Het grote insectenbetentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Het grote insectenbetentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 18:16

Omdat er een hoop topics opduiken over insectenbeten, leek het me verstandig om een algemeen topic hierove te maken!

Vooral rond deze tijd van het jaar stikt het van de bijtende, prikkende en irriterende insecten. Wie heeft er nou geen last van?

Heb je een vraag over wespensteken, bijensteken, muggenbeten, tekenbeten of een vermoeden dat je door een een of ander insect bent gebeten. Stel hier je vraag!

:D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 18:19

Ik zal meteen van start gaan. Er is natuurlijk wel een reden waarom ik dit topic open! :P

Ik werd vanochtend wakker met een plekje op mijn onderarm wat afschuwelijk jeukte. Het was geen muggenbult, daar wat hij te groot en te onregelmatig voor. Het leek zelfs alsof er een klein sneetje in zat!
Een paar uur later kwam er een wit laagje overheen, kleine blaasjes die steeds groter werden.
Nu heb ik een grote blaas op mijn arm zitten die jeukt en prikt als een malle.
Wat kan ik hiermee? Iemand enig idee watvoor beest het geweest kan zijn?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:22

Zo ongeveer?;

Afbeelding

Anne.

Re: Het grote insectenbetentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 18:50

Ja. Alleen iets kleiner :oo

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:10

ieeehh dat ziet er smerig uit. Ik heb dat ook een keertje gehad. Maar ik zou niet weten door wat voor een beest dat zou kunnen. Dus ik houd dit topic in de gaten :P. Ben benieuwd wat t kan zijn..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:20

Dat is een allergische reactie op een muggensteek :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:59

Ik ben van de week lekker wezen wandelen in het bos, en meteen zat daar de eerste teek..

laatste tijd heb ik trouwens weinig wespen gezien..

Weet trouwens niet wat het is, Anne. maar ziet er idd uit als een allergische reactie

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:22

ik weet wel, dat mentholgel enorm helpt tegen de jeuk
maar om het nu op zo,n plek te smeren als op de foto......

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:23

Of een ijsklontje laten smelten op de plek van de jeuk :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:43

Natasja91 schreef:
Of een ijsklontje laten smelten op de plek van de jeuk :)

ja maar dat stop je niet in je tas ofzo
dat is wel handig als je thuis bent :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:55

Haha dat is waar..
Je kunt het proberen, maar ben bang dat het niet werkt inderdaad :D :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:36

meld me hier ook aan, ben allergisch voor alles wat steekt, bulten worden bij mij altijd stukken groter en roder en wespen en bijen blijf ik verre van hierdoor (dan kan ik meteen naar het zkh), ik gebruik simpele keukenazijn in de zomer, al die middeltjes uit de winkel houden ze gewoon niet weg of ja heel kort even

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:48

De blaas is weg, het jeukt ook nietmeer.. Maar vind het wel eng-ig..

Jeetje, wat vervelend Miepje! Zijn het alleen de plekken die erger zijn bij je, of heb je ook verdere 'bijwerkingen'??

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:55

Ik heb wel eens als tip gehad bij allergische reactie op muggenbeten/horzels medicijnen tegen hooikoorts in te nemen(weet niet meer precies welke, maar gewoon verkrijgbaar bij de drogist). Werkt echt heel goed.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:56

Hier nog iemand met een allergie voor muggen.
Nooit officieel laten testen trouwens maar gezien de reacties kan het niet missen...

Plek wordt onwijs groot, dik, kei en keihard en vaak krijg ik ontzettende vocht zwelling in het lichaamsdeel eromheen (geprikt in mn enkel, hele voet 2x zo dik en keihard)

Vaak krijg ik op mn armen of benen een hele harde verdikte ronde schijf om de "prikplek" heen en dit duurt meestal een dag of 6 a 7 voordat het lichtelijk wegtrekt. Laatste keer hield ik er zelfs een blauwe plek aan over die er 3 weken heeft gezeten.

Bij mij helpt niks, alleen koelen wil nog wel eens verlichting geven.
Daarom zoek ik nog hét perfecte middel tegen insectenbeten zodat ik veilig kan buitenrijden met de paarden of 's avonds gewoon ook buiten kan zitten na de BBQ en niet als enige naar binnen moet verhuizen...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:19

Anne. schreef:
De blaas is weg, het jeukt ook nietmeer.. Maar vind het wel eng-ig..

Jeetje, wat vervelend Miepje! Zijn het alleen de plekken die erger zijn bij je, of heb je ook verdere 'bijwerkingen'??

voor wespen/bijen steken moet ik binnen een kwartier naar het zkh, anders raak ik in shock, keel dicht, hart kloppingen enz, maar van muggen zijn het vooral veel fellere bulten en enorme jeuk, de reactie op het gif versterkt dit denk ik
maar ga er niet bang om lopen doen hoor, doe gewoon alles, al zal ik niet snel met een korte broek door een weiland of bos gaan lopen, iets teveel beestjes, lange broek aan en gaan met die banaan *D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:22

silvana84 schreef:
Ik heb wel eens als tip gehad bij allergische reactie op muggenbeten/horzels medicijnen tegen hooikoorts in te nemen(weet niet meer precies welke, maar gewoon verkrijgbaar bij de drogist). Werkt echt heel goed.

dat werkt alleen bij milde reacties, ikzelf moet meteen naar het zkh (binnen 15 minuten) omdat ik er heel sterk op reageer (bij wespen en bijen dan he, muggen/horzels heb ik nooit iets voor genomen misschien eens uitzoeken wat dit doet)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:23

Oke ik heb de volgende vraag.
Afgelopen maandag ben ik tijdens het paardrijden door iets gestoken in mijn onderarm. Eerst nog niks aan te zien. Maar sinds gisteren is het ontzettend dik en rood/roze. Die rode/roze plek wordt steeds groter en mijn hele onderarm is dik (grote bult), hard en warm :? Ik denk dat het een blinde vlieg/steekvlieg is geweest. Is dit dan een normale reactie? En hoe lang hoort het normaal te duren voordat het weer weg trekt? :)

Die allergische reactie's hier boven klinken wel erg eng. Wat vervelend!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 16:24

Eng zeg! :oo

Ik heb vroeger wel flink last gehad van muggenbeten. Dan kreeg ik echt schijven van 3-4cm in doorsnee, en een flinke rode plek er omheen. Dat heb ik eigenlijk nooit meer gehad.. Tot nu dan. Ben wel benieuwd naar de volgende muggenbult :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:25

@Anoli : dit herken ik helemaal, of je word gek van de jeuk of het word een soort van hard ei die pijnlijk is, ik heb ook geen idee wat er tegen te doen, ja koud water verkoeld heel even, maar je kan toch moeilijk de halve nacht onder de douche gaan staan.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 16:25

Silvana, ik heb sowieso ook al hooikoorts en gebruik daar dus medicijnen voor/tegen :P Maar geen mildere reactie ofzo.

Renske, zou heel goed een steekvlieg geweest kunnen zijn. Naar mijn weten komt die reactie ook pas veel later. Heb je er erg veel last van?
Laatst bijgewerkt door Anne. op 25-05-11 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:28

Anne. schreef:
Silvana, ik heb sowieso ook al hooikoorts en gebruik daar dus medicijnen voor/tegen :P Maar geen mildere reactie ofzo.

Renske, zou heel goed een steekhoudt geweest kunnen zijn. Naar mijn weten komt die reactie ook pas veel later. Heb je er erg veel last van?

Nee het jeukt alleen, en als ik er veel aan zit jeukt en brand het meer, dus ik probeer er zoveel mogelijk af te blijven. Alleen op school rust mijn arm steeds op de tafel wat wel voor meer jeuk zorgt. Koelen met een nat washandje helpt wel goed. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:08

Als het morgen of overmorgen niet minder is, zou ik toch even langs de HA gaan als ik jou was. Sterkte en succes ermee!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:32

renske_13 schreef:
Anne. schreef:

Renske, zou heel goed een steekhoudt geweest kunnen zijn. Naar mijn weten komt die reactie ook pas veel later. Heb je er erg veel last van?

Nee het jeukt alleen, en als ik er veel aan zit jeukt en brand het meer, dus ik probeer er zoveel mogelijk af te blijven. Alleen op school rust mijn arm steeds op de tafel wat wel voor meer jeuk zorgt. Koelen met een nat washandje helpt wel goed. :)

als het roder word of een rode rand, kring eromheen dan meteen naar de huisarts voor antibiotica dan kan het een tekenbeet zijn

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:56

Anne. schreef:
Eng zeg! :oo

Ik heb vroeger wel flink last gehad van muggenbeten. Dan kreeg ik echt schijven van 3-4cm in doorsnee, en een flinke rode plek er omheen. Dat heb ik eigenlijk nooit meer gehad.. Tot nu dan. Ben wel benieuwd naar de volgende muggenbult :P

3-4 cm is nog klein bij mij :')

Mn laatste was 1,5 maand geleden en toen had ik een schijf van 9 cm eromheen, heb het opgemeten want ik vond het wel erg groot worden...