En dan eindelijk na 10 jaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

En dan eindelijk na 10 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 17:55

Hebben ze een vermoeden waar ik allergisch voor ben!
Al 10 jaar loop ik met ontzettende exceem aan m'n handen. Er zaten dagen bij dat het zo erg was dat ik amper wat kon doen met m'n handen omdat het dan letterlijk openscheurde, auw.. Gevolg waren ook diepe lelijke kloven die wel heelden, maar het bleef een lelijk litteken, alsof ik 'oma handen' had, zo rimpelig etc.. Het was al gronisch verklaard, en toen..

..kreeg ik het dus te horen!
Ik mag nu geen eieren, koffie, chocolade, cola en varkensvlees meer eten/drinken.

Dit is nu iets meer als 2 weken geleden, en in al die tijd heb ik maar één keer zalf gesmeerd. Is het al minder erg, en zelfs die lelijke -waarvan ik dacht dat het vort littekens waren- kloven zijn aan het verdwijnen! *\o/*

Ik zal maar niet te hard juichen, want wie weet keert het net zo hard weer terug, maar ik hoop 't beste :D !!

anneM_Ajax

Re: En dan eindelijk na 10 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:57

Ohh dat zou fijn zijn zeg! Zijn wel allemaal lekkere dingen die je niet meer mag. Maar je handen gebruik je best vaak :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:59

Wauw, zal wel even wennen zijn als je er voortaan steeds op moet letten of er in een product geen ei zit oid!

Maar wel heel fijn dat ze er nu achter zijn :) Ik denk dat je handen je meer lief zijn dan bv. een glas cola ;)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:02

Fijn dat ze nu achter de oorzaak zijn gekomen. Voor welk stofje ben je dan allergisch dat je precies die dingen niet mag?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:03

hoe en wie is daar achter gekomen? Ik heb namelijk ook exceem op m'n handen al ruim 10 jaar... En ik hoop voor je dat t weg blijft!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:31

Je hoord overigens heeeeel vaak dat klachten overgaan als mensen stoppen met varkensvlees!!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:36

Wat fijn dat ze er eindelijk achter zijn! Wel veel sterkte met het dieet, het kan erg lastig worden..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:56

[LZP] -> [MW]

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:59

géén chocolade?? :wow:

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:59

Wat fijn dat je de oorzaak hebt gevonden! Ik vind 1 kloofje al verschrikkelijk laat staan als dat veel vaker en erger is :(:)

daantjuhhh schreef:
Je hoord overigens heeeeel vaak dat klachten overgaan als mensen stoppen met varkensvlees!!

Dat klopt ja! Reumapatienten raden ze ook vaak aan om geen varkensvlees meer te eten.
Zelf eet ik ook amper varkensvlees omdat ik last krijg van gewrichten als ik het te vaak eet :(:)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 19:08

Is dat zo van varkensvlees ja? Wist ik niet!

Cola drink ik al nauwelijks en 'echte' eieren eet ik ook nauwelijks. Koffie drink ik nooit. Alleen even met het vlees op letten en chocolade.. Ja, daar was het de dag er na al mis gegaan _O-. Gelukkig daarna niet meer :D !

Welk stofje het is weet ik niet precies :n. Ontging me allemaal toen ik hoorde dat ik er misschien alsnog vanaf kon komen :D !

_AB_ ik pb je even!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:27

Mijn moeder had dat vroeger ook, vreselijk eczeem aan haar handen. De vellen hingen er echt bij en ze sliep met washandjes om haar handen omdat ze haar handen heel dik invette.
Zij bleek allergisch te zijn voor rubber (mijn vader was boer en bij het melken kwam ze elke dag dus in contact met rubber, ze wist niet dat ze daar allergisch voor was)

Is het bij jou ook zo'n "contactallergie" dan?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:15

Lijkt me fijn om te weten wat je hebt. :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:28

Fijn dat je er achter gekomen bent!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat is gelukt!