Tanden bleachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:15

Hoi bokkers,

Ik ga binnenkort bij de tandarts mijn tanden laten witten, veel centjes, maar ik wil het ontzettend graag. Heb echt een complex over mijn tanden hoor, heb vlekken erop en zijn heel erg verkleurd door braken
Ik moet de afspraak nog maken maar het zou binnen een maand ongeveer gebeuren. :)
Wie heeft dit al laten doen?
Wat ik heb gehoord van de tandarts zelf, is dat ik erna 24 uur, of 48 dat weet ik even niet meer, geen voeding mag eten met kleurstoffen enzo erin? Wat moet je dan eten? :+ Geen tomaten, ketchup, rode saus, curry, spinazie, enzo.. dat zijn zo de dingen die ik kan bedenken..

Ik kijk er erg naar uit, nog mensen met ervaringen? *D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:18

Oeh dit wil ik ook!!!!! Maar ja....best wel duur :o

Ik ga dit topic ff volgen want ik ben heul benieuwd of het nou ook echt genoeg uithaald om je portomonee zooo ver los te trekken :P

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:19

ik zou het ook wel eens willen doen :j
maar hoe duur is het bij jou als ik dat mag vragen? :)

je ziet ook wel eens van die doe-het-zelf kitjes, maar helpt dat nou ook?
het is niet heel goed voor je tanden neem ik aan, of valt dat mee? :=

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:59

Ik zal een voor en na foto voor jullie maken, oke? :D

iloonaa__: 500 euro :)
Mijn moeder heeft 10 jaar terug ofzo het met zo'n doe het zelf kit gedaan (ze had het wel gekregen van de tandarts, daar zo'n soort bitje laten maken en dan thuis die vullingen enzo) en dat was wel mooi geworden.
De tandarts zei dat het bij haar (met die lamp) beter voor je tanden was dan die doe-het-zelf-kits.
Wat je sowieso wel zult hebben is gevoeligere tanden achteraf, maar dat heb ik ervoor over :D
Het is in ieder geval beter dan al die bleekmiddeltjes die je in de winkel vindt en die je glazuur naar de haaien helpen..
Om het echt zonder schade te doen moet je al facings hebben.. En DAT is pas duur ;(
Laatst bijgewerkt door horseees op 17-05-11 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

iloonaa__

Re: Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:00

zo dat is zeker prijzig! :D
en is dat voor lang?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:01

Hangt natuurlijk van je gewoonten af, als je rookt, veel rode wijn, koffie en thee drinkt gaat het natuurlijk allemaal minder lang mee.
Mijn moeder heeft er ongeveer een 8 jaar echt plezier van gehad, nu moet ze het opnieuw laten doen (na 10 jaar ong)
We kennen nog een aantal mensen die er ook rond de 7 à 8 jaar mee hebben gedaan, dus dat is best wel lang lijkt me.

edit: en ik rook niet, drink geen koffie of thee en ook geen rode wijn *D

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:12

oke nou dat is nog best lang evengoed :j dus je haalt het er wel uit!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:04

Ja inderdaad! :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:08

Hm heb het zelf ook gedaan, erg stom want had al witte tanden, en heb daarna hele gevoelige tanden gekregen.. Dus dat was een x nooit weer, hoop dat je daar geen last van krijgt.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:12

Hoi!
Heb het zelf ook laten doen (zelf gedaan weliswaar). Nu ff geen tijd om uitgebreid te reageren maar dit was mijn topic toendertijd: ''Kleurstofloos voedsel''. Weet ff niet zo snel hoe ik het in een link moet zetten, sorry daarvoor!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 19:22

Dankje Ossie96 ! Ik ga meteen even kijken!

Princess_: In welke mate heb je er last van? Ik heb nu nl ook gevoelige tanden, maar nu niet in de zin dat het ondraaglijk is.

edit: heb het topic even doorgelezen en er is inderdaad veel dat je dan niet mag eten..
Boterham met kaas dan maar? En aardappeltjes met vlees en euhm, sla? Haha :+
Maar ik dacht begrepen te hebben dat na de behandeling ik maar 48 uur niets van dit alles mag eten. Jij 2 weken?!
En hoe zit het daarna, dan mag dat toch weer wel?

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:04

Je mag inderdaad erg weinig eten en drinken, maargoed dat went en als je echt op zoek gaat naar kleurstofloos voedsel is er echt wel een boel wat je nog gewoon kan eten ;)

Zoals ik uit jouw berichtjes begrijp laat jij je tanden bleken met zo'n lamp bij de tandarts? Ik had toendertijd bitjes laten maken waar ik van die gel in spoot en die 's nachts inhield. Dit duurt wat langer namelijk waardoor je ook langer geen voedsel mag waar kleurstof in zit. Ik heb het geloof ik 1,5 week gedaan en in totaal 2 weken geen ''normaal'' voedsel gegeten.
Het voordeel van die bitjes vond ik dat je zelf kunt bepalen wat en waar je precies wilde bleken. Ik ben bijvoorbeeld de eerste paar keer begonnen met alleen mijn hoektanden (die waren het meest verkleurd, is bij iedereen zo) totdat die gelijk waren aan de rest van mijn tanden. Daarna heb ik gewoon alles meegepakt. De bitjes heb ik nu nog en wanneer ik besluit opnieuw te willen bleken hoef ik alleen die gel te bestellen bij de tandarts.

Ben wel erg benieuwd hoe het je bevalt en wat het verschil is! Laat je ons dat ook weten in dit topic? :D

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 09:27

Ik laat het inderdaad bij de tandarts doen, duurt anderhalf uur.
Ik laat het verschil zeker weten :)

Heb net een afspraak vastgelegd, 27 juni ga ik :D De tandarts ging nog iets navragen, iets over een soort gel dat je preventief kan aanbrengen voor de behandeling, als bescherming tegen de gevoeligheid die het bleken kan veroorzaken. Dus dat zit wel goed :)
Ik kijk er erg naar uit in ieder geval!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:36

Bij mij in de praktijk werken we met doe het zelf bleeksetjes. Zitten 10 setjes in en deze kosten ( bij ons 100 euro) na ongeveer 4 setjes heb je het gewenste resultaat. De overige 6 setjes zet je gewoon in de koelkast, en merk je dat de kleur weer wat terugloopt gebruik je weer 1 setje. Je doet het voor het slapen gaan een uurtje in ( dit omdat je idd geen kleurstoffen tot je kan nemen ). Het scheelt ontzettend veel geld en de kleur blijft langer stabieler mooi!!!! Kijk maar eens op het internet daar verkopen ze het ook!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:40

Mijn man heeft het toen ook een keer gedaan bij de tandarts.
Koste 300 euro en na een paar weken was er niks meer van te zien:(
Ik heb ooit een bitje van de tandarts gekregen(op maat) en hij gaf mij gel mee om s'nachts in te houden.
Nou dat werkte echt super goed en je ziet het nu nog steeds!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:52

Ik wil het ook graag doen, maar niet voor 500 euro :+ jeetje.
Via White Smile Company bv, veel goedkoper en heb er fijne dingen over gelezen op blogs.

En je kunt erna het beste witte dingen eten had ik begrepen, zoals rijst en yoghurt.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:08

Mijn tandarts zegt altijd dat hij het niet bij mij wil doen, en ik heb echt een geel gebit, stoor(de) me zo erg aan!

Ik heb via internet zelf een pen bestelt die als beste uit de test kwam bij Kassa, en die ben ik nu aan het gebruiken, ding kostte me nog geen 20 euro, even 2 x per dag, 14 dagen lang, ik zit nu op 5 dagen, en ik zie het nu al!!

Ik heb ook een bitje bestelt, benieuwd of dat ook werkt! Ik ben er tot nu toe erg tevreden over!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 18:09

Kana: Ja, wij hebben hier geen White Smile Company in België :+
Was dat ook tegengekomen op internet.

Lena01: Waarom wilt je tandarts dat niet doen dan?

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:15

Ik ben benieuwd hoe je behandeling gaat en wat je vindt van het resultaat!

Zelf heb ik ook mijn tanden laten bleken, maar dan via die bitjes met van die gel waarmee je dan moest slapen. Mijn tandarts wilde ook volgensmij toen niet dat ik met zo'n lamp ging, weet eigenlijk niet waarom. Misschien idd ook omdat het zo duur was.

Ik heb het denk ik zo'n 4 jaar terug gedaan, en toen was het resultaat wel oke. Maar goed het werd wel snel alweer geler vond ik. Nu heb ik het laatst (ik had die bitjes nog, dus hoefde alleen de gel weer te krijgen) weer laten bleken, maar ik kreeg echt ontzettend gevoelige tanden. Echt niet normaal, het deed gewoon echt zeer. Heb naar de tandarts gebeld toen en die zei dat dat vaker voorkwam. Ik heb de rest van die gel weggegooid durfde het echt niet nog langer te gebruiken omdat het zo'n pijn deed haha.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:18

Ik had toendertijd als advies gekregen om elmex mondwater te gebruiken 's avonds voor gevoelige tanden. Een dopje in je mond, goed spoelen, uitspugen en niet naspoelen met water.
Tijdens het bleken had ik iets gevoelige tanden maar wel goed te doen. Nadat ik was gestopt heb ik er geen last meer van gehad.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 18:29

Ossie96: Ik krijg preventief ook iets van de tandarts, een soort gel ofzo, moet het nog gaan afhalen voor de behandeling :)
Sanne_zepp: wel rot zeg, hoe snel was het dan weer geler?

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:48

Ja ik weet eigenlijk niet precies meer na hoe lang het alweer geler was, maar ik schat zo na een jaar ofzo weer denk ik. Maar ik heb het idee dat het met zo'n lamp wel veel beter werkt, maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn haha :D.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 15:44

Wel, dat gevoel heb ik ook :+

Ik kijk er echt zoo naar uit, ik heb al een 'voor' foto gemaakt voor jullie, haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:46

Misschien een tip: op www.vakantieveilingen.nl staan ook twee bedrijven die dit de hele dag door veilen. Gaat gemiddeld weg voor 100 euro!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 18:12

De afspraak ligt nu al vast.. :+
Nee, ik vertrouw dat niet zo, zo'n veiling..