Enkelbanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 07:25

Hallo

Ik heb vanmezelf al hele slappe enkelbanden. Maar nu woensdag met sportdag heb ik er iets te veel klappen en ben ik er iets te veel door heen gegaan ! Nu dus een pijnlijke enkel waar ik bijna niet op kan lopen. Gister dus wel gewerkt, maar dan zegt me moeder dat ik er gewoon op moet lopen, maar dat gaat dus gewoon niet. Ik moet straks naar de dokter. maar wat zouden jullie doen als je nu met een enkel van hier tot tokyo zit ? en zouden jullie je moeder mee nemen naar de dokter?

PineApple

Re: Enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:28

als je niet op een andere manier naar de dokter kan komen is je moeder wel handig, maar ik ga liever altijd zonder. Zo iets is persoonlijk natuurlijk.
Vervelend van je enkel, heb ik geen ervaring mee. Misschien koud lapje erop tegen de zwelling? heb geen idee hoor, zijn vast bokkers die daar veel meer ervaring mee hebben.
beterschap in elk geval!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 07:29

Ik fiets met 1 been zet kracht op 1 been, en op de andere niet en me moeder heeft geen auto dus dat gaat hem ook al niet worden

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:45

en achterop bij je moeder? op de fiets?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:10

Is je enkel dik? En ben je er doorheen gezwikt? Als het dik is, 5 minuten koelen dan 5 minuten weer koeling eraf halen. En je kunt het goed laten intapen door een fysiotherapeut. Daar kun je gewoon rechtstreeks naartoe gaan en heb je geen verwijzing nodig van de huisarts.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 10:11

ben net terug van de dokter ! het is ingetaped voor 2 weken ! mag nu alleen 2 weken niet zwemmen !

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:02

lastig ik heb ook zwakke enkelbanden en ook vaak ingetaped.
Ik heb nu zelf sporttape gekocht en als ik er weer een dag meer last van heb dan tape ik het zelf in voordat ik ga sporten.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:13

geerte schreef:
lastig ik heb ook zwakke enkelbanden en ook vaak ingetaped.
Ik heb nu zelf sporttape gekocht en als ik er weer een dag meer last van heb dan tape ik het zelf in voordat ik ga sporten.

Hier moet je wel mee uitkijken he! Als hij niet goed ingetaped is heb je meer schade dan dat het goed doet ;). Ga er vanuit dat jij weet wat je doet aangezien je er vaker last van hebt!

Ik heb ook erg slappe enkelbanden, zo erg dat ik met wedstrijd turnen in de aanloop voor de sprong er drie keer door heen zakte + nog tijdens de sprong en landing. Uiteindelijk enkelband eromheen en inderdaad vaak laten tapen, alleen heeft er 1x iemand getaped die het niet kon dus die avond was mijn enkel paars :(...

verder zo goed mogelijk proberen te lopen!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 19:48

ja, me stief moeder is dokters assistent, dus die gaat me leren tapen, zodat ik het volgend jaar ook kan met gym ! dat schild al heel veel !

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:57

Je moet inderdaad wel goed uitkijken dat je het goed doet zoals CRos95 zegt. Ik had het ook een keer verkeerd gedaan en pijn dat het deed...
dus goed leren voordat je het ook echt doet als je gaat sporten of iets..