Doorbraakbloeding pil (oplossingen?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Doorbraakbloeding pil (oplossingen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:39

Ik wilde deze maand mijn pil even doorslikken, en heb nu na 1,5 week doorslikken een doorbraakbloeding gekregen.

Dit had ik ook al in lichtere mate toen ik hem vorige zomer een maand doorslikte, hiervoor nog nooit gehad.

Ik slik microgynon 20 (al 2 jaar), een hele lichte pil dus. Ik merk wel dat mijn lichaam steeds meer gewend raakt aan de hormonen. In mn stopweek is het alweer bijna zo erg als "vroegah" bij een echte menstruatie, incl pijn en algehele malaise.

Iemand die goede oplossingen weet? Morgen bel ik even de HA, zit zelf te denken aan een wat zwaardere pil (microgynon 30) maar kijk even wat hij zegt.

eenitraM

Re: Doorbraakbloeding pil (oplossingen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:41

Ik had eerst microgynon 30. Maar omdat ik daar echt vierkant van werd ben ik overgestapt op de lichtste pil (ethynillestradiol oid :+ )

Met deze huidige pil heb ik ook altijd doorbraakbloedingen. Daarom slik ik gewoon niet door.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:44

eenitraM schreef:
Ik had eerst microgynon 30. Maar omdat ik daar echt vierkant van werd ben ik overgestapt op de lichtste pil (ethynillestradiol oid :+ )

Met deze huidige pil heb ik ook altijd doorbraakbloedingen. Daarom slik ik gewoon niet door.

Ja die Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik dus nu ook (verhouding 0,02/0,01), dat is de merkloze variant van Microgynon.
Welke klachten kreeg jij van m30?

Ik heb van de 20 totaal geen klachten eigenlijk. Hopelijk krijg ik daar geen klachten.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:47

Ben je hem nooit vergeten de afgelopen maand? Over Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik veel slechte ervaringen gehoord, zelf merk ik er niks van, ik heb trouwens de 0,03/0,15. Je kan aan je apotheek vragen of je weer op de Microgynon (20 of 30) kan.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 22-05-11 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:47

Focussed schreef:
eenitraM schreef:

Ja die Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik dus nu ook (verhouding 0,02/0,01), dat is de merkloze variant van Microgynon.
Welke klachten kreeg jij van m30?

Ik heb van de 20 totaal geen klachten eigenlijk. Hopelijk krijg ik daar geen klachten.

Ik werd gewoon heel erg dik. Heeeeeeel erg dik.

Ik heb geen pil genomen vanwege de problemen tijdens mijn periode, maar gewoon voor de veiligheid :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:49

Blanket schreef:
Ben je hem nooit vergeten de afgelopen maand? Over Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik veel slechte ervaringen gehoord, zelf merk ik er niks van. Je kan aan je apotheek vragen of je weer op de Microgynon (20 of 30) kan.

Nee nooit vergeten en heel stipt ingenomen.

Wat voor een slechte verhalen heb je gehoord?
Ik heb nu de E/L omdat de Microgynon niet vergoed wordt en E/L het huismerk is en daardoor wel vergoed wordt.
Enige verschillen zijn de vulmiddelen dacht ik, hormonen zijn hetzelfde.

eeenitraM: Ah letterlijk vierkant dus! Jeetje dat is poedersuiker!
Enige waar ik "last" van had was dat m'n borsten van 70A naar 70C zijn gegroeid maar dat vond ik geen probleem haha :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:49

Ik herken je verhaal ik ben ook overgestapt op een andere pil andere verhouding hormonen en nu gaat het beter, ik slik nu marvelon.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:50

Dat had ik bij de 30, maar dan werk ik om de 2 weken, dat was helemaal een ramp.
Heb nu de 50 en ben ik ook weer door heen gekomen.

Dus de HA weer ff bellen en een andere oplossing zoeken.

Heb je zelf veel stress/spanningen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:52

Ik kreeg vroeger ook doorbraakbloedingen. Ik had Lovette, ook een licht pil. Ik kreeg toen een zwaardere (m30).

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:55

Ik had dat ook altijd, had dezelfde pil als jij, maar kon hem niet doorslikken want dan werd ik altijd halverwege de 2e maand toch ongesteld.

ik ben nou net een maandje geleden begonnen met de nuvaring, die bevalt mij tot op heden erg goed.
eigenlijk doordat ik die 'rotzooi' wat hierboven ook al genoemd werd ineens kreeg zonder erom te vragen (Ethinylestradiol/Levonorgestrel)en ze absoluut geen microgynon meer wouden geven. ik heb wat gegoogeld en kreeg 99% negatieve ervaringen, enorm veel bijwerken mensen die 20 kg aankwamen enz. dat heeft mij ook doen besluiten het niet eens te proberen en ben toen verder gaan kijken naar wat anders.
was voorheen ook echt een hele week ongesteld, nu maar 3/4 dagen.
je hoeft er ook niet iedere dag aan te denken wat ik ook wel erg fijn vind want de pil vergat ik nog wel eens.
heb trouwens ook geen last van bijwerkingen gehad toen ik hiermee ben begonnen, niks aangekomen, geen hoofdpijn, rugpijn, misselijkheid oid. :)
heb hem nog niet doorgebruikt omdat ik net begonnen ben, dus daar kan ik nog niet over oordelen of ik hierbij ook last van doorbraakbloedingen heb, al denk ik van niet want dit voelt gewoon al heel 'anders'.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:58

Ik heb ook de 30 variant, en ik slik hem altijd door (daarmee bedoel ik 2 x 3 weken en dan een stopweek) Ik heb nooit doorbraakbloedingen. Vroeger wel, toen ik nog de 20 variant had. Ben ook niet aangekomen door de pil trouwens.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:57

Misschien microgynon 30 proberen? Die heb ik ook en ik word er niet dik van. Ik kan hem ook gewoon slikken zonder de stopweek en heb dan geen doorbraakbloeding.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:44

Fijn om te horen dat de 30 goed te doen is!
Ben benieuwd wat de HA zegt, zou wel fijn vinden om de 30 te krijgen!

Nuvaring lijkt mij niks, maar dat komt omdat ik het idee van iets in me niet echt fijn vind :') (Niet dat hormonen-troep slikken een fijn idee is , maar persoonlijker liever een pil dan een ring in me :+ )

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:20

Ik heb het ook.. met dezelfde pil, maar gewoon midden in de maand.
Heeeel vervelend, dit is begonnen na mijn eerste bevalling.
Heb een poosje een 3 fasen pil gehad maar aangezien je die niet door kunt slikken heb ik weer de overstap gemaakt naar de mg 20 of idd die ethy-weet ik veel.
Dat ging goed, nu na mn 2e bevalling weer op de mg 20 en het is weer mis.
Ga dus maar weer naar de 3 fasen..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:33

Focussed schreef:
Ik wilde deze maand mijn pil even doorslikken, en heb nu na 1,5 week doorslikken een doorbraakbloeding gekregen.

Dit had ik ook al in lichtere mate toen ik hem vorige zomer een maand doorslikte, hiervoor nog nooit gehad.

Ik slik microgynon 20 (al 2 jaar), een hele lichte pil dus. Ik merk wel dat mijn lichaam steeds meer gewend raakt aan de hormonen. In mn stopweek is het alweer bijna zo erg als "vroegah" bij een echte menstruatie, incl pijn en algehele malaise.

Iemand die goede oplossingen weet? Morgen bel ik even de HA, zit zelf te denken aan een wat zwaardere pil (microgynon 30) maar kijk even wat hij zegt.

Heel herkenbaar. Met daarna Lovette ging het weer 4 jaar goed. Let wel op dat je met een zwaardere pil weer last kan krijgen van andere bijverschijnselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:42