Vergeetachtigheid of....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Vergeetachtigheid of....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:35

Na een lange tijd peinzen en dubben of het misschien onzin is of wat dan ook, durf ik eindelijk dit neer te schrijven in de hoop dat iemand dit herkent en ervaringen uitkan delen.
Ik heb al een paar jaar (zeg maar ongeveer 4) last van vergeetachtigheid, en dan vooral het korte termijn geheugen. Lange termijngeheugen werkt prima.
Simpelste dingetjes kan ik zomaar vergeten, tv gekeken en vergeten waar de film over ging, niet meer weten of je al eens iets gezegd hebt ed. Zelfs heb ik het 2 keer op de weg gehad met de auto dat ik opeens niet meer wist waar ik was.
Ik heb er met de dokter over gesproken maar ik heb heel veel kleine mankementjes, zoals migraine, hoge bloeddruk, schildklierproblemen etc dus er werd eigenlijk niet echt op in gegaan. En ik vond het ook niet echt serieus genoeg om er nog eens op in te gaan.
Daar komt nog bij dat ik een moeilijke tijd achter de rug heb en nu eigenlijk nog heb.
Maar ik merk dat ik het ook op mijn werk heb en dat is niet echt handig.
soms wordt ik er wel eens een beetje bang van, het zal toch niet erger worden??
Herkent iemand dit??

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:48

Oh ja hoor, gebeurd mij ook met regelmaat.
Niet meer weten wat je de dag ervoor gedaan hebt bijv. Na lang denken en filmpjes terug draaien weet je het weer.
Ik denk dat het een stukje concentratie verlies is door drukte, of je ben nog bezig met verwerken van je moeilijke tijd.
Nog niet te zwaar aan tillen... doe ik ook niet (maar het valt mij ook wel eens op bij mezelf) ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:53

Ik heb het ook. Dan ben ik aan het TV kijken en weet ik in de reclame ineens niet meer wat ik nou aan het kijken was, of die avond (of de dag daarvoor) gegeten heb etc, etc. :) Ik gooi het altijd maar op drukte/stress, ik denk niet dat het ernstig is. (of het moet steeds erger worden natuurlijk)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:57

Bedankt voor jullie reacties.
In het begin tilde ik er ook niet al te veel aan, maar ik vind toch dat het erger wordt.
Bv ik heb deze week mijn paard Huug, al een stuk of 5 keer Boabdill genoemd(mijn vorige paard) en ik heb het zelf niet door!!! Mijn man of vriendinnen moeten me erop attent maken.
Ik vind het heel lastig en soms ook heel erg, want ik ben echt iemand die overal aan denkt en nu vergeet ik dat gewoon en ben ik ook bang dat mensen mij ongeinteresseerd gaan vinden, terwijl dat niet zo is.

kiolette

Re: Vergeetachtigheid of....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:38

Ik vind het niet gek dat je je paardje vaak Boabdill noemt. Je hebt hem ook 15 jaar gehad. ( even in je profiel gespiekt).
Als ik op Sinti rijdt, noem ik haar Kiolette en andersom ook. Dat zelfde heb ik ook met de honden. Ik noem het hele regement op en de laatste naam is meestal de juiste. :D
Zit er vergeetachtigheid in je familie soms, want als jij het gevoel hebt dat het erger wordt.... moet je iemand zoeken die je wel serieus neemt of nog eens een keer met je dokter praten.

chanicha

Re: Vergeetachtigheid of....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:41

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:44

Sophie_midas schreef:
Ik heb het ook. Dan ben ik aan het TV kijken en weet ik in de reclame ineens niet meer wat ik nou aan het kijken was, of die avond (of de dag daarvoor) gegeten heb etc, etc. :) Ik gooi het altijd maar op drukte/stress, ik denk niet dat het ernstig is. (of het moet steeds erger worden natuurlijk)

Ook voor mij is dit heel herkenbaar. Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe interessant die film/serie was...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:43

chanicha schreef:
Kan eventueel door je schildklier komen, kijk een hier, [MW] wie ook te trage schildklier

Ik heb schildklierproblemen, al jaren lang, en heb daar medicijnen voor, ik heb idd een te langzaam werkende schildklier, maar door medicijnen nu ok :)