Koemelk-intolerantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoortjevV

Koemelk-intolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:38

Hallo allemaal,

Wij zijn studenten aan de Hogeschool HAS Den Bosch, en verrichten een onderzoek naar koemelk intolerante mensen. Voor een project willen wij mogelijk een nieuw product op de markt zetten, geitenmelkchocolade. Echter hebben wij meer inzicht nodig over deze mensen en hebben een korte enquete opgesteld.

www.thesistools.com/ geitenmelkchocolade.

Noeps

Re: Koemelk-intolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:20

Je link werkt niet.

NoortjevV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:41

klopt, er staat een spatie tussen de / en geitenmelkchocolade, deze moet weg. Alles moet vast aan elkaar. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:54

Is het alleen voor mensen waarbij de intolerantie ook daadwerkelijk is 'bewezen' door een reguliere arts?

NoortjevV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:20

Is niet persee nodig. Het kan door de huisarts aangetoond zijn maar ook wanneer je van jezelf weet dat je er niet tegen kunt of last hebt van bijna alle klachten kun je deze enquete invullen. Wanneer je andere mensen kent die hiervan last hebben laat ze deze enquete alsjeblieft invullen. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:25

Ingevuld :)
Ik ben overigens een van de mensen die zowel koemelk als geitenmelk intollerant is. Dat zijn heel veel mensen, dus ik vraag me af hoe nuttig jullie product is.

Citaat:
. De eiwitten in geitenmelk vertonen veel overeenkomsten met de eiwitten in koemelk waarop kinderen met een koemelkallergie reageren. Na gebruik van geitenmelk kan het lichaam de eiwitten uit geitenmelk herkennen als koemelkeiwitten waardoor een allergische reactie kan optreden.

NoortjevV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 11:39

[quote="Blijheid"]Ingevuld :)
Ik ben overigens een van de mensen die zowel koemelk als geitenmelk intollerant is. Dat zijn heel veel mensen, dus ik vraag me af hoe nuttig jullie product is.

Nou het blijkt dat 40% van de koemelk intolerante mensen geitenmelk wel kan verdragen. Dus voor deze 40% is het nuttig.
En het is een onderzoek, of het mogelijk is of niet. :) Bedankt voor het invullen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:23

ik denk dat voor de mensen die koemelk intolerant zijn en daar echt heel slecht tegen kunnen er toch een angst zit om andere melkproducten te gaan gebruiken. Geitenmelk producten horen daar ook bij. Die mensen gaan dan eerder voor sojamelkchocolade.

NoortjevV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 17:17

Voor degene die de enquete hadden ingevuld: er zat een fout in een van de vragen. Er stonden geen juiste keuze antwoorden bij. Dit is verholpen, maar helaas moet de enquete dan nogmaals ingevuld worden. Ik hoop dat jullie dit nogmaals zouden willen doen. Super bedankt! Ook bedankt voor jullie verdere informatie, dan kunnen we zeker meenemen in het onderzoek!