Toen had ik nog wel eens de neiging me op mezelf ' uit te leven ' .... Heel oppervlakkig allemaal, geen diepe sneeen of wat dan ook. En ik was er ook van overtuigd dat er geen blijvende littekens van zouden komen.... Maar
Helaas voor mij
Inmiddels ben ik bijna 19 .... En heb ik nog steeds, keurig evenredig op een rijtje, een stuk of 60 witte strepen op mijn arm. Echt opvallen doet het niet, omdat het kleurverschil niet gigantisch is.. maar toch heb ik nog altijd het idee dat het me achtervolgd. Zo werd ik ooit aangesproken door een familielid van ' omg, jij hebt toch niet zo'n enge ziekte dat je in jezelf snijd
' .... En vorig jaar moest er zogenaamd ook een heel traject bij een psycholoog starten omdat een pedagogisch 'begeleider' het zag. Gelukkig hoefde het niet van de kinderarts... Maargoed, daar heb je dan ook wel even iets uit te leggen
.. En ook tijdens sollicitatie gesprekken ben ik als de dood dat het opvalt. Nouja, logisch eigenlijk. Ik probeer altijd armbanden te dragen / niet bruin te worden zodat het kleurverschil niet opvalt. En eigenlijk.... Beheerst het in bepaald opzicht nog best wel veel van mijn doen en laten.. En staat er best veel in het teken van het verbergen van mijn linkerarm. Nu heb ik wel ooit gelezen dat ze er iets aan kunnen doen, dat het een wat ' netter ' litteken wordt. Nou dat lijkt me prima.... Zolang het maar niet meer te herkennen is als automutilatie-littekens... Aangezien iedere leek nu ziet dat dit het resultaat van zelfbeschadiging is
De littekens zijn overigens wel 100% geheeld, maar er is spraken van pigment verschil tov mijn eigen huid. Dus zalfjes ed. zullen geen effect hebben
Ik vroeg me af of iemand hier op bokt ervaring heeft / weet wat de mogelijkheden zijn. Via google word ik niet heel veel wijzer. En ik zie me hier ook nog niet zo 1,2,3 mee naar de huisarts gaan. Bij die kinderarts ben ik niet meer onder behandeling... Hoewel ik er natuurlijk eens een mailtje aan zou kunnen wagen....

Thanks alvast.

Maar dan heb je hetzelfde probleem met sollicitaties...

Maargoed, het pigment herstelt niet meer.... Ik loop ook wel gewoon met korte mouwen, omdat ik idd denk dat het meer opvalt om met lange mouwen te lopen in de zomer ... En je moet wel 2x keer kijken voor je het ziet. Maar als men dan 2x kijkt denken mensen wel meteen dat ik psycho ben ofzo
Mensen denken niet zo genuanceerd helaas.
Hoop dat je er snel uit komt met je psycholoog en het rond krijgt met je verzekering. Want helemaal als het zo opvalt lijkt het me echt niet niets