Ontzettende droge, rauwe en gevoelige huid bij vingers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Ontzettende droge, rauwe en gevoelige huid bij vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 21:45

Help!
Op mijn linkhand, bij mijn ring en middelvinger, is de huid ontzettend droog, rauw en gevoelig. Het begint zegmaar bij de aanzet van de hand naar de vinger(middenhandsbeentjes). Ik heb vanalles al geprobeerd, handcreme, voedende creme's en slaap nu snachts met pleisters op de plekjes met uierzalf. Vaseline heb ik ook al geprobeerd.
Het is niet alleen gevoelig, rauw en droog, maar het kan ook verschrikkelijk jeuken. Voor de nieuwsgierigen kan ik evt morgen een foto maken

Wat kan ik er aan doen? Ik loop er nu al een behoorlijke tijd mee, en ik wil er toch wel graag vanaf.
Ik ga overigens deze of volgende week even langs de HA voor een andere persoonlijke reden, dan gooi ik dit probleem ook even in de groep. :)

Bienotje

Re: Ontzettende droge, rauwe en gevoelige huid bij vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:50

vaseline of uierzalf zijn niet de beste middeltjes voor een droge huid. Dat is vettig maar trekt niet in, sluit alleen maar af. Misschien kun je eens calendulan creme proberen te smeren, dat trekt wel in. En als je toch naar huisarts gaat, wellicht is het iets van een schimmel ofzo. Daar kan geen normaal cremepje tegenop waarschijnlijk ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 22:02

Ik ga morgen toch naar stad, dat kan je gewoon bij een kruitvat halen? :)
Daarom gebruikte ik het ook eigenlijk, puur om het af te sluiten en het plekje wat rust geven. Als ik de pleister er ochtends af haal, voelt het in eerste instantie ook echt lekker aan, gewoon normaal. Maar een klein uurtje later is het weer feest.Na het paardrijden is het trouwens dubbelop. Het is dan letterlijk schuurpapier, vaak met kleine wondjes...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:06

Misschien dat je sudocrem kan proberen. Dat werkt echt super.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:12

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:05

Klinkt als exceem... Misschien zou je even langs de HA kunnen gaan :) .

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:56

Ik heb dat ook, bij mij vormen zich soms ook kleine bultjes of blaasjes die erg jeuken. Met name als ik veel met mijn handen in het sop heb gezeten wordt het erg.
Het gaat na een tijdje vanzelf over, goed vet houden. Heb ook een tube hydrocortison liggen van de huisarts, dat werkt heel snel maar ik gebruik het liefst zo min mogelijk hormoonzalven.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:43

Sudocreme droogt uit. Probeer de vettere zalven, zoals uiercreme.
En zo min mogelijk je handen wassen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:41

dik insmeren met vaseline of uierzalf en dan rubber poederloze handschoentjes aan doen. Als je op die manier een paar keer slaapt 's nachts zijn ze zo minder droog.
Wassen is niet erg mits je ze gelijk weer invet. Nivea sos voor extra droge huid is ook erg fijn.