bang voor vissen! wie nog meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jacquelinee

bang voor vissen! wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 08:59

Hooii.
Nu de zomer weer in aantocht is, is het natuurlijk weer tijd om naar de zee te gaan of na het meer, nou heb ik een probleem ben als de dood voor visjes echt heel erg i Know maar toch, natuurlijk als ik het vertel aan vriendinnen of vrienden word ik keihart uitgelachen, maar ik ga echt niet veder dan me knieën het water in. ( wat ik prima vind trouwens hoor)
Nou vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit probleem :o
ik neem aan dat ik niet de enige ben :o brand los!

LEKKERGEK

Re: bang voor vissen! wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:04

Als ze uit het water zijn vind ik ze niet eng haha! M'n vriend vist dus heb heel wat vissen in m'n handen gehad.

Meestal als ik ga zwemmen denk ik er niet bij na.. Maar als ik aan het zwemmen ben en ik voel iets langs m'n benen weet ik ook niet hoe snel ik het water uit moet hoor! Vreselijk! En als ik de vissen zie in het water ga ik er niet in..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:05

Gelukkig geen last van. Die beesten zwemmen toch wel weg. De gemiddelde vis in Nederland o.i.d. zal je echt niet proberen op te eten. :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:08

Tellie schreef:
Gelukkig geen last van. Die beesten zwemmen toch wel weg. De gemiddelde vis in Nederland o.i.d. zal je echt niet proberen op te eten. :))

Nou roep dat maar niet te hard,een zeer hongerige snoek of meerval schijnt nog wel eens een hapje te proeven aan een menselijke voet of been.Het komt zeer zelden voor hoor,maar het kán wel.
Ik ben niet bang voor vissen,maar ik ga ook niet in water zwemmen als ik weet dat er vissen in zitten.En zeker in de zee zwem ik niet,veronderstel dat je een verdwaalde haai tegenkomt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:09

Ik ben alleen bang van piranha's :Y) .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:16

Ik was zelf ook als dood voor vissen in meren/zeeën, vooral de meren/zeeën waar je ze gewoon kon zien :oo Soms waren ze gigantisch :\ (en dat gewoon in Europa :\ )

Maarja, om nou de hele zomer uit water te blijven vond ik toch dom. (Verschillende stranden/ meren/zeeën. Was namelijk op rondreis) Dus ben er na heel lang twijfelen, vrienden lachten mij gewoon uit, toch maar in de water gesprongen en dan als een idioot blijven trappelen. Wat uiteindelijk echt wel geholpen heeft, is een zwembrilletje erop en dan kijken wat er om je heen gebeurt.
Niks dus, vissen bleven echt wel op een veilige afstand (kwallen niet maar goed, nu ben ik er bang voor i.p.v voor vissen)

Oftewel, ik zou graag willen zeggen; ga er gewoon in. Ze blijven echt wel weg :)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:21

Ja hier nog een hoor,
Toen ik nog een klein kindje was heeft iemand mij wijsgemaakt dat vissen aan je teen gaan knabbelen, en sindsdien hoef ik niet meer te zwemmen in water waarvan ik weet dat er vissen inzitten, terwijl ik weet dat die vissen niets doen :')

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:24

Ik wist wel dat ik niet alleen was :') Ik heb ook totaal niks met vissen in het water, weet heel goed dat ze banger zijn voor mij dan ik voor hen en dat ze dus gewoon weg zwemmen, maar nee bah ik moet er niks van hebben. En in de zee zitten wat mij betreft gewoon haaien :Y)

En als ik er dan al in ga, dan is het hard watertrappelen en maar hopen dat ik niks aan mijn benen voorbij voel schieten, want dan ben ik vliegensvlug het water weer uit.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:26

ik vind dat ook afgrijselijk... net als van die vieze algen, dat kriebelt dan aan je voeten en je ziet niks en brrrr paniek in de tent ;)

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:28

Hier ook angst voor vissen! :D
Zwem eigenlijk alleen in een zwembad, in de zee ga ik tot me knieen, totdat ik een vis zie dan ga ik die zee niet meer in :')

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:29

gohya schreef:
Nou roep dat maar niet te hard,een zeer hongerige snoek of meerval schijnt nog wel eens een hapje te proeven aan een menselijke voet of been.Het komt zeer zelden voor hoor,maar het kán wel.
Ik ben niet bang voor vissen,maar ik ga ook niet in water zwemmen als ik weet dat er vissen in zitten.En zeker in de zee zwem ik niet,veronderstel dat je een verdwaalde haai tegenkomt?

De kans daarop is zó klein. Ik blijf gewoon lekker dobberen in Nederlandse wateren, ondanks potentieel moordzuchtige snoeken en meervallen. :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:31

Ja ik vind het best wel eng ja.. wij gaan elk jaar naar frankrijk en als ik dan de zee in ga, ga ik alleen met onze luchtbed.. Dat is zon luchtbed voor op te slapen en die is zon 2 meter breed maar daar durf ik mee op zee en dan spring ik in het water en ren ik er weer uit.. vind het gewoon zon eng/vies idee.. := En als ik een kwal of krab zie kom in niet meer in de buurt van de zee :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:32

Ja hoor, ik ben ook bang voor ze! :D

En dan de eeuwige dooddoener 'zij zijn banger voor jou dan jij voor hen'. Die komt duidelijk van mensen die echt geen idee hebben hoe bang ik ben... :roll: :D

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:32

Oeh, herkenbaar! Ik was als de DOOD voor vissen, echt panisch! Ik kon zelfs niet goed in een kamer zitten met mijn rug naar een aquarium en ging zéker niet het water in (zelfs in een zwembad bleef ik achter me kijken of er niet toch een visje in het water was).

In 2009 toen ik op vakantie was in Curacao is daar een omslag in gekomen. Het water is daar heel helder en de vissen zijn prachtig. Dus heel rustig aan steeds iets verder gaan snorkelen en nu kom ik een heel eind. Ik blijf voorzichtig, want weet dat ik nog steeds in paniek kan raken bij grote vissen (AAAAAAAAAAAAAAAAAAH), maar het is een heel stuk minder en dat is heerlijk. Ik hou namelijk best wel van zwemmen en kan daar nu weer van genieten.

Overigens, kan ik nog steeds niet goed langs een viskraam lopen. Vissen op het droge (die nog niet bereid zijn) vind ik nog steeds doodeng. Ook sommige van die kookprogramma's op tv kunnen me nog de stuipen op het lijf jagen als er ineens een tonijn gefileerd wordt ofzo.

Toch leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, het is vaak moeilijk aan anderen uit te leggen :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:34

Hoera, lotgenoten! :P Ik heb het ook heel erg, maar dan in de zee ook meer voor kreeftjes en krabbetjes. :')
Als je dan door de branding heen moet zeg maar, waar al die beestjes nog zitten en ik voel dan wat onder me voeten.. :=
Ben zelfs weleens met schoenen aan gaan zwemmen. O:) Maarja, met waterschoentjes op je 21 doe je ook niet meer zo snel hè. :+

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:21

Haha, eindelijk ! Ja ik heb dit ook heel erg, durf de zee niet in. Maar een meer ofzo ook niet.
Zelfs een zwembad heb ik soms moeite mee. Jammer als het straks vakantie is, want ik ga de zee/het meer toch echt niet in.
Wel ga ik soms op een luchtbed, maar dan ga ik er gelijk opliggen en moeten me ouders me duwen, anders durf ik nog niet.
En als ik terug wil, dan roep ik en dan halen ze me terug :')

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:24

Hier nog 1!

Durf helemaal niet in open water... Zwembad ligt eraan hoe "vies" die is.
Vorige jaar een keer in een meer gegooid.. Nou ze hebben het geweten :Y)
Een hyperventilerende Daph :+

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:25

Mijn vriend is ook bang voor vissen en die zal geen sloot of iets ingaan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:26

Ik vind het ook niet fijn. Wij wonen hier vlak bij het Veluwemeer en daar kun je ook zwemmen. Daar groeien op de bodem allemaal planten en zo. Dan voel je steeds van alles langs je benen strijken als je zwemt. Dat vind ik altijd zo eng, omdat ik dan ook denk dat er vissen tussen zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:29

Ik ben eerder bang voor zoetwater mossels... Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik ooit toen ik klein was een meertje in sprong en met mijn voet bovenop zo'n schelp landde met als gevolg dat heel mn voet open lag... Niet fijn :n
Maar, ik ben ook geen open water zwemmer, niet voor vissen oid, ik weet niet. Ik ga er wel in, maar niet verder dan waar ik kan staan, terwijl ik toch harstikke goed kan zwemmen (vroeger wedstrijd gezwommen, reddend zwemmen, waterpolo, etc)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:33

Ik ben ook als de doods voor vissen doordat ik als klein meisje (lees 6 jaar) met een schepnetje kleine visjes aan het vangen was vanaf een vlot. Totdat een hele grote schol met kleine visjes plaats maakten voor een snoek van minstens een meter.
Sindsdien durf ik ook nergens meer het water in, alleen met een luchtbed zodat ik mijn benen niet meer dan een halve meter in het water hoef te doen.

Af en toe vervelend maargoed, je kan er mee leven :).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:37

Ik ben niet bang voor vissen maar wel voor het onbekende in zee wat je niet kunt zien.
Het idee dat er onder je een enorm scheepswrak oid ligt vind ik doodeng, en dan heb ik het nog nieteens over kwallen of haaien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:56

Ik ben niet bang voor vissen.. wel voor zee-egels en kwallen.. := kwallenbeet jeukt onwijs, en ik heb daar gewoon heel veel last van.. en zee-egels dat prikt :=

Visjes zijn schattig, zeker als het paringstijd is, dan proberen ze je het water uit te jagen door steeds heel snel tegen je aan te zwemmen :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:59

Hier nog 1!

Heb er wel eens eentje langs mijn been gevoeld :r ! Dan ren ik ook gillend het water uit hoor :') !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:59

Ik heb er ook heel lang schrik van gehad maar niet meer sinds ik 2 tropische aquaria heb staan :D .