Ik heb mensenlijk 'zomereczeem' ....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Ik heb mensenlijk 'zomereczeem' ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 16:14

Tenminste zo noem ik het :D

Iedere keer als het lekker of beter weer is moet ik altijd oppassen met wat ik op mijn huidje smeer :n

Ik ben heel getint, heb indonesisch bloed _/-\o_ en niks gevoelig..

Alleen zodra ik sommige producten op mijn huid smeer, ga ik alleen maar krabben, zwel ik helemaal op, en moet ik helemaal plat liggen op bed voor een uur, en om de zo veel tijd me nat spuiten met een plantenspuit :n ieder jaar hetzelfde

Ik heb het vooral het ergste in mn nek, achter mn oren, polsen en borst

Het allerergste heb ik het bij parfum, en al helemaal bij (de o zo lekker ruikende!!!) J'adore van Dior parfum. Ik spoot hem eens op (van een vriendin) een klein beetje in mijn nek, en polsen. na 5 minuten zaten de rode bulten tot op mijn wangen en borsten en beide armen ook helemaal rood. Ik bleef maar krabben, ging gewoon niet weg.

En ook nog bij heel veel andere producten. Echt vreselijk is dat.

Weet iemand misschien of je hier een soort smeerseltje voor hebt... ? vaseline werkt alleen op de kleine en ergste plekken, en ook maar weinig, het kalmeert voor 5 minuten..

greetzzz

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:39

Heet dat niet gewoon een allergie? :D

Ik kan zelf ook enorm kriebel krijgen van smeerseltjes als het warm is (ook indonesisch bloed, misschien ligt het daaraan? :')) maar echt rood of gezwollen wordt het niet. Ik zou even langs de huisarts gaan om je te laten testen op allergie :j

Maureen_M

Re: Ik heb mensenlijk 'zomereczeem' ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 17:26

Ja dat is het hem juist...

ik durf dat niet :o heb doktersangst.... en ja het is alleen in de zomer :o

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:30

volgens mij ben je idd gewoon een alergie
voor veel dingen ga naar de huisarts en vraag om een allergie test te laten doen
en wil je dat niet
dan gewoon de dingen waar van je weet dat je last krijgt niet meer gebruiken

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:48

naar de huisarts gaan want mijn huisarts geeft een hele goede hormonencreme die de jeuk en irritatie echt tegen gaat. andere zalfjes helpen bij mij echt niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:51

Ik zou je toch adviseren om naar de huisarst te gaan en je te laten testen.
Wanneer je al zo heftig zwelt op parfum kan het goed zijn dat je nog heftiger reageerd op andere middelen.

Verf je je haren wel eens ooit?

Ben enigzins ervarings deskundig, ik ben namelijk ook allergisch voor parfum als mede voor haarverf ( bestanddelen) en nog wel meer dingen. Zwel namelijk ook ontzettend op zo erg dat het me fataal kan worden!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:03

Naar dokter gaan, en dan de plaktest laten doen.. Ik heb ook jaren rondgelopen met wat vage jeuk/droge huid en werd elk jaar erger.
Dit jaar toch eindelijk eens de dokter actie laten ondernemen en allergie voor van alles en nog wat. Niet echt fijn om te weten maar het scheelt heel veel jeuk