Ik vraag me af of er nog Bokkers zijn die last hebben met hun emoties? Bij mij lijkt het namelijk soms wel alsof ik geen emoties hèb
... Zo is mijn grootvader in een vergevorderd stadium van botkanker, maar ik heb er nog geen traan om gelaten. Ook nu ik dit typ voél ik hoe fout dat is, maar ik 'kan' het gewoon niet. Het lijkt wel alsof ik (on)bewust denk: als ik doe alsof het niet zo is, dan is het ook niet zo. Klinkt heel kinderachtig, maar ik zit er al zo lang op te denken, en verder dan dit kom ik eigenlijk niet. Ik vraag me soms af of het goed voor me zou zijn om er met 'iemand' (lees: psycholoog) over te praten. Of is het niet abnormaal hoe ik me voel -al is dat niet het juiste woord. Ergens ben ik ook bang dat ik achteraf pas echt een slag van de molen ga krijgen omdat ik nu geen emoties toesta (al voel ik die dus eigenlijk niet). De vader van mijn vriend wordt as we speak geopereerd, ook kanker, maar ook daarover praat ik met niemand. Ik blokkeer al die feiten, maar voel me echt een enorme egoist. Zelf ben ik drager van het HPV virus, van 3 stammen meerbepaald, geen ramp maar ook niet niks. Maar ook hier weer geen emoties bij.
Als ik dit stukje terug lees, kan ik ook alleen maar vaststellen dat ik enorm veel over mezèlf praat; ik voel dit, ik denk dat enz... Is dat niet gigantisch fout?! Mijn grootvader heeft misschien niet lang meer, en ik kan er geen traan om laten. Ik blijf maar denken dat er nog nooit iemand vrolijker is geworden van huilende of depressieve mensen.
Ik word stilaan gek van mezelf, herkenbaar voor jullie?
... Maar in hoge euforie-sferen leven en dan binnen minuut van je wolkje in een diep depressief dal terecht komen is ook niet alles 
...
ik heb hetzelfde gehad toen een van mijn vriendinnen overleed (en een aantal weken daarvoor een vriend). Compleet ontkennen, alleen op de begrafenis een paar tranen gelaten en dat was het. Daarna een paar maanden compleet op de automatische piloot geleefd, alle emoties weggestopt (eveneens gestopt met eten vanaf dat moment). Na ongeveer een jaar ben ik compleet ingestort: ik dacht dat ik haar zag lopen, riep, maar het was compleet iemand anders .. het was alsof ik op dat moment pas alles toe kon laten, het besef kwam toen pas.. Het is inmiddels een paar jaar geleden maar heb nog steeds moeite dit te typen, heb het nog steeds niet 100% verwerkt. Misschien kun je er met iemand over praten TS, dat wil ik je echt aanraden.. Het is niet zomaar iets wat je meemaakt
sterkte!