Ik besprak dit met mijn moeder en vroeg haar hoe zo'n controle bij de dokter dan eigenlijk gaat (want waarom wisten ze dit niet al eerder?) aangezien mijn moeder ook (borst)kanker heeft gehad en dus regelmatig op controle gaat. Hoor ik van haar dus dat het een beetje aan een bureau zitten is met een "Hoe gaat het? Klachten over de gezondheid?" en even voelen..

Maar soms weet je toch helemaal niet dat je kanker hebt? Soms kun je daar toch pas later klachten van krijgen en kan het te laat zijn?
Waarom onderzoeken ze mensen die dus een verleden met kanker hebben gehad niet beter dmv bloedtesten en scans bij elke controle? Heb genoeg verhalen gehoord/gelezen zoals wat er bij de vader van die vriend van me is gebeurd
Dat ze het hebben gehad en het dan opeens terug is gekomen en niet meer te genezen is.. Het maakt me echt aan het schrikken dat een controle maar zo weinig voorstelt..
Moest dit echt even kwijt..
Ook het omgekeerde meegemaakt in de familie. Iemand ongeneselijk ziek verklaard, twee jaar alles uit het leven proberen te halen & er vervolgens achter gekomen dat deze persoon helemaal geen kanker bleek te hebben..

ben nu echt bang dat mijn moeder het straks ook weer kan hebben.
klopt... bij mijn vader was er tijdens de controles (voll. MRI) niets en twee maanden later was hij opgegeven.