chiropractie wie nog meer?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxDanielleee

chiropractie wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:25

Hallo,

Al 5 jaar heb ik pijn in mijn rug en 3 maanden geleden was het zelfs zo erg dat ik niet meer kon lopen en ook alleen maar kon huilen soms!
Nooit kon een huisarts vaststellen wat ik had. Tot ik 3 maand geleden bij mijn nieuwe huisarts terecht kwam!
Hij zei gelijk dat ik iets goed fout had in mijn rug. Mijn ruggenwervel staat namelijk gedraaid op verschillende plekken.
Ik werd ook door verwezen naar mensendieck therapie, maar eigenlijk gaf mij dit alleen maar meer pijn.
Mijn therapeut maakte haar zorgen en heeft mij door verwezen naar de chiropractie.
Omdat ik maandag voor het eerst ben geweest en ik dit niet bepaald als fijn heb ervaren vraag ik mij af wie hier nog meer is geweest en hoe jullie dat ervaren hebben.
Natuurlijk verschilt dit per persoon maar ik zie nu al tegen de volgende keer op.
Mijn chiropractor heeft vastgesteld dat mijn pezen bekneld zitten in mijn rug. Vanaf mijn onderste wervels zit het fout en daarom zit het ook fout in mijn nekwervels. Maar doordat je nek en onderrug ten opzichte van elkaar zouden moeten bewegen maar het bij mij niet doet heb ik ook pijn in mijn middelste wervels. Dit staat dus schots en scheef.
Ik moest gisteren hier heen en hij heeft op bepaalde plekken in mijn rug kei hard gedrukt en ook met aparatuur drukte hij op bepaalde plekken.
Voornamelijk bij mijn stuitje. De behandeling deed erg zeer en moest direct naar huis een warme douche nemen en een half uur op bed liggen.
Ik moest zoveel mogelijk zitten vermijden en veel wandelen. Nou zitten dat kon ik ook eigenlijk niet want het deed zeer.
Vandaag heb ik echt nog veel meer pijn dan voorheen en als ik al na ga dat mijn pijn niet te houden was is mijn pijn vandaag verschrikkelijk.
Ik wil niet elke keer extra pijn voelen. Heb heel de nacht niet geslapen kon op geen manier liggen.

Daarom ben ik benieuwd hoe andere dit ervaren en of het verandert.
Ik wil graag bij chiropractie houden anders moet ik meerdere onderzoeken laten doen in het ziekenhuis en daar heb ik ook geen zin in.

Dus: Hoe ervaren jullie de chiropractie?

Duke

Re: chiropractie wie nog meer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:31

De eerste keer bij de chiropractor is altijd het ergst. Dat wordt per behandeling minder. De tweede keer al een stuk minder dan de eerste keer. Dus zou er niet teveel tegenop zien de volgende keer. Heeft hij je geen pijnstilling geadviseerd?

Heeft hij uitgelegd dat het vandaag meer pijn kon doen? Want als hij idd je rug aan het rechtzetten is, is het logisch dat je extra pijn krijgt na de behandeling. Pijnstilling is dan een optie.

Heeft hij gezegd dat je moest douchen en dus warm houden? Ik kreeg een coolpack mee. Als hij iets ging corrigeren, kun je beter koelen dan warmen. Door corrigeren kunnen je wat beurs worden en dus zwelling krijgen. Warmte verergerd dat. Koeling verlicht juist.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:09

Mij werd aangeraden om na de eerste behandeling voldoende water te nemen en rustig aan te doen.

De eerste keer was bij mij inderdaad ook het ergst.
De dag erna kreeg ik pijn in mijn rug als ik te lang zat en was ik moe.
Inmiddels ben ik 5 keer geweest en ik merk ik er niet veel van.

Heb je ook fysio of massage erbij?
Misschien kun je vooraf infrarood therapie krijgen dan zijn je spieren soepeler en warmer.
Ik heb dit er allemaal wel bij.

En zoals Duke al zegt, warm houden is altijd goed.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:51

Ik slik dus al 3 maand pijnstillers en het helpt niet vele bij mij. Dus ik moet veel rust nemen en als ik beweeg moet ik stevige wandeling maken. Ik heb mensendieck therapie waar ik ontspanningsoefeningen doe en mee krijg. Maar dit is tijdelijk stil gezet omdat we daar niet verder komen..
Oké ik hoop inderdaad ook dat de pijn bij mij ook minder wordt. Het is nog best begrijpelijk dat ik erg pijn heb, mijn rug staat namelijk echt schots en scheef! Eigenlijk durfde hij het ook niet helemaal aan.

Ik heb niet zoveel informatie gekregen, maar hoorde van mijn mensendieck therapeute die ook samenwerkt met mijn chiropractor dat de eerste behandelingen het zwaarst zijn en dat ik daarna massages krijg en de ontspanning terug krijg.
Woensdag (volgende week) moet ik weer heen en ben benieuwd. Ik vind het allemaal wel erg eng en spannend maar hoop dat het helpt want elke dag extreem veel pijn hebben trek ik ook niet meer!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:43

xROMY schreef:

Ik zei juist koelen. ;)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:45

*steekt vinger op*

Ik loop denk ik al 2,5 jaar bij de chiropractor. Na van dokter naar fysio, naar mensendieck, naar voetreflex uiteindelijk bij de chiropractor uitgekomen (had dit tot het laatst bewaard, durfde het eigenlijk niet), maar had het veel eerder moeten doen! Ik ben de eerste 3 weken 2 keer in de week geweest en daarna is het steeds uitgebouwd. Zit inmiddels al een tijdje op 9 weken ertussen en ga eigenlijk altijd pijnloos weer heen (tenzij er onverhoopt langer tussen zit, dan doet het wel zeer. Heb het dus nog wel nodig). De eerste keer is inderdaad het ergst. :j Ik moet mijn rug altijd goed warm houden en veel water drinken. Ook moet ik veel wandelen, weinig tillen en zwemmen is ook heel goed. :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:51

Oke al 2,5 jaar is wel lang, daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten..
Wat ik ook gelukkig te horen kreeg is dat ik vooral door moet gaan met paardrijden. Maar niet mag mesten en andere zware klussen. Natuurlijk moet je paard niet schrikken waardoor ik verkeerde beweging maak want dan helpt het ook niet.
Ik heb de eerste keer vrij weinig informatie gekregen. Ja dat ik toch veel moet rusten en dat de klachten die ik heb niet bij mijn leeftijd hoort en dat het toch best ernstig is allemaal. Mijn therapie is nu stop gezet omdat ik het te zwaar vind. Jammer genoeg is chiropractie ook best prijzig als je meerdere malen in de week moet. Ik krijg tot 35 euro vergoed en één behandeling is 49 euro! Aangezien ik dit zelf betaal is dit best veel geld in de maand. Woon op mijzelf en ben student.
Maar ik wil natuurlijk ook van mijn pijn af! De verhalen die ik nu hoor zijn aardig positief. Ik heb ook mindere verhalen gehoord dat de pijn erger en erger werd of dat het niks helpt en zelfs dat het alleen helpt als je onder behandeling bent.
Ik moet het maar afwachten, vooral omdat ik er nog maar één keer ben geweest. Deze man is ook de beste van de omgeving en heeft wel verstand van dit soort dingen.
Mijn therapeut vertelde dat veel mensen zich maar chiropractor noemen terwijl ze niet echt professioneel blij blijven met cursussen en vernieuwingen bijvoorbeeld.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:52

Duke schreef:
xROMY schreef:

Ik zei juist koelen. ;)

Maar koelen na de behandeling bedoel je daarmee!
Ik snapte het al niet want ik las dus goed dat je koelen zij.
Het klinkt ook logischer om achteraf te koelen.
Maar snap ook dat je veel je rug warm moet houden.
Ik zal het de volgende keer vragen..
Natuurlijk worden behandeling per persoon afgestemd en gelden niet alle dingen voor elk persoon