De hele dag door eten slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

De hele dag door eten slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 22:23

Ja dat is mijn gewoonte, de hele dag door eten :Y)
Ik kom er trouwens ook geen ons van aan ofzo, maar ik eet vanaf ik op sta totdat ik ga slapen.
'S ochtends bij het ontbijt brinta en 2 boterhammen. Dan bij de koffietijd chocomel en een koek en nog een boterham, dan de lunch 2 a 3 boterhammen, 'smiddags nog een koekje en soms wat fruit dan om 5 uur cola met pinda's of chips, dan eten en na het eten een ijsje en daarna thee met wat lekkers, drop of koekje of chocola wat er in huis is en dan als ik zoals vandaag laat op ben nog een paar crackers. Dat is zo'n beetje gemiddeld wat ik eet als ik thuis ben. Op school eet ik wel 3x boterhammen bij elke pauze en koop ik nog weleens wat.

Ik probeer echt al minder te snoepen, maar het is ook zo'n gewoonte. Als ik dan ook te lang niks eet krijg echt erge steken in m'n buik oftewel ik verwen mezelf dat ik er niet tegen kan om niks te eten. Ik word ook gewoon met honger wakker, hoewel ik dit vroeger nog erger had.

Moet ik mezelf nu gewoon gaan aanwennen af en toe een tijd niks te eten, hoe slecht is het? Mensen zijn natuurlijk geen prooidieren die de hele dag hooi kunnen eten haha..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:38

Nee hoor, dat is niet slecht. Er wordt zelfs geadviseerd regelmatig te eten omdat dat je spijsvertering op gang houd.
Minder goed is natuurlijk dat je vooral veel snoep eet. Bij mij zorgt veel suiker niet voor een voldaan gevoel en dat betekent alleen maar nog meer snaaien. Misschien heb jij dit ook, dat je daarom de hele dag door eet. Als puber at ik zeker zoveel als jij nu eet (nu niet meer, dan word ik dik).
Met honger wakker worden is volgens mij ook wel normaal.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 29-05-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Re: De hele dag door eten slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:40

Ik eet ook de hele dag door.. gelukkig kom ik ook niet snel aan. Beweeg elke dag ook minstens 1,5 uur.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:40

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:25

Hangt er vanaf wat je heel de dag door eet :P Beste is gewoon groente, fruit, peulvruchten, noten en koolhydraatproducten. Geen suiker, geen eiwit.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:15

De hele dag door eten is voor de spijsvertering op zich geen probleem, mits niet te veel suiker en vet. Maar voor onze tanden is 3 tot 5 keer per dag wat eten en drinken wel beter, elke keer eten is elke keer weer een aanval op ons tandglazuur. Water en koffie / thee zonder suiker tellen bij deze eet en drink momenten niet mee.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:16

Ik eet ook veel tussendoortjes. Ik heb een gigantisch snelle stofwisseling, dus als ik dat niet doe, word ik flauw en bibberig.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:20

Toen ik nog vol lop in de pubertijd zat at ik ook de hele dag door!

Ik stond op met een kom cornflakes met melk en suiker, in de eerste schoolpauze at ik 2 boterhammen en wat lekkers, in de grote pauze 3 boterhammen en wat lekkers, meteen als ik uit was thuis een koek ofzo en tijdens de lessen vaak nog een sultana of wat fruit ofzo

en dan mijn avond eten en dan na het eten bij de thee nog een koekje en dan in de avond nog wat chips of pinda's... en ook ik, kwam er net als jij geen gram van aan!

Nu doe ik dat niet meer maar ik eet nog wel op 5 momenten van de dag (ontbijt, fruit, lunch, fruit, avondeten). Doe ik dat niet, dan heb ik honger!

Maar zo blijf ik wel het beste op gewicht! Vaker als 3x per dag eten is dus helemaal neit slecht hoor, wordt idd vaak zelfs geadviseerd!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:21

Het is voor je tanden niet bepaald goed om zo te leven. En al helemaal niet met zoveel suikers.
Ik eet voornamelijk fruit, groenten, volkoren brood/producten, aardappelen/onbewerkte rijst (zilvervlies bv) of pasta's) e.d.
Tussendoortjes 1 a 2x per dag. Veel water en kruidenthee of vers vruchtensap. Als je echt goed eet, heb je ook niet de hele dag trek.
Juist die lege calorieeen hongeren een mens uit (teveel verkeerde vetten en suikers). Ik ben heel zuinig op mijn lijf tegenwoordig (ik beweeg ook heel veel) en daar pluk ik ook wel de vruchten van, als ik in de spiegel kijk. ;)

Dus nee, ik zou dat het niet zo doen......

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:22

Geloof niet dat het heel slecht is om de hele dag door te eten. Ik kan er zelf ook wel wat van ;) Merk wel dat ik last van mijn mond krijg als ik te weinig vitaminen binnen krijg en te veel snoep.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:57

Op zich is het idd niet slecht om heel de dag door te eten.
Ik doe dat ook als ik kan. 's morgens boterhammetje, eventueel 2 als ik op tijd uit m'n bed gerold ben en tas koffie erbij. Tegen 11u heb ik terug honger, dus weer boterham of bij gebrek aan boterham koekje. 's middags dan weer een paar boterhammen. Tegen 4-5u heb ik weer honger dus zit ik weer te sneukelen. En zo gaat dat de hele dag door.
Als ik werk kan ik uiteraard niet constant eten, dus heb ik constant honger. Zou eigenlijk meer moeten eten bij de vaste maaltijden maar ik kan simpelweg niet veel tegelijk eten. Heb ik veel tijd voor nodig en moet ik daarna ook nog tijd hebben om te 'verteren'. Dus ik eet constant beetje hier en beetje daar.
Ik probeer wel snoep ed te vermijden maar chocolade is bvb een primaire levensbehoefte voor mij.
Ben er geen gr door aangekomen (eerder 10kg kwijt) dus buiten het feit dat ik eigenlijk meer fruit en groenten zou moeten eten en zou moeten oefenen om meer tegelijk te eten om te vermijden dat ik snel honger heb is het volgens mij nog niet zo'n slecht eetpatroon.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 11:06

Thioro: dat heb ik dus ook.. ik kan niet zoveel in een keer op. Avondeten is bij mij dus ook niet zoveel zit dan gewoon echt vol en tja 3 uur later heb ik toch echt weer trek..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:36

Maar om de 2-3 uur eten is helemaal geen probleem toch! Lijkt me niet meer dan normaal, eerlijk gezegd :=

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:02

@Thioro heel herkenbaar, chocola is voor mij ook een eerste levensbehoefte :D. Ik kan ook de hele dag snaaien en dan vooral zoet. Heel slecht is dat ik op de dagen dat ik de hele dag college heb iedere drie kwartier een kwartiertje pauze hebt. En ja dan eet ik altijd wat. Ik eet dus ontbijt voordat ik naar school ga, daar zo ongeveer ieder uur wat (en meestal zoet :P), met de lunch 1 boterham. Als ik thuis kom heb ik echt honger, net ook. Heb een appel, een zakje chips, wat dropjes, een plak kaas en ga nu een bakje bessen open maken. En ja dan eet ik rond 6 uur ook nog avondeten (zal dit keer een salade worden). Na het avondeten ga ik al gauw weer snacken, al probeer ik dan te snacken met wat gezondere dingen als fruit of een plakje brood.