Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) of met stress, etc etc.

Mariekyy schreef:ik heb ook altijd hoofdpijn, maar vooral als ik naar school ben geweest.
voor mij is school altijd heel vermoeiend omdat ik een concentratie probleem heb.
en als ik dan een dag naar school ben geweest, heb door alle indrukken en informatie aan het einde van de dag hoofdpijn.
verootjoo schreef:Mariekyy schreef:ik heb ook altijd hoofdpijn, maar vooral als ik naar school ben geweest.
voor mij is school altijd heel vermoeiend omdat ik een concentratie probleem heb.
en als ik dan een dag naar school ben geweest, heb door alle indrukken en informatie aan het einde van de dag hoofdpijn.
dit klinkt echt alsof het tijd wordt je ogen eens te laten meten

Mariekyy schreef:ik heb ook altijd hoofdpijn, maar vooral als ik naar school ben geweest.
HorsesWoman schreef:Mariekyy schreef:ik heb ook altijd hoofdpijn, maar vooral als ik naar school ben geweest.
Same here. altijd hoofdpijn na school, en het begint al na 3 uurtjes.
Ik heb een vorm van dyslexie, en daarom zit mijn hoofd "vol" na 3 uur informatie
opgenomen te hebben en kan er niks mee bij waardoor ik hoofdpijn krijg.
Na die 3 uur krijg ik ook een hele erge vorm van concentratie problemen.
Ik zit nu al 3 maanden thuis,
omdat door de problemen om school ben ik in de 2e begonnen met spijbelen,
en in de 3e werd dat heel erg en de lat werd ook steeds hoger en
ik ontspoorde er echt een beetje door. Dus toen heeft school samen
met de leerplicht besloten dat ik naar speciaal onderwijs moest,
en ik ben ontzettend blij met die keuze. Ik ga naar Arnhem
en het is opzich een hele gewone school, super gezellig en normale mensen,
alleen veeeeel meer begeleiding en veel meer keuzes.
Dus wat ik je wil zeggen, wacht niet tot het te laat is en je
er helemaal gek van word. Ga naar de huis arts en praten op school,
want ik weet dat het heel vervelend is en zorg dat je niet verder afzakt.
In welke klas zit je?
Mariekyy schreef:HorsesWoman schreef:
Same here. altijd hoofdpijn na school, en het begint al na 3 uurtjes.
Ik heb een vorm van dyslexie, en daarom zit mijn hoofd "vol" na 3 uur informatie
opgenomen te hebben en kan er niks mee bij waardoor ik hoofdpijn krijg.
Na die 3 uur krijg ik ook een hele erge vorm van concentratie problemen.
Ik zit nu al 3 maanden thuis,
omdat door de problemen om school ben ik in de 2e begonnen met spijbelen,
en in de 3e werd dat heel erg en de lat werd ook steeds hoger en
ik ontspoorde er echt een beetje door. Dus toen heeft school samen
met de leerplicht besloten dat ik naar speciaal onderwijs moest,
en ik ben ontzettend blij met die keuze. Ik ga naar Arnhem
en het is opzich een hele gewone school, super gezellig en normale mensen,
alleen veeeeel meer begeleiding en veel meer keuzes.
Dus wat ik je wil zeggen, wacht niet tot het te laat is en je
er helemaal gek van word. Ga naar de huis arts en praten op school,
want ik weet dat het heel vervelend is en zorg dat je niet verder afzakt.
In welke klas zit je?
okok, nouja spijbelen doe ik niet en het is ook niet dat ik elke dag hoofdpijn heb.
maar soms heb ik wel z'n dag dat het even te veel word. moet zeggen dat het nu aan einde van jaar wel minder last van heb doordat ik weet dat het bijna vakantie heb en dus ook weer rust kan krijgen in me hoofd.
ik heb zelf ADD, kan me vaak moeilijk concentreren, gelukkig krijg ik genoeg steun van me moeder en heb ook een begeleider voor huiswerk. zit nu in HAVO 2 (heb groep 2 twee keer gedaan) en het gaat eigenlijk heel goed op school! heb soms wel stress als er veel toesten in een week heb, maar eigenlijk kan ik het best wel! als ik kijk naar andere kinderen in mijn klas waarvan de meeste blijven zitten en ik gelukkig gewoon over ga. Ben ik eigenlijk best wel trots op mezelf, haha.