Ik heb vandaag een vriendinnetje van mij een knuffel gegeven omdat ze verdrietig was, ik kon niet zo afstandelijk tegen haar doen want het was best ernstig dus ik nam het maar voor lief. Ze heeft al een weekje een koortslip en hij was nu niet heel zichtbaar meer maar het was nog wel een blaasje, daarmee is ze wel tegen mijn wang/oor aan gegaan, niet tegen me lippen overigens. Hoe groot is de kans nu dat ik er waarschijnlijk ook eentje krijg? Is het daarnaast ook zo dat wanneer je er over 2 weken geen last van heb gehad, je het virus ook niet binnen hebt gekregen aangezien hij zich meestal al openbaart na een aantal dagen/week. Daarbij las ik op internet dat je ook allerlei herpes(koortslip) virussen kan krijgen in je oor en oog die best schadelijk en gevaarlijk kunnen zijn. Ze is wel tegen me oor aangeweest dus nu maak ik me daar ook een beetje zorgen over, aah pff! ik heb morgen een tentamen en kan me concentratie er niet zo goed bijhouden omdat ik elke keer jeuk aan me oor heb en daardoor denk dat ik zometeen een of andere enge virus daarin krijg...die verhalen over de oor/oog infectie zijn namelijk écht niet niks... wat denken jullie? zal het allemaal wel loslopen?
Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Veel mensen zijn al met het herpesvirus besmet zonder dat ze het weten, maar bij een aantal mensen komt het tot uiting in een koortslip. Ik ben zo'n pechvogel. Hoewel ik niet kus en zorg dat niemand uit mijn beker drinkt als ik een koortlip heb, zit ik regelmatig aan mijn oog/neus etc heb ik nog nooit iets anders besmet. Ook mijn vriend krijgt regelmatig knuffels, heeft nergens last van. Ik denk dat het wel los zal lopen.
En zo niet, dan krijg je vier keer in het jaar een koortlip (of oor zo dramatisch is dat niet.
HannahFrouk
Geplaatst: 25-05-11 11:57
Ik denk dat het wel losloopt hoor, zeker als je op dit moment gewoon een normale weerstand hebt.