Best wel ziek, wat moet ik nu doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Best wel ziek, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:34

Dit is week nummer 4 dat ik ziek ben en ik ben het helemaal zat. Eerst viel het nog wel mee. Ik had gewoon af en toe verhoging (rond de 38/39) en hoofdpijn. Dan was het weer een dag of twee prima en dan kwam dat weer terug. Na de eerste week kwam er misselijkheid bovenop. Voortdurende irritante misselijkheid. Niet dat ik moest overgeven, dat gelukkig niet. Al snel kwam het dat ik ook af en toe benauwd werd, maar dat weet ik aan mijn astma en dat het warme weer me er misschien onder kreeg. Ik ging dus gewoon verder met mijn dagelijks leven. Hup paar paracetamol erin en verder. Ik ben niet naar de huisarts gegaan. 1) Ik mag haar niet en 2) ik krijg het gevoel dat ze me niet serieus neemt. Ik ben vaak ziek, zeker wel 1a2 keer in de maand dat ik één of twee dagen me ziek voel. Dat is al jaren zo. In het verleden heb ik dat wel aangekaart en is er bloedonderzoek geweest, maar meer ook niet. Er kwam ook nooit iets uit. Gewoon een verkoudheid, gewoon griep, misschien ook wel aanstellerij. Daarmee was het afgedaan. Ik ging al snel niet meer naar de huisarts toe als ik ziek was omdat het toch geen nut had.

Vorige week vrijdag ben ik echter heen geweest. Na drie weken ziekte had ik er wel genoeg van. Ik had er ook nog eens dikke buikklachten bij gekregen. Mijn eigen huisarts was er niet, dus kreeg aan ander, die me veel beter beviel en waar ik nu ook naar over wil stappen. Ze kon daar niets vinden en er werd besloten dat ik die vrijdag nog ontlasting naar het lab zou zenden, want ze had het idee dat een bacterie in mijn maag me misschien dwars zat. Prima. Alleen heeft het hele weekend alles vast gezeten en ben ik niet naar het toilet geweest. Ik werd in het weekend een stuk slechter. Ik lig nu 22 van de 24 uur op bed. Ik heb geen greintje energie. Zo snel ik uit bed kom ben ik duizelig en energieloos. Ik hoef maar iets te doen en ik krijg het benauwd. Mijn hele lichaam schreeuwt naar me dat het wil liggen. Ik lig en lig maar en slaap niet de hele tijd. Ik word gek, maar ik kan gewoon niets anders doen. Nu zit ik op de laptop, maar ook dat kost me aardig veel moeite, om naar het scherm te staren. Dat houd ik niet lang vol. Ondertussen ben ik ook nog begonnen met overgeven dit weekend en voelt mijn maag als één bruisende bende.

Ik wilde in eerste instantie tot maandag (vandaag dus) wachten voordat ik de huisarts zou bellen, omdat ik weet dat de huisartstenpost toch geen ruk uitvoeren in deze gevallen. Het is alleen voor echt spoed. Echter voelde ik me zo verschrikkelijk dat ik zondag eind van de middag alsnog heb gebeld. Misschien ook om gerust gesteld te worden. Moest tot maandag wachten, konden nu niets voor me doen. Had ik al verwacht, maar goed, ik voelde me zo hulpeloos dat ik toch had gebeld. In het weekend is ook een klier in mijn nek opgezwollen en hard geworden. Tenminste ik denk dat het een klier is. Het deed goed zeer. Sinds vandaag is die wat zachter en heb ik er een verkoudheid en lichte keelpijn bij te pakken. Ook weer iets nieuws. Krijg de ene symptoom na de ander.

Ik heb vanmorgen meteen de huisarts gebeld, de assistente nam op. Ik heb uit gelegd wat ik nu weer had en dat ik toch echt radeloos was. De huisarts zou me terugbellen om het te bespreken. Ondertussen is het alweer half 2 en ik kan wel janken. Ik word gek. Ik wil hier vanaf. Ik voel me zo verschrikkelijk ziek. Ik ben niet iemand die snel laat merken dat ze ziek is of me er snel onder laat krijgen door ziekte, maar ik kan niet meer. Ik wil gewoon hulp. Ik wil nu serieus worden genomen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als nu. Het is alsof ik geen enkele controle heb over mijn lichaam. Als ik de trap af loop om drinken te halen dan raak ik meteen ontzettend benauwd en zit ik het komende halfuur me te concentreren op een normale ademhaling. Gewoon omdat de energie er niet voor is om de trap af te lopen. Dat kan mijn lichaam nu even niet. Daarna moest ik weer omhoog. Nou, dat kon ik niet eens alleen. Ik had hulp nodig van mijn vader anders lag ik zo onderaan de trap.

Ik heb dit allemaal vanmorgen aan de assistente verteld en ik zit nu maar te wachten op een telefoontje van die huisarts van me. Ik weet gewoon niet meer wat te doen. Ik durf zelf niet heen te bellen, want het mens is een ontzettende kreng (in mijn ogen dan) en er is afgesproken dat IK gebeld zou worden. Ik ben het wachten echter totaal zat. Volgens mij moet je eerst half doodgaan voordat je serieus word genomen bij mijn huisarts :(

Ik moet het gewoon ergens kwijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:37

Wanneer is er voor het laatst een uitgebreide boedtest gedaan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:38

Is het geen idee om naar een andere huisarts te gaan? Schiet zo niet op natuurlijk.

Daarnaast, en dan ook echt eerst naar de huisarts gaan!, zou ik je aanraden om eens bij een natuurarts/homeopaat langs te gaan. Iemand die rustig de tijd voor je neemt en, als ik jou verhaal zo hoor, eens naar je voedingspatroon kijkt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:39

Daar dacht ik ook aan,die kunnen veel uitgebreider testen ook bloed en zo.Jaren heb ik aan getobt, bleek een schildklier probleem te hebben.Kwam ik achter via arts acupunctuur.

_Tara_

Re: Best wel ziek, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:42

Nja een natuurarts/homeopaat kijkt vaak gewoon wat verder, naar heel het lichaam in plaats van te concentreren op het zieke gedeelte. Plus dat ik de laatste keer 1,5 uur heb gezeten bij de natuurarts. Bij de huisarts hebben ze maar 10 minuten voor je. Allemaal heel begrijpelijk vanwege tijd en veel patienten maar ik ga dan liever naar een natuurarts. Zeker met vage klachten.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:42

hmm er stond van de week een stukje in de krant over besmette groente en fruit, dat daar ook antibiotica op gespoten wordt en dat mensen daar erg ziek van kunnen worden, buikpijn, misselijk, bloed bij ontlasting e.d.. misschien heeft het daar iets mee van doen??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:43

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:48

@marleen_usar: Ongeveer anderhalf a twee jaar terug. Dat was toen ik haar voor het eerst kreeg. Ze is mijn tweede huisarts omdat ik toen ben verhuisd. Ze heeft me toen een bloedtest laten doen. Kwam niets uit. (heb in die tijd daarvoor tig bloedtesten gehad) Ik ben daarna ook niet meer naar de huisarts geweest, behalve toen ik een keelontsteking had een paar maanden terug, wat ook een heel gevecht met haar was voordat ik medicijnen mee kreeg. Ze geeft me echt de indruk dat ze me een dikke zeur vind. Dat straalt ze naar me uit. Misschien is het wel niet zo, maar ik ervaar het als niet prettig.

Ik heb zelfs een lijst die ik al een tijd bijhoud van hoe vaak ik ziek ben, met alle symptomen en hoeveel graden koorts vanaf eind 2009. Die heb ik haar tijdens mijn keelontsteking opgestuurd, omdat ik er weer aan wilde beginnen dat ik zo vaak ziek was en dat ik er iets aan wilde doen, want ik begon met werken en dan kun je gewoon niet eens per maand opbellen "Hallo, ik ben weer ziek hoor." Ze heeft er wel naar gekeken, maar vond er niets vreemds tussen zitten. Nee, het is heel normaal om standaard elke maand ziek te zijn.

Ik heb nooit een natuurarts in de hand genomen, maar misschien wel een idee, als hier weer niets uitkomt :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:17

Natuurartsen sturen het bloed meestal op naar Duitsland, daar wordt veel uitgebreider getest als in Nederland.Waar hier niks uit komt komt er daar vaak van alles uit.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:26

ik heb ooit eens een vervanger gehad die me niet serieus nam ( en dit terwijl ik dus echt nooooit de dokter bel)

heb dit toen ook aangegeven, hier reageerde hij niet op.
toen ik belde voor een bloeduitslag vroeg hij of ik misschien een zonnesteek had ( sarcastisch) en wie ik dacht dat ik was , dat zelfs terminale patienten 24 uur moesten wachten op de uitslag ( de star en mijn eigen arts hadden binnen een aantal uur de uitslag beloofd) heb toen huilend opgehangen en mijn moeder heeft later terug gebeld met de mededeling dat als hij niet normaal voor de uitslagen zou zorgen ze me mee zou nemen naar het ziekenhuis en er daar iets uit zou komen we er een melding van zouden maken.
je raad het al , hadden de bloeduitslag binnen 10 minuten , de beste man belde terug , bood zijn excuses aan en wenste mij veel beterschap.

wat ik hiermee wil zeggen is dat je je niet van het kastje naar de muur moet laten sturen.
als je zelf echt denkt dat je iets onder de leden hebt en je er met jezelf niet uitkomt je moet aandringen op een afspraak.
hebben ze geen telefoninsch spreekuur? de meeste huisartsen doen dit op een bepaalde tijd, grote kans dat de jouwe nu nog visite's heeft.
even de middag afwachten en anders nogmaals bellen!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:24

Nou, ik heb uiteindelijk zelf om 15:30 gebeld met gewoon de vraag of ze een indicatie konden geven wanneer ik zou worden terug gebeld, want ik voelde me echt ziek en was aan het wachten vanaf 10 uur vanmorgen. Kreeg de assistente die zei dat dokter blabla er nog niet aan was toe gekomen en me na 16:00 zou terugbellen. Het is nu 17:23, ik ben niet terug gebeld en heb zelf de telefoon na 17:00 opgepakt maar de praktijk is gesloten. Ik heb echt geen idee wat ik nu moet. Ik kan gewoon niet tot morgen wachten, ik voel me zo poedersuiker, maar ik durf niet naar de huisartstenpost te bellen nu. Denk dat daar toch niets uit komt. Verdomme.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:27

Toch maar naar de HAP bellen, en morgen een dikke vette klacht indienen bij je eigen huisarts!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:38

Gewoon naar de HAP bellen daar zijn ze voor!

Heb je maar 1 dokter? Wij hebben altijd 2 dokters en ook stage lopers, ik vind stage lopers altijd fijn om
naar toe te gaan want die doen nog meer ''volgens het boekje''.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:40

Het is een grote praktijk met een stuk of 10 dokters en een hele bende assistenten. Het is nu gesloten. Dan word het HAP bellen nu, maar moet ik eerst voor kalmeren anders krijgen ze een snikkend boos iemand aan de lijn :p

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:46

Ga naar de HAP toe met je vader! ze zien daar toch met hun eigen ogen hoe ziek je bent.
Vertel ze dat je super benauwd bent,zeg er desnoods bij dat je een druk op de borst voelt,miss. nemen ze je dan wél serieus.
Meid laat je niet afschepen,daar zijn veel H.A. zo goed in.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:15

Nou, ik heb dik aangedrongen. 10 over 7 een afspraak. Gelukkig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:47

Mooi zo! succes hoor.
Horen we straks hoe het ging?

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:29

ElineS schreef:
Nou, ik heb dik aangedrongen. 10 over 7 een afspraak. Gelukkig.

O dat is fijn, ben benieuwd wat ze zeggen.
Wat raar dat je zo moet aandringen hier zijn ze best fexibel, ook voor je eigen gevoel.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:34

TS, ik zou zowieso dit verhaal in een brief zetten, met tijden dat je gebeld hebt en alles. Wat voor symptomen je ook hebt, als er is afgesproken dat je terug gebeld gaat worden horen ze dat te doen, en daar is geen excuus voor mogelijk. En ik vind dat je dat zeker in een brief kan laten weten. Als iemand belt met een acuut probleem, kunnen ze die niet de hele dag laten wachten, laat staan dat ze helemaal niet terug bellen. Jij bent zo netjes om de HA te bellen ipv de HAP in het weekeind zoals veel mensen doen, daarvoor respect. Naar dat de HA daar vervolgens niets mee doet..
Hoop dat de huisartspost je heeft kunnen helpen :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:19

Bedankt Airborn. Ik vind sowieso dat mensen wel heel snel naar de HAP gaan. De wachtkamers zijn altijd bomvol.

Nou, morgen afspraak met een andere huisarts en dan gaat die kijken welke onderzoeken nodig zijn. De HAP heeft me voor nu medicijnen mee gegeven tegen de benauwdheid, de pijn en de koorts. Wat het was wisten ze zo 1.2.3 niet natuurlijk. Daar zijn onderzoeken voor nodig. De huisarts daar was echt heel fijn en die begreep ook wel waarom ik NU heen wilde en niet tot morgen kon wachten.

Ik zal zeker een klacht indienen betreffende mijn eigen huisarts. Dat krijgt nog een staartje.

Iedereen bedankt voor de woorden :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:25

Tip voor morgen: zet op papier wat je probleem is en wat je wil weten, maar ook waarom je boos bent op de DA. Als het op papier staat raak je tijdens het gesprek minder snel het overzicht kwijt, en laat je je mindersnel overdonderen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:54

Nou jij slaapt nu vast een stukje beter!
Nu maar afwachten wat er uit de a.s. onderzoeken gaat komen.
Beterschap!

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:00

Klinkt wel een beetje als de Ziekte van Lyme..
Als je de zoekfunctie gebruikt, er is een topic over. Sterkte en beterschap!!