Ik ben bekend met het fenomeen dat je bij zware inspanning trillende spieren krijgt door inspanning en vermoeidheid. Maar hiermee? Bij mijn warming-up heb ik totaal geen controle over mijn spieren, alles trilt. Maar zodra ik de echte (zware) training inzet is er niks aan het handje? Heeft er iemand een idee wat dit dan zou kunnen zijn?
Je moet een warming up van te voren doen.. GEwoon met je armen zwieren, alles goed losmaken, blijkbaar kunnen je spieren dit niet aan..
Ninx
Geplaatst: 25-05-11 18:27
Mmm... spiertrillingen en/of krampen kunnen ook bij mensen duiden op een magnesiumtekort. probeer het eens, kan geen kwaad. Neem niet direct een te hoge dosering, het werkt dan nogal euh... laxerend! Haha!
Zoals ik aangeef doe ik inderdaad een warming-up Daar trillen ze juist heb een warming-up van 30 minuten, begin met indd losmaken, lichte gewichten en dan squads.
@Ninx: Oh dat is een goede! Zal ik eens gaan proberen, ikheb inderdaad magnesiumtekort
Suzanne F.
Geplaatst: 25-05-11 18:35
Ja is een verschijnsel van magnesiumtekort, ik heb het ook en neem elke dag tabletten.
Het kan heel goed aan je bloedsuikerspiegel liggen. Als je licht beweegt, krijg je er dan eerst meer last van, maar als je doorbeweegt, dan haalt je lichaam suiker uit je lever, en gaat het dus over (kort gezegd)
Ik heb altijd begrepen dat trillende spieren te maken hebben met de produktie van melkzuur in je spieren. Als jij tijdens je warm-up daar al last van krijgt, kan dat betekenen dat jouw spieren relatief snel overgaan op anaerobisch verbranden. Misschien is dat iets genetisch, maar ik stel me zo voor dat naarmate je vordert in je training dat die trillingen minder zouden moeten worden.
(NB magnesium werkt trouwens ook mee in je insuline- c.q. suikerstofwisseling)
Lidewijke
Geplaatst: 26-05-11 14:14
Trillen kan ook een teken zijn dat je spieren het werk dat je ze oplegt niet aankunnen. Kan het zijn dat je opwarming misschien moeilijker zijn voor de coördinatie oid, eerder dan veel kracht te vergen? Dan zou het kunnen dat je spieren voor die taak niet sterk genoeg zijn