Dyspraxie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:13

Steeds meer begin ik het vermoeden te krijgen dat ik dyspraxie heb,
door mijn 'gezoek' over dyscalculie ben ik dit tegen gekomen.
http://www.dyspraxie.nl/

Ik ben er al een poosje over aan het lezen en zoeken en steeds meer puzzelstukjes vallen op hun plaats.
Best confronterend soms maar toch ook fijn om die herkenning te lezen.
Het jammere alleen is dat in alle info die ik vind, ik alleen maar lees over kinderen.

Bijna alles dat als 'symptomen' die er genoemd worden kan ik een ja op antwoorden.

Heel erg graag wil ik zou ik ervaringen willen weten van ouders met kinderen die dyspraxie of mensen die het ook hebben.
Ook wil ik graag weten in hoeverre dit getest kan worden, het zou mij erg helpen als ik dit zwart op wit heb staan als ik daadwerkelijk dyspraxie heb.
Voel me er verder absoluut niet onzeker en denk ook niet dat het bij andere mensen opvalt het is gewoon een stukje erkenning wat mij een steuntje in de rug geeft.

xMarieke

Re: Dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:22

Over dyspraxie weet ik niet zoveel. Maar mag ik vragen hoe je van dyscalculie bij dyspraxie bent uitgekomen? Oftewel, waarom had je eerst een vermoeden dat je dyscaclulie had?

Jilletje

Re: Dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:25

nee, dat ik dyscalculie heb is algemeen bekend.
vaak in een nieuwe werk/stage omgeving meld ik dit ook, om het voor mezelf wat makkelijker te maken om het uit te leggen ben ik gaan zoeken en via wikipedia kwam ik dyspraxie tegen, dit word gelinkt op de dyscalculie pagina. en zo ben ik eens gaan kijken wat het was, omdat het me allemaal zo bekend voorkwam wat er beschreven werd ben ik me er meer in gaan verdiepen. zo is dus bij mij het balletje gaan rollen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:27

Het heeft veel overeenkomsten met autisme, ik ben benieuwd hoe men het verschil kan testen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:32

Jilletje schreef:
nee, dat ik dyscalculie heb is algemeen bekend.
vaak in een nieuwe werk/stage omgeving meld ik dit ook, om het voor mezelf wat makkelijker te maken om het uit te leggen ben ik gaan zoeken en via wikipedia kwam ik dyspraxie tegen, dit word gelinkt op de dyscalculie pagina. en zo ben ik eens gaan kijken wat het was, omdat het me allemaal zo bekend voorkwam wat er beschreven werd ben ik me er meer in gaan verdiepen. zo is dus bij mij het balletje gaan rollen

Vandaar :) mijn afstudeeronderwerp is dyscalculie, vandaar de interesse :)