Ervaringen L-lysine bij koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SylviaRomy

Ervaringen L-lysine bij koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:11

Zijn er toevallig mensen de ervaringen hebben met L-lysine bij voorkomen/behandelen van koortslippen?
Ik heb namelijk vaak last van koortslippen. Als ik moe/druk ben slaat bij mij altijd de koortslip toe. Heel vervelend, maar hierdoor weet ik dus al beetje van tevoren wanneer ik hem kan verwachten. Alleen alle middelen die er nu op de markt zijn, zijn alleen zalfjes etc die helpen bij het verminderen van koortslip. Maar ik wil koortslip voorkomen, want zodra hij doorgekomen is zit je er gewoon een week mee (wel of niet smeren).
Nu las ik alleen ergens over het aminozuur L-lysine, wat koortslippen zou voorkomen omdat het je natuurlijke weerstand verhoogd en aanvult met dit aminozuur (die je dus blijkt te missen). Dit klinkt opzich goed, maar ik weet uit ervaring eigenlijk dat zalfjes oid koortslippen nooit voorkomen, maar aangezien je dit dus preventief inneemt dacht ik .. nou miss helpt dit wel :)

Heeft iemand ervaring hiermee? Of het wel of niet heeft geholpen of tips? Alles is welkom :Y) Ik hoor het graag

Rody01

Re: Ervaringen L-lysine bij koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:59

*Afkloppen*
Het werkt super! Ik heb sinds ik dit slik geen last meer van koortslippen. Terwijl ik ze altijd 2 keer in de maand had... Sinds ik ze slik, voel ik heeeel soms iets op komen, maar zodra ik er een extra neem gaat het weer weg.

Zeker het proberen waard!

*klopt nog een keer af!*

SylviaRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 20:10

Wow super zeg! Maar je slikt dus altijd iedere dag 2 pillen?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:13

Nee, elke avond voor het slapen een pil :)

Ik heb die van Solgar, dezen zijn gewoon makkelijk door te slikken. Terwijl ik niet eens een kwart paracetamol weg kan krijgen.