Een tumor in je borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalBerguil

Een tumor in je borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:02

Je voelt je kip lekker en alles gaat thuis goed en dan begin je pijn te krijgen en denk je.mmmhhhhh ga toch maar ff naar de dokter en die stuurt je door en vervolgens lig je in de stoel en krijg je te horen dat je een tumor in je borst hebt. En geen kleine tumor maar 1 van 5.7cm en vervolgens heb je diverse afspraken en is de datum van een speciale kliniek al besproken.
Volgende week woensdag is het dan zover voor mij dan moet ik naar de kliniek vlak bij Oldenburg die gespecialiceert is in borst kanker.
Morgen krijg ik definitief te horen of het goed of kwaad aardig is maar operatief wordt hij volgende week verwijderd.

Wat een klap krijg je dan in je gezicht zeg en wat er wel niet allemaal door je heen gaat is ook ongelooflijk. Stel dat er iets gebeurt en het niet goed afloopt ? Mijn kinderen van 7 en 10, en mijn vriend en alle andere dingen?????? Natuurlijk ga ik niet van het ergste uit maar het schiet wel door je gedachten heen. Zit nu op mijn werk maar kan me niet goed concentreren en ben er niet echt met mijn hoofd bij. Je probeert niks te laten blijken tegenover je kinderen en collega's en mmmhhh bevat het nog niet helemaal zelf. Een paar collega's zijn er van op de hoogte maar niet iedereen dat hoeft ook niet. Om het zo even van me af te schrijven doet ook wel goed en zenuwen ppppffffff verga van de zenuwen praat, typ en denk helemaal warrig :o
Morgen afwachten of het goed of kwaad is en dan gaat de molen verder draaien..........

Blue_Eyes

Re: Een tumor in je borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:04

Jeetje, wat een schrik!
Ik hoop echt voor je dat het goedaardig is - maar ik wens je heel veel sterkte morgen en volgende week.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:05

Ohhw wat vreselijk.... Heel veel sterkte en hopen op goed nieuws!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:05

Dat is schrikken! Ik duim ook mee dat het goedaardig is en dat het gewoon operatief verwijdert kan worden!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:06

Pffff....ik kan me heel goed voorstellen dat je wereld dan op z'n kop staat. Ik hoop voor je dat je morgen goed nieuws krijg!!

Hopelijk vind je vandaag afleiding, zodat de dag een beetje opschiet.

Heel veel succes !!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:08

Heel veel sterkte, kracht en succes gewenst in de komende zware periode... Mijn moeder heeft borstkanker gehad toen ik 12 was. Een erg agressieve tumor in de borst, operatie, zware chemo en bestralingen volgden. Maar inmiddels zijn we 9 jaar verder en ze huppelt nog vrolijk rond ;)
Er sterven jaarlijks teveel mensen aan kanker maar vergeet niet dat ze tegenwoordig echt heel veel kunnen! Het zal allemaal heel spannend worden en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, maar probeer niet nu al te vertwijfelen!
mijn eerste vraag aan mama was ook: "ga je nu dood?" waarop ze zo direct en overtuigend nee zei (terwjil ze dat helemaal nog niet wist) dat op die leeftijd blijkbaar een knop omgaat en ik haar gesteund heb. Later, als het besef komt wat er gebeurd is, dan komt de klap, maar dan is ook daar plek voor.
Fijn dat je zo snel terecht kan en ik hoop dat alle komende onderzoeken en de operatie goed verlopen en het allemaal onschuldig blijkt te zijn. Ik zal voor je duimen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:09

In mijn familie hebben 4 tantes borstkanker dus moest ik vorig jaar ook voor controle , haha beetje lachen met de zusters en hup de boel geplet en een mammografie was gemaakt..

Vervolgens kon ik blijven ,liggen op het bed kreeg ik te horen mevr. er zit een tumor...

Meteen een punctie gehad en toen wachten ......twee dagen later de uitslag ..goedaardig maar moest er wel uit..

Ik begrijp je angst en de schrik en hoop zo voor je dat het goedaardig is..

Heel veel sterkte !!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:10

Jeetje, wat moet dat een klap voor je zijn..
En wat zal de dag lang duren vandaag..
Heel veel sterkte voor morgen!!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:11

Hé, dat is geen nieuws wat je te horen wilt krijgen. Je wereld gaat dan wel even flink op z'n kop staan.. Voor mij was het altijd een ver van m'n bed show, maar sinds ik stage loop op de afdeling radiotherapie (bestraling) zie je toch veel dingen. Toch is kanker bij de meeste mensen prima te behandelen en komt het gewoon weer goed met hun! :j Ik hoop dan ook dat jij morgen het nieuws krijgt dat het 'mee valt', in de trant van, dat de tumor goedaardig is.

Veel sterkte toegewenst in ieder geval! :(:)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:15

O, dat is geen fijn nieuws. Kan me je zenuwen heel goed voorstellen. Ik ga meeduimen en hopen op goed nieuws voor je morgen. En veel sterkte! Probeer maar een beetje afleiding te zoeken vandaag: feel good movie huren/kijken o.i.d.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:21

Probeer ook wel voormezelf diverse afleidingen te vinden maar heb geen idee wat er allemaal gaat gebeuren en daar krijg ik nog meer de zenuwen van en vraagtekens. Morgen hoor ik gelukkig meer en ga ook een hoop vragen stellen wat betreft het verwijderen en hoe zo'n impact zo iets heeft.... Maar moet helaas nog ff wachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:23

Heel veel sterkte en vooral beterschap, ik duim dat het goedaardig is.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:26

StalBerguil schreef:
Probeer ook wel voormezelf diverse afleidingen te vinden maar heb geen idee wat er allemaal gaat gebeuren en daar krijg ik nog meer de zenuwen van en vraagtekens. Morgen hoor ik gelukkig meer en ga ook een hoop vragen stellen wat betreft het verwijderen en hoe zo'n impact zo iets heeft.... Maar moet helaas nog ff wachten.

Ik zou als ik jou was de vragen op papier voorbereiden. Vaak bij zo'n gesprek ben je nogal overrompeld door alles wat je over je heen krijgt. Zoveel informatie. Tip vanuit onze afdeling is het ook altijd om iemand mee te nemen die bij het gesprek is, zodat je zelf niet de 'noodzaak' hebt om alles te moeten onthouden. En blijf vragen stellen! Beter een keer teveel, dan twijfels bij jezelf hebben!

Veel sterkte!! :(:)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:28

Dat is schrikken.

De vriend van mijn moeder heeft hetzelfde meegemaakt als jij.

Sterkte. :(:) en ik duim voor je. :j

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:31

@Ier_ ik ga ook zeker niet alleen ben gister ook niet alleen heen geweest moet wel iemand bij me hebben met deze toestanden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:38

ik duim mee!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:42

Sterkte met afwachten, dat is vooral het ergste...

Ook ik heb een afwijking in mijn borst gevoeld, maar had zoiets van mwah gaat wel weer weg, nu 2 maanden later toch maar even naar de dokter geweest en mag ik ook voor zo'n leuke mammografie.
Zelf stress ik er totaal niet om eigenlijk, dokter denkt aan een cyste dus zal dit wel zo zijn :)

Hoop voor jou dat het in ieder geval goedaardig is , ik duim voor je :(:)
Laatst bijgewerkt door _Inge op 25-05-11 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:44

Dat is schrikken! Sterkte! Wie weet valt het allemaal mee, ik hoop het in ieder geval voor je!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:46

Jeetje, dat zal inderdaad enorm schrikken zijn geweest, dat kan ik me helemaal voorstellen. Uiteraard hoop ik dat het meevalt en dat het goedaardig is. Veel sterkte in ieder geval.

Jakkes, wat hoor je dit toch vaak, te vaak.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:48

Heel veel sterkte TS. Voor jou staat de wereld even stil terwijl de rest gewoon doorgaat. Hoop voor je dat het goedaardig is maar ook bij kwaadaardig moet je de moed niet opgeven. Gelukkig zijn er goede resultaten met borstkanker.

Sterkte. Knap dat je naar je werk bent gegaan. Geeft natuurlijk wel wat afleiding.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:52

Pffffffff heel veel sterkte!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:55

Pff f wat een ellende zeg,zo hoor je dat vaak, je voelt je kiplekker en dan......Je leven gaat even in een flits voorbij.(ik ben d'r zelf ook altijd bang voor).
Ik wens je heel veel sterkte en beterschap en dat het alleen maar mee mag vallen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:59

Veel sterkte hoop voor je dat alles mee valt etc.

_NancyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:50

nou, dat wordt ook lekker op je brood gegooid dan.. ;(

Ik duim mee voor een goedaardige kwaaltje dat zo verwijderd kan worden :j :(:)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:24

Mijn moeder is op dit moment herstellende van haar borstamputatie, zij had ook een tumor zitten. Gelukkig bleek het bij haar goedaardig te zijn en geen uitzaaiingen!

Heel veel sterkte de komende tijd. De onwetendheid is nog het ergste...