Anyway, het is weer zover .. Vorige week zaterdag te horen gekregen dat er weer beestjes in de bomen bij mijn pony zitten. Dit was vorig jaar ook zo maar heb er eigenlijk geen last van gehad (of toch niet zodat ik het verband legde). Dus ik denk: achja, we zien wel ... Ik heb dus zaterdagmiddag met poon gewerkt (toen wist ik het nog niet trouwens) en kreeg zaterdagnamiddag ineens uitslag & enorme jeuk. Zocht er niet meteen wat achter, dacht eerst aan muggenbeten ofzo want daarvoor ben ik allergisch dus dat is altijd heel irritant. Maar toen ik keek stond de uitslag mooi in een half cirkeltje en het waren een stuk of 5 puntjes, zagen er ook niet uit als muggenbeten dus toen dacht ik al "hmm
". 's Avonds ging ik terug naar de pensioneigenaar (was toevallig een feestje) en toen vertelde die me dat er weer processierupsen in de bomen zaten. En toen dacht ik: aha
Zondag of maandag opgestaan met keelpijn en dit gaat de hele week al van kwaad tot erger. Donderdag ben ik nog bij mijn pony geweest en toen was de brandweer net weg, hebben ze een aantal nesten weggebrand (ze kunnen alleen maar tot 5m hoogte en hoger zitten er ook nog
). Ik had toen al wat last van een beginnende verkoudheid, maar mijn oma & moeder hebben beiden een longontsteking dus dat leek me logisch ... Dus donderdag bij pony geweest, en gisteren ging het van kwaad tot erger, neus/keel gingen dichtzitten, hoesten, niezen, etc. etc. En nu .. nu voel me ik me helemaal belabberd .. vannacht heel moeilijk geslapen omdat ik niet door mijn neus kon ademen en het verstand niet had om mijn mond constant open te houden
en de jeuk was ook nog een leuk detail ... En nu zit alles dus dicht, snot, en ik heb pijn op mijn borst, gewoon in het midden .. Kan ook amper rondlopen want dan heb ik het idee dat ik geen lucht meer krijg ...Echt als een longontsteking voelt het niet, heb 2 jaar terug een heel zware gehad dus ken het gevoel wel, en toen dacht ik ineens terug aan die beestjes .. Heb even gekeken op internet en daar staat dat het inderdaad ook de luchtwegen kan infecteren, met een soort verkoudheid/allergische reactie als gevolg .. Aangezien ik sowieso al allergisch (geworden ben) aan alles wat nog maar op insect lijkt (vooral muggen dan, maar ook een teek zorgt voor enorme jeuk heb ik recent ontdekt
) denk ik dus eerder die richting uit dan in de richting van een longontsteking ... Zou dit kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee? En indien ja, wat moet ik ermee? Kan toch maar moeilijk wegblijven bij mijn pony?
Hopelijk kan iemand helpen .. eventueel ga ik maandag wel naar de HA als het nog zo is zoals nu, maar daar ga ik hem in het weekend niet voor storen, ben nog niet dood

Edit; nog even wat uitleg van internet
Citaat:Na direct contact met de brandharen ontstaat er binnen de 8 uur een rode pijnlijke huiduitslag met hevige jeuk. Deze kenmerkt zich door bultjes, pukkeltjes of met vochtgevulde blaasjes die kunnen gaan ontsteken. Vaak ontstaan deze reacties op de onbedekte huid, maar door versleping of open wrijven van bijvoorbeeld zweet kan dit ook plaatsvinden op de bedekte huid.
Als er brandharen in de ogen terechtkomen, kunnen zij binnen 1 tot 4 uur een heftige reactie geven van het oogbindvlies en/of hoornvlies met zwelling, roodheid en jeuk en in sommige gevallen met ontstekingen. Na inademing kunnen brandharen ook irritatie of ontsteking geven van het slijmvlies van de bovenste luchtwegen (neus, keel en bovenste gedeelte luchtpijp). De klachten lijken op een neusverkoudheid. Tevens kunnen mensen ook klagen over pijn in de keel en eventuele slikstoornissen, in sommige gevallen is er sprake van kortademigheid. Daarnaast kunnen er zich algemene klachten voordoen, zoals braken, duizeligheid, koorts...
http://www.tuinadvies.be/eikenprocessie ... rupsen.htm
Bleh ...
(jammer genoeg)

(momenteel zit het op mijn enkels dus met je sokken & schoenen.. ). Dus ik ga maar gewoon braaf stil blijven zitten en aan andere dingen denken