Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)eenitraM schreef:Ik had eerst microgynon 30. Maar omdat ik daar echt vierkant van werd ben ik overgestapt op de lichtste pil (ethynillestradiol oid)
Met deze huidige pil heb ik ook altijd doorbraakbloedingen. Daarom slik ik gewoon niet door.
Focussed schreef:eenitraM schreef:Ik had eerst microgynon 30. Maar omdat ik daar echt vierkant van werd ben ik overgestapt op de lichtste pil (ethynillestradiol oid)
Met deze huidige pil heb ik ook altijd doorbraakbloedingen. Daarom slik ik gewoon niet door.
Ja die Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik dus nu ook (verhouding 0,02/0,01), dat is de merkloze variant van Microgynon.
Welke klachten kreeg jij van m30?
Ik heb van de 20 totaal geen klachten eigenlijk. Hopelijk krijg ik daar geen klachten.
Blanket schreef:Ben je hem nooit vergeten de afgelopen maand? Over Ethinylestradiol/Levonorgestrel heb ik veel slechte ervaringen gehoord, zelf merk ik er niks van. Je kan aan je apotheek vragen of je weer op de Microgynon (20 of 30) kan.

(Niet dat hormonen-troep slikken een fijn idee is , maar persoonlijker liever een pil dan een ring in me
) Focussed schreef:Ik wilde deze maand mijn pil even doorslikken, en heb nu na 1,5 week doorslikken een doorbraakbloeding gekregen.
Dit had ik ook al in lichtere mate toen ik hem vorige zomer een maand doorslikte, hiervoor nog nooit gehad.
Ik slik microgynon 20 (al 2 jaar), een hele lichte pil dus. Ik merk wel dat mijn lichaam steeds meer gewend raakt aan de hormonen. In mn stopweek is het alweer bijna zo erg als "vroegah" bij een echte menstruatie, incl pijn en algehele malaise.
Iemand die goede oplossingen weet? Morgen bel ik even de HA, zit zelf te denken aan een wat zwaardere pil (microgynon 30) maar kijk even wat hij zegt.