelijkend voorbeeld te noemen: Een allergie voor een bepaald product kan ook ineens opkomen, zelfs als je het product al jaren gebruikt.
Ga verder mee met het bovenstaande.
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-06-11 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: pijn in heupen en lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 00:04

Volgens de HA kan ik gewoon doorslikken, had dit al eerder gevraagd en dat was geen probleem :n wel denk ik erover om over te stappen op de prikpil, dat schijnt veel fijner te zijn en betrouwbaarder wat betreft doorbraak bloedingen. Meestal als ik een doorbraak bloeding heb duurt et ook maar 3 dagen ofzo en heb ik even last ervan, maar niet zoals nu.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:05

Voor nu heb ik geen andere tips dan pijnstilling. Misschien iets anders dan paracetamol proberen?

Voor als je naar de huisarts gaat, vraag een verwijzing voor de gynaecoloog en laat die eens goed naar je kijken.
Een huisarts weet vaak te weinig van dit soort zaken of heeft niet de mogelijkheden om je grondig te onderzoeken.
Of zegt heel makkelijk dat dit nu eenmaal menstruatieklachten zijn, terwijl hij dat van buiten niet kan zien. Er zijn wat aandoeningen die bij je klachten passen.

Succes met je examens en ik hoop dat je je snel beter voelt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 00:09

ik kan helaas geen ibuprofen slikken, gezien ik maagklachten heb... anders had ik dat wel gebruikt, want het werkt erg goed... Maar omdat ik aan de Omeprazol Activis zit, is dat niet zo handig. Hetzelfde geld voor Feminax, mag ik niet gebruiken omdat ik maagklachten heb en een te hoge bloeddruk, en helaas werkt dat ook onwijs goed. Ik wou dus ook aan de HA vragen of het kwaad kon om Feminax de dagen te gebruiken de komende weken en of het dus op die korte periode kwaad zou kunnen doen, maar helaas was er dus geen plek meer voor mij. De enige optie is voor mij vrijdag, ik zit de rest van de dagen van half 9 tot half 5 op school en mag daar niet later komen of eerder weggaan...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:11

heb je geen maagbeschermers dan ik mag het ook niet met maagbeschermers gaat het wel beter
prikpil is volgens mij aardig zwaar

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 00:12

ik slik als maagbeschermer Omeprazol Activis 40mg, maar ik ben toch een beetje panisch voor de bijwerkingen van die medicatie...