Ik heb het al een uur echt heel erg warm, geen idee wat ik moet doen. Weet ook niet of het koorts is ofzo? Ouders zijn niet thuis, buiten is het net zo warm als binnen en de ventilator kan ik niet vinden.. Help?
Kan je een thermometer in huis vinden? Dan kun je je temperatuur in ieder geval even opmeten.
PineApple
Geplaatst: 02-06-11 17:56
je kan proberen of je afkoelt als je je polsen onder koud water houdt. dus de kraan aan en je polsen er onder houden. Zo koel ik altijd af en in de winter houdt ik mijn polsen tegen een warme beker thee, warm ik ook weer op. Helpt niet lang, maar is wel even fijn
Elma_
Geplaatst: 02-06-11 17:56
JUISt niks ijskouds eten/drinken. Als je het bloody-hot heb, thee drinken, en met loszittende (katoenen) kleding lekker gaan chillen. Niet druk maken, dan koel je vanzelf af
MyLittleLove
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-11 17:58
moet ik nou wel of niet een ijsje gaan eten? de ene zegt van wel de ander niet haha
ik ga dan maar even douchen, heb 't bloedheet niet meer normaal..
Douchen is niet slim.. dan help je je temperatuur alleen maar meer overstuur! Ga gewoon lekker op de bank chillen ofzo.. als het koorts is moet je je niet drukker maken als je al doet je kan er toch niks aan doen.
Wat vreemd, want zo warm is het helemaal niet.. Heb je het in huis wel koel gehouden? Ik zit hierbinnen met een vest anders is het te koud. Douchen kan wel, maar niet koud, dan gewoon lauw douchen.
De temperatuur ligt ook een beetje aan je 'normale' temperatuur. Die van mij komt zelden boven de 36 graden (vaak 35,6 - 35,8) en als je dan 38,2 hebt, is dat toch wel hoog. Maar als je over het algemeen gewoon een gezonde temperatuur hebt, valt het inderdaad een klein beetje mee.
Paracetamol werkt trouwens erg goed tegen koorts, misschien kun je dat eens proberen.
38.2 is gewoon koorts hoor, niet shocking, maar ook geen verhoging meer te noemen. Neem 2 paracetamol en ws voel je je binnen 'n uur al 'n stuk beter
xdniesje
Geplaatst: 02-06-11 19:52
Hoe heb je gemeten? Als je onder de oksel hebt gemeten moet je er nog 0.5 bij optellen.
Koort is wel een nuttige reactie van het lichaam, maar als het echt niet te houden is neem dan een paracetamolletje in, klinkt als een dom advies, maar word onderschat..