De ziekte van pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morfeo

De ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:47

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet echt iets vinden.

Helaas, heb ik de ziekte van pfeiffer.
Ik heb dit 2 weken geleden te horen gekregen nadat ik al 3 keer bij de huisarts was geweest..
Het begon allemaal met opgezette klieren en had na een paar dagen een complete tennisbal in mijn nek.
De week ervoor had ik mijn verstandskies laten trekken en dacht dat dit dus hierdoor kwam.
Nadat ik ook nog koorts kreeg had ik toch maar een afspraak met de dokter gemaakt.

Ik heb 2 echo's moeten laten maken om te kijken of mijn mild was gegroeid, dit was helaas het geval en dus moest ik bloed prikken waarbij de uitslag dus pfeiffer was.

Ik zit er even helemaal doorheen, weet niet wat ik met mijn paard aanmoet..en dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Ben echt niet op zoek naar medelijden, maar gewoon jullie verhalen en hoe jullie ermee om zijn gegaan.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:48

ik heb het ook.. ik was ook erg ziek maar dat word vanzelf minder.. sommigen zijn erg moe.. heb ik weer niet.. heb wel een verminderende weerstand gekregen! gewoon naar je lichaam luisteren..

ziekzijn etc. gaat vanzelf weg... bij mij heeft dat ruim 2.5/3 weken geduurd..

zap

Re: De ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:50

Waarom moest je een echo laten maken van je milt? Voor pfeiffer is toch bloedprikken alleen genoeg (en een stuk goedkoper dan een (2) echo('s))

Ik heb het ook gehad bleek uit de bloeduitslagen. Ja ik was wel wat moe de afgelopen periode, maar niet zo dat ik niks meer kon.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:52

Ik heb ook Pfeiffer gehad...

Bleek achteraf.

Niet veel van gemerkt, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik ook nog een paar andere dingen had die meespeelden waardoor het voor mij niet meer dan logisch was dat ik wat sneller moe was.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:53

ik heb/had het ook :j
Was niet heel erg ziek van, laat het meestal ook nooit zo blijken af en toe wel eens overgeven en vooral heel erg moe, heb er niet te veel bij stil gezeten en ben gewoon doorgegaan met de normale dingen, wel rustig aan doen maar het wordt vanzelf minder! ben ook gewoon doorgegaan met paardrijden, alleen als ik echt moe was niet, ben wel veel afwezig geweest van school, maar dat komt omdat mn school op 12km afstand zit.
pff wel vervelend! succes ermee

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:55

Een vriendin van mij heeft 't sinds een paar weken ook. Ze gaat gewoon altijd naar school, werkt en heeft een vriendje die ze vaak ziet (dankzij hem ook gekregen :') maar goed) Het is volgens mij heel verschillend bij iedereen. Gewoon even afwachten hoe 't gaat lopen. Misschien valt het wel reuze mee en inderdaad, luisteren naar je lichaam! Sterkte.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:57

xchanel01 schreef:
ik heb/had het ook :j
Was niet heel erg ziek van, laat het meestal ook nooit zo blijken af en toe wel eens overgeven en vooral heel erg moe, heb er niet te veel bij stil gezeten en ben gewoon doorgegaan met de normale dingen, wel rustig aan doen maar het wordt vanzelf minder! ben ook gewoon doorgegaan met paardrijden, alleen als ik echt moe was niet, ben wel veel afwezig geweest van school, maar dat komt omdat mn school op 12km afstand zit.
pff wel vervelend! succes ermee

ja heb ik ook.. ik werkte/reed ookk gewoon paard etc. kon alles.. maar echt moe was ik ook niet alleen na het werk (wat meer dan normaal) ik heb alleen een verminderde weerstand..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:58

Ik ben 2 weken thuis geweest omdat ik er flink ziek van was.
Had een week geen stem! Vreselijke keelpijn.
Ik ben nu 6 weken verder en nog steeds erg moe. Ik werk nu 2 uurtjes per dag.
Normaal gesproken 7 uur. Ook sport ik nu niet en ben ik een stuk minder actief.
Wel gaat het langzaam de betere kant op.
Vanaf volgende week ga ik proberen elke dag een extra wandeling met de hond te maken (op aanraden van HA) en beginnen met 1 x per week sporten ofzo.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:59

Ik heb het vorig jaar na m'n examens gekregen. Het heeft in totaal maar 6 weken in mn bloed gezeten, ik heb me scheel geslikt aan kruidentabletten voor Pfeiffer en ondersteuning voor mn lever. Of het invloed heeft gehad weet ik niet, maar ik was wel veel sneller vanaf dan ze hadden verwacht.

Moeheid merk ik nu nog wel. Als ik een nacht slecht heb geslapen kan ik de hele volgende dag nog "brak" zijn. Conditie is helemaal 0,0 op mn 'slechte' dagen ook al loop ik 15 km hard, fiets ik 13,5 km en loop ik 11 km per week. Dan kan ik zo moe zijn dat het uitmesten van mn stal ultra sloom gaat. Verder kan ik ook met gemak 14 uur op een nacht slapen.

In de acute periode hebben mijn ouders voor me uitgemest, de rest deed ik nog wel met m'n paard. Ik ging erg stipt naar bed. Half 10 's avonds en dan half 11/12 eruit 's ochtends. Zo trok ik de dagen erg goed.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:00

Ik heb ook pfeiffer op t moment het is wel al een stuk minder geworden
Ik ben gewoon blijven paardrijden en alles blijven doen (zelfs 36 km per dag fietsen)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:00

Ik heb het gehad toen ik 13 was en zeer ernstig. Heb 3 maanden lang op bed gelegen met hoge koorts en moest ook een speciaal vetarm dieet. Als vitaminesupplement kreeg ik ook tai-ginseng en dat heeft ook geholpen. Maar ik ben er dus wel heel ziek van geweest en zelfs nu als ik iets zuurs ofzo bijt, dan doen die klieren toch weer zeer :+ Hebben jullie dat ook?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:01

rocymax schreef:
Ik heb het gehad toen ik 13 was en zeer ernstig. Heb 3 maanden lang op bed gelegen met hoge koorts en moest ook een speciaal vetarm dieet. Als vitaminesupplement kreeg ik ook tai-ginseng en dat heeft ook geholpen. Maar ik ben er dus wel heel ziek van geweest en zelfs nu als ik iets zuurs ofzo bijt, dan doen die klieren toch weer zeer :+ Hebben jullie dat ook?

Nee dat niet, maar wel sinds ik Pfeiffer heb gehad ben ik veeeeeel bevattelijker voor keelonsteking. Heb er nu ook weer last van.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:02

Zo zie je maar dat iedereen er anders onder is. De een heeft er veel meer last van als de ander.
ik vind het alleen wel lastig omdat het niet altijd zichtbaar waardoor mensen snel in twijfel trekken of je wel echt ziek bent....
Nou moet ik zeggen dat ik op mindere dagen wel stoned lijk, zo kijk ik uit mn ogen (hoorde ik ;) )

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:42

Ik weet niet waarom ik een echo kreeg, de dokter wilde dat.
Ik ben nu 3 weken thuis en het ziek zijn is wel voorbij.
Maar ik ben gewoon ontzettend moe, heb nergens zin in, etc.

Ik mocht absoluut niet meer werken en ook niet paardrijden, etc.