Rare plekjes in knieholtes, benen, buik en heel erg jeuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Rare plekjes in knieholtes, benen, buik en heel erg jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:14

Ik heb sinds een week rare rode bultjes in mn knieholten en benen, ze begonnen op mn buik, daar heb ik maar 2 plekjes.
Het zijn rode bultjes die in groepjes bij elkaar zitten, dus eigenlijk droge rode plekjes die vreselijk jeuken. :=

Ik vroeg me af of ik ergens allergisch voor ben, maar ik heb niks anders gebruikt/gedaan dan dat ik anders doe.
Wel heb ik afgelopen weken eindexamens gemaakt, maar of je van stress zulke plekjes kan krijgen?

Inmiddels zitten heel mn knieholten vol en spreidt het uit naar mn bovenbenen, op mn buik zijn het er nog steeds maar 2.

Ik hoop dat iemand hier weet wat het is en wat ik hiet tegen ga doen. :=

Tuurlijk ga ik naar de huisarts als het niet overgaat, maar ik ben niet zo van de huisarts, dus ik vraag me eerst eens hier
af wat het zou kunnen zijn en wat er voor middeltjes voor zijn!

*edit: Even plaatje opgezocht, het lijkt een beetje hierop, maar dan roder:
Afbeelding
Bedankt alvast!

Grapjasjes12

Re: Rare plekjes in knieholtes, benen, buik en heel erg jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:29

galbulten?

HASser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:34

bij mij ziet het er ook zo uit, al verschillende keren gehad en weet nog steeds niet waar het aan ligt. Dokter zei toen dat het door warmte en wrijving kwam (bijv. op je benen na paardrijden) maar heb het maar af en toe. Wel vaak als ik bijv een korte broek of jurkje aanheb dat het aan de binnenkant van mn benen verschijnt.

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:38

Van stress kan je zeker zulk soort plekken krijgen... Met een zalfje ben je er dan zo vanaf, maar dan moet je wel even langs de dokter. Succes!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:39

Rij je veel buiten ? het kan ook eikenprocessierups zijn

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:40

Na je titel te hebben gelezen, moest ik gelijk aan smetvlekjes denken. Deze komen vooral in de holten voor wanneer het warm ( en dus wat zweterig ) is. Mijn dochtertje heeft deze vlekken ook, en moet ze erg vettig houden. Ga alleen alsjeblieft niet zelf proberen te smeren ( vaseline sluit bijvoorbeeld de huid erg af, waardoor het alleen maar erger gaat broeien ) maar eerst even naar de dokter. Misschien is het heel iets anders :)

Succes er mee iig!

Ps, probeer het na het douchen ook extra goed af te drogen en zo min mogelijk zeep gebruiken met parfum, totdat je weet wat het is. Zo blijft het waarschijnlijk het rustigst!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:41

Ik heb geen idee wat dat is, wel even gezocht wat het is, maar er staat dat het echt bulten zijn.
Ik zie ook dat mijn voorbeeldfoto daarvandaan komt, was niet zo slim :P Ik zal proberen zelf eens een foto te maken! Maar het zijn dus geen bulten, echt gewoon plekjes, en ze gaan ook niet weg.

Wat HASser zegt is niet echt mogelijk, want ik heb het ook op mn buik, kan me niet voorstellen dat daar wrijving is. :P En de laatste dagen was het nu ook niet zo warm dat daar plekjes kunnen ontstaan.

Steigert: Echt? Dat zou wel alles verklaren, want ik heb de laatste 2 weken ook ontzettend veel stress gehad, en toen kwamen de plekjes ook. Maar ik ga in ieder geval langs de dokter maandag, als het nog niet weg is. ;)

AppelQueen: Laatste tijd niet, examen gehad dus heel weinig tijd, maar als ik naar buiten ga met paarden dan is het wel altijd bij bomen enzo. Al zijn ze bij ons actief die rups aan het bestrijden, dat zou op zich nog wel kunnen!

Sammyy: Dankje voor de info, ik ga idd ook maandag naar de dokter, en misschien is het ook wel handig om het zo rustig mogelijk te houden, goede tip!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:04

Ik heb ze soms Was een reactie op koemelk eiwitten. Maar dat is aangeboren. Verder heb ik ze ook een keer gehad als reactie op een stofje dat in het nieuwe wasmiddel van mijn moeder had gezeten |o Misschien is het het dus waard om eens na te gaan of het misschien nieuwe kleren zijn, voedsel etc.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:42

Het zou ook eczeem kunnen zijn.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:43

Rebel_Jits schreef:
Het zou ook eczeem kunnen zijn.

Was mijn tweede gedachte.
Eerste was psoriasis, maar daar lijkt het niet op.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:54

Ziet er uit als een allergische reactie. Dus even naar de HA, waarschijnlijk krijg je een pilletje voor de jeuk (Xyzal ofzo) en iets om er op te smeren. Is het ook erg droog?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:56

Gordelroos? ben je al bij HA geweest?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:51

Tjuppie: Ja het is ook heel erg droog. :j Maandag ga ik waarschijnlijk naar de HA!

Eczeem zou best kunnen, heb ik wel vaker gehad in mn armholtes, maar die zalf heb ik nog en die werkt nu dus helaas ook niet meer, dus ben bang dat t toch wat anders is, of andere eczeem.
En ik ben idd al helemaal nagegaan of we niet iets anders gedaan hebben, zelfs de waspoeder, want dat had mn zusje laatst. :P

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:54

Netelroos? Dat heb ik in ieder geval en lijkt wel op wat jij omschrijft.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:57

DeEiken schreef:
Tjuppie: Ja het is ook heel erg droog. :j Maandag ga ik waarschijnlijk naar de HA!

Eczeem zou best kunnen, heb ik wel vaker gehad in mn armholtes, maar die zalf heb ik nog en die werkt nu dus helaas ook niet meer, dus ben bang dat t toch wat anders is, of andere eczeem.
En ik ben idd al helemaal nagegaan of we niet iets anders gedaan hebben, zelfs de waspoeder, want dat had mn zusje laatst. :P

Als het erg droog is, is vetten sowieso goed, totdat je bij de HA bent geweest. Gewoon met iets heel vets (en het liefst ongeparfumeerd, dus geen geurige bodylotion zooi).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:57

Afbeelding
dit is krentenbaard, maar dat jeukt meestal niet zo erg

dit is van de eikenprocessierups:
Afbeelding

en netelroos, evt door stress veroorzaakt, jeukt erg!:
Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:58

krentenbaard?

Heb ik ook een keer gehad ik had een heel klein plekje in mn knieholte. had dit overgenomen van een jongetje van mn stage en die zat helemaal onder.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:23

Amalarab: Die van de eikenprocessierups lijkt er heel erg op! :oo Zulke plekjes heb ik ook, alleen dan veeel minder.
Alleen kan me niet herinneren dat ik met z'n boom of rups in aanraking ben geweest. :=

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:57

Jaaaaa een lotgenoot *\o/*

Zeker weten dat het door je examens komt. Ik heb al drie weken waaaaanzinnige jeuk op precies dezelfde plekken die jij hebt, ook met een paar plekjes. Ben al bij drie dokters geweest, drie soorten pillen en drie soorten zalf gehad. Ik heb nu mentholzalf voor de jeuk, daarmee is het nog enigszins uit te houden. Maar ik ben er nu wel van overtuigd dat het door de stress komt, aangezien ik ook niks anders heb gedaan/gegeten/aangeraakt wat een allergie kan veroorzaken (en er werkt geen een anti-allergie pil :+ )

Dus: naar de dokter, om mentholzalf en de zwaarste allergiepillen vragen (word je lekker suf van en je slaapt wat beter door de jeuk heen) en niet meer stressen! En nu maar wachten op de uitslag.... Ik leef met je mee :(:)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 10:14

_O- Dankje Janientje! Bij mij begint het nu minder te worden, maarja ik slaap nu ook beter en de stress is een beetje over (bijna zeker dat ik ga slagen, vandaar. :P ).
De jeuk is ook al bijna weg, dus ik wacht nog even met dokteren, als het vanzelf over gaat dan zal het idd wel van de stress zijn geweest. Blij een lotgenoot te zien. :))
Jij ook sterkte en succes straks met de uitslag :)