Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:2. Klassieke migraine (of 'migraine accompagnée'). Deze migraine gaat samen of wordt voorafgegaan door 'haardverschijnselen': duizeligheid, dubbelzien, verlamd gevoel in één gelaats- en/of lichaamshelft, halfzijdige uitval van een gezichtsveld, wazig zicht of het zien van schitteringen. Deze symptomen worden al dan niet gevolgd door zware hoofdpijn. Je kan dus migraine krijgen zonder hoofdpijn! Men noemt dit 'migraine accompagnée sans migraine'of met een meer recente benaming 'migraine met aura'.
Daarbij kan zelfs 1 kant van je lichaam helemaal uitvallen of gaan tintelen/doof worden.
phormicola schreef:En ook ik dacht meteen aan migraineDaarbij kan zelfs 1 kant van je lichaam helemaal uitvallen of gaan tintelen/doof worden.
Ik weet uit ervaring dat migraine zonder hoofdpijn heel moeilijk vast te stellen is. Bij mij hebben ze er 4 jaar over gedaan en het lichtje ging pas branden toen ik het zelf opperde.
Maar, niet getreurd: meestal wordt migraine zonder hoofdpijn met de jaren vanzelf migraine mèt hoofdpijn
Brainless schreef:Klinkt ook als migraine met aura:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/12879-aandoeningen-migraine.html
edit:
Je hoeft nl niet altijd (ernstige) hoofdpijn hebben/krijgen bij migraine.Citaat:2. Klassieke migraine (of 'migraine accompagnée'). Deze migraine gaat samen of wordt voorafgegaan door 'haardverschijnselen': duizeligheid, dubbelzien, verlamd gevoel in één gelaats- en/of lichaamshelft, halfzijdige uitval van een gezichtsveld, wazig zicht of het zien van schitteringen. Deze symptomen worden al dan niet gevolgd door zware hoofdpijn. Je kan dus migraine krijgen zonder hoofdpijn! Men noemt dit 'migraine accompagnée sans migraine'of met een meer recente benaming 'migraine met aura'.