Ik zit al een tijdje aan de pil, ivm onregelmatigheid. Maar ik keek dus gisteren voor het eerst (ja ik weet het, lekker laat)
op de bijsluiter, en daar stond het volgende in:
Citaat:De pil en trombose
Uit onderzoek is gebleken dat het risico van het ontwikkelen van diverse stoornissen in de bloedsomloop iets hoger is bij
vrouwen de die pil gebruiken. Dit kan leiden tot trombose.
en zo staat er nog een heel verhaal hoe gevaarlijk trombose wel niet is...
De pil en kanker
Sommige onderzoeken hebben aangetoond dat u een grotere kans kunt hebben op baarmoederhalskanker wanneer u de pil
langdurige tijd gebruikt. Dit verhoogde risico word mogelijk niet veroorzaakt door de pil, maar kan het gevolg zijn van
seksxueel gedrag en andere omstandigheden.
Elke vrouw heeft kans op borstkanker ongeacht of ze de pil gebruikt. Borstkanker komt zelden voor bij vrouwen onder de 40.
Borstkanker is iets vaker geconstateerd bij vrouwen die de pil gebruiken dan bij vrouwen van dezelfde leeftijd die de pil niet
gebruiken. Wanneer u stopt met de pil neemt het risico geleidelijk af.
In zeldzame gevallen heeft het gebruik van de pil geleid tot goedaardige en kwaadaardige levertumoren (kanker).
Het heeft me nogal angstig gemaakt, is er dus echt een kans dat je daar dus trombose/kanker van kunt krijgen?
Ik denk er aan om hierdoor toch maar van de pil af te stappen, alleen is die onregelmatigheid niet zo ideaal...
Dus mijn vraag, is het dus beter om de pil niet te nemen ivm de ziektes?
Hoe denken jullie hier over?

Maar toch vind ik het wel behoorlijke rotzooi, als ik zie in hoeverre mijn hele karakter verandert door een paar pilletjes. Helemaal zaligmakend vind ik het niet iig.
. Zolang je de pil ook goed gebruikt en dus niet in de eerste week pillen vergeet zodat je de MAP moet gebruiken kan het echt geen kwaad. De MAP doet namelijk vele malen meer schade aan je lichaam dan de pil.