Gebroken kleine teen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Gebroken kleine teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:53

Gisteren heb ik mijn kleine teen gebroken, er is een paard op gesprongen en mn voet zwaar gekneusd.

Nu is mijn vraag, wie heeft dit ook wel eens gehad en hoelang duurde het voordat je weer op het paard zat?
Ik loop ook met krukken, zonder kan ik echt niet lopen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:56

:(:) vervelend hoor.

Ik heb het ook eens gehad.....
kreeg als advies van de HA schoenen te dragen die niet meebewegen.
Zoals bijv. klompen, die knikken niet bij de tenen.
Gek genoeg kon ik wel lopen zonder krukken.......maar moest wel die schoenen dragen.
Ik heb ook gewoon gereden in die tijd......gewoon de voet iets verder in de beugel gezet :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:57

Oud topic, maar misschien heb je er iets aan: [MW] kleine teen gebroken, zo laten?

Sterkte, dat kan goed zeer doen. Ik had alle keren een week of drie last, daarna blijft het gevoelig maar dan kun je iig weer pijnloos lopen en rijden.

Krukken had ik na twee dagen al bekeken. Ik ben wat schever gaan lopen, krijg je weer andere klachten van :+ maar krukken waren aan mij iig niet besteed.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-05-11 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:57

Vorig jaar heeft mn zus (Dennis) dr kleine teentje gebroken, idd ook een paard die er op sprong, precies achter haar stalen neus. Ze heeft haar werk (hoefsmid) wel afgemaakt op dat adres, maar heeft haar afspraken voor 2 weken afgezegd (1 hele brave hoefbevangen heeft ze dan wel gedaan, omdat die echt moest). Ze heeft een aantal weken alleen maar op klompen gelopen, dat ging wel redelijk, alleen wat langzaam en voorzichtig.

[edit] Oh en ze had em in laten tapen in t ziekenhuis
Laatst bijgewerkt door Truf op 26-05-11 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:58

Oei, pijnlijk! Ik heb vorig jaar mijn kleine teen gebroken en kon echt niet rijden. Kreeg mijn voet ook maar met heel veel moeite in sommige schoenen, gelukkig was het warm en liep ik voornamelijk op slippers. Heb echt een paar weken mijn voet niet in de beugel kunnen zetten.

chanicha

Re: Gebroken kleine teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:03

Ik heb twee keer mijn kleine teentje gebroken 8)7
De eerste keer gewoon mee doorgelopen totdat ik een week later voor iets anders naar de dokter moest en haar even liet kijken voor de zekerheid.
De tweede keer, mijn zus was daarbij en die kreeg de slappe lach, gelijk naar de ehbo gegaan en ingetaped, daarna gewoon stevige schoenen gedragen.
HEt aantrekken deed even zeer maar als ik eenmaal in de schoen zat kon ik gewoon lopen.
Succes ermee!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:06

Voor een gebroken kleine teen hoef je toch niet op krukken te lopen?
Ik heb er gewoon alles mee gedaan,teen getaped en een paar stevige schoenen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:10

Ik heb als 8-jarige ook een paard op m'n kleine teen gehad en was gebroken. Ik moest destijds klompjes dragen. Volgens mij een week of 6 en mocht toen weer rijden.
Ik had ook geen krukken.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:12

het is rot , ik kon er wel ''gewoon'' op lopen.
totdat ik de rest van mn tenen ook brak.
Gewoon goed tapen inderdaad en goede schoenen die niet mee knikken(ik liep toen op birkies!)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:15

Op de EHBO vonden ze het verstandig dat ik krukken zou gebruiken. Ik heb het niet zelf bedacht. ;)

Maar idd, stevige schoenen. Ik paste met mijn tape in mijn kisten, rijden lukte daardoor wel aardig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:17

Ik heb mijn middenvoetsbeentje bij het gewricht grote teen eens gebroken door een paard wat er op sprong. Wist het toen niet eens en heb er gewoon op doorgelopen, gewoon mee gereden. Deed wel zeer, maar dat vond ik ook niet zo gek aangezien er een paar honderd kilo op had gestaan. Ik dacht dat het gewoon blauw was. Toen er een tijd later weer een op sprong en ik foto's liet maken, bleek het dus eerder al gebroken te zijn geweest. Ik voel het wel nog altijd, die voet zal altijd gevoelig zijn maar ik kan er prima mee uit de weg. Mijn grote teen is alleen niet meer zo beweeglijk als dat hij was.

Maar aan het teen valt toch niets meer te knutselen met gips of wat dan ook, gewoon voorzichtig doorlopen en stevige schoenen dragen (en niet voetballen).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:19

Bij mij vonden ze het inderdaad ook verstandig. Ik kan mn voet niet afrollen loop op mn hiel. Ben maandag nog van het zelfde paard afgeklapt, beetje pech week en daardoor al mn spieren gekneusd en pees in mn linker knie geirriteerd. En mn kleine teen is rechts. Loop dus al niet echt makkelijk.

Hoop toch wel dat ik er volgende week weer op kan of in elk geval normaal kan lopen en autorijden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:41

Ik heb hem ook ooit gebroken. Ik kon geen laarzen meer aan en ging dus rijden met grote schoenen en chaps. Ja ik bleef gewoon rijden, deed verdomd zeer maar ja, moest toch.

Nu is hij na 7 jaar nog steeds dikker dan mijn andere teentje en hij bevriest ook als eerste. :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 13:02

Ik kom mn schoenen ook niet in, alles drukt er tegen aan.. Dit weekend maar even rustig aan en dan volgende week msischien toch maar ariats met stalen neuzen aan. Is voor onze leerlingen ook verplicht op school, en wat had ik niet aan gister, juist die schoenen :D

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:05

Ik heb het ook gehad, maar wist niet dat hij gebroken was :') dus ben vrolijk doorgelopen. Nu is mijn teen heel dik en rood en is nog steeds erg gevoelig. Houd dus goed rust, anders blijft ie altijd gevoelig, dat is niet fijn :n

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:30

Auwtjs pijnlijk! Bij mij was 't teentje ook ooit gebroken door dat maatje XXL zonodig op mijn voet moest gaan staan. Ik heb er heel erg lang last van gehad, bleef echt pijnlijk. Totdat ik een keer mijn tenen "bij elkaar kneep en vervolgens strekte", toen voelde ik een krak, riep heel hard auw, en had alleen nog maar een weekje napijn. Toen was ik ervan af.
Vasttapen tegen de andere teen aan wil wel eens helpen wordt gezegd.
Beterschap, hopelijk ben je er snel vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:10

ik blijk ook 2x mijn teen te hebben gebroken...
een keer door te blijven haken achter een muur, andere keer achter een stoel.
teen staat nog steeds enigzins scheef.
was vreselijk pijnlijk,nu nog soms.
mijn pap heeft hem superstrak aangetaped bij de rest van mn tenen...de boel zwol wat op,soepele schoenen aan en rustig aandoen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:07

Truf schreef:
Vorig jaar heeft mn zus (Dennis) dr kleine teentje gebroken, idd ook een paard die er op sprong, precies achter haar stalen neus. Ze heeft haar werk (hoefsmid) wel afgemaakt op dat adres, maar heeft haar afspraken voor 2 weken afgezegd (1 hele brave hoefbevangen heeft ze dan wel gedaan, omdat die echt moest). Ze heeft een aantal weken alleen maar op klompen gelopen, dat ging wel redelijk, alleen wat langzaam en voorzichtig.

[edit] Oh en ze had em in laten tapen in t ziekenhuis

Heb nog 2 pony's bekapt, staand op 1 been, ben nog een half uur naar huis gereden en toen toch maar ff foto laten maken omdat de HA dacht dat er misschien meer gebroken was. Op de foto was ook een breuk in een middenvoets beentje te zien, maar die was waarschijnlijk al oud (ik weet van niets ;) ). Arts wou eerst m'n voet en been tot onder mijn knie in het gips zetten door die andere breuk op de foto, maar dat zag ik niet zo zitten.
Dus getaped (kleine teen en die er naast) en de volgende dag klompen gehaald omdat ik door de zwelling m'n schoenen niet meer in kon.
2 dagen later idd weer brave pony bekappen, en een week later weer halve dagen aan het werk (en daarna weer met m'n pootje omhoog omdat alles zo enorm dik was en dan begon te kloppen enzo). Wel eerste weken alleen bekende paarden gedaan zodat ik niet voor hele rare verrassingen kwam te staan :). 1,5 week later was ik weer op menwedstrijd (op m'n klompen, waar ik uiteraard commentaar op kreeg ;) ).

Mijn klopen liepen/strompelde fijner dan stevige stalschoenen met harde neuzen, juist omdat de zool niet buigt. Ik heb er echt een paar weken op gelopen (in m'n werk, op wedstrijd, op kantoor, rond het huis).

Ik rij eigenlijk niet ohz, dus geen idee waneer ik m'n rijlaarzen weer aan kon.