Warmte pleisters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Warmte pleisters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:41

hee
ik vroeg me af wie er ervaring heeft met warmte pleisters en welke het beste werken?
Ik heb vaak last van me onder rug en ben daar een half jaar voor naar de fysio geweest.
en heb een rugband die ik af en toe aan moet doen en soms leg ik een kruik op me rug.
maar dat blijft niet makkelijk liggen ;)
dus was benieuwt of er iemand ervaring heeft met de warmte pleisters :D

Dankjewel!

NAIWHL

Re: Warmte pleisters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:04

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:07

Ik gebruik ze altijd voor de rug, maar dan moet je die niet hebben met die bubbels erin, want die zijn beter voor de nek. Kijk wel uit als je onder de douche of in bad gaat en je hebt de pleister er net afgehaald, dan wil het wel erg warm worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:12

Ik heb die van de action wel eens voor mijn onderrug geprobeerd maar die werden wel heeel erg warm vond ik :oo

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:43

Klopt het wordt wel warm, maar dat helpt wel tegen de pijn :P

Manduu123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:47

Ik heb ze ook gehad, wordt wel erg warm maar wel fijn tegen de pijn inderdaad ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 09:35

willen jullie ook erbij zetten welke jullie gebruikt hebben?

NAIWHL: zal eens kijken of ze die ook voor de rug hebben. kun je die ook gewoon in de winkel kopen?

Lamar: werken deze verder wel goed? :) en weet je misschien een prijs?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:41

Het is wel even lekker maar haalt natuurlijk niet de oorzaak van de pijn weg. Het zorgt er alleen maar voor dat de pijn weg is of verminderd waardoor je dat lichaamsdeel weer gaat gebruiken met meer overbelasting als gevolg en meer pijn. Lang leve de vicieuze cirkel!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 09:44

Fred_Kroket schreef:
Het is wel even lekker maar haalt natuurlijk niet de oorzaak van de pijn weg. Het zorgt er alleen maar voor dat de pijn weg is of verminderd waardoor je dat lichaamsdeel weer gaat gebruiken met meer overbelasting als gevolg en meer pijn. Lang leve de vicieuze cirkel!

ja dat klopt. maar ik heb een rugband gekregen en die mag ik maximaal 3 uur per dag om. en als ik die uit doe dan voelt het ook voor een tijdje als een verlichting daarna begint het weer zeer te doen.
en ik heb van de fysio als advies mee gekregen dat als het zeer doet dat ik dan een kruik of iets erop moet leggen om de pijn te verlichten maarja een kruik is ook niet zo makkelijk :P

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:49

Die Thermacare heb ik ook vaak, heerlijk :D
We hebben nu een ander soort hier liggen; van Voltaren, heb nog niet geprobeerd vanwege nog niet genoeg pijn.. :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 09:50

die van voltaren heb ik op de reclame gezien. als je ze hebt gebruikt moet je maar even laten weten wat je ervan vond :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:55

De Thermacare die hierboven al staat werken bij mij het beste. Dat zijn ook niet echt pleisters, maar meer een soort kompressen. Een soort bubbeltjes met korreltjes erin en die worden dan warm. Vind hem heerlijk en verlicht goed!

Ik heb ook wel eens die echte pleisters gehad van Hansaplast, maar die werken op basis van capsaicine. Da's het stofje dat rode pepers heet maakt. Ik vond het dan ook geen fijn gevoel. Eerst wel, maar daarna ging het gewoon pijn doen van de hitte := Die hoef ik dus niet meer.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:44

Je hebt ze ook voor de rug inderdaad en je kan ze gewoon bij de drogist (DA, Kruitvat) kopen :)

Die van thermacare zijn ook lekker omdat ze ook heel lang warm blijven... Ik heb er echt een dag plezier van. Dat zorgt er ook voor dat mijn spieren een stuk beter ontspannen tov pleisters die 2 uur warm blijven.
Ik raad ze je echt aan :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:49

Fred_Kroket schreef:

Dit klopt niet helemaal. Het is juist zo dat als je pijn hebt en die niet bestrijd de zenuwen eromheen alleen maar gevoeliger gaan worden en meer pijnsignalen kunnen gaan versturen, met als gevolg meer pijn en een plek die altijd gevoeliger blijft voor pijnklachten. Pijnbestrijding zorgt ervoor dat de zenuwen en het weefsel eromheen rust krijgen en kunnen herstellen. Natuurlijk moet je vervolgens niet als een idioot dingen gaan doen die je anders ook niet zou doen met rugpijn. Rust houden en een goede pijn bestrijding werkt het best. Als de TS met zo'n warmtepleister geen pijn zou hebben en normaal kan functioneren dan overbelast ze als het goed is zichzelf helemaal niet en dan kan het weefsel herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:58

Die van de action waren echt heel goedkoop, 1 of 2 euro voor 3 pleisters in een verpakking ofzo.
Ze worden warm dmv een soort peper die erin zit (zit ook in sommige shampoos van de kapper voor het stimuleren van de doorbloeding in de hoofdhuid). Nu weet ik dat dat voor de doorbloeding echt wel goed helpt... en doorbloeding is genezing dus wat dat betreft zit er wel wat in. Maar ik heb een erg gevoelige huid en voor mij werd de pleister iets te warm, dus ik trok hem er al redelijk snel af. Het duurde wel ff voordat hij warm werd trouwens... ik dacht nog 'mooie miskoop weer'... maar daar kwam ik wel even op terug want toen 'ie warm werd :# pfoehhh!!!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 15:23

InekeH87: Dankjewel voor je uitleg! :D ik ga vanavond misschien even kijken bij de action of ze die hebben.
en anders rijd ik morgen even langs de kruidvat. ;)

Lamar: hoelang blijft de pleister ongeveer warm?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 15:27

krijg net het foldertje van de trekpleister binnen en de thermacare pleisters zijn 25 % korting! dus sla je slag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:01

Ik heb hem 20 minuten nadat hij warm werd van mijn onderrug af getrokken omdat ik de warmte niet meer aan kon, volgens mij bleef hij nog wel veeeeel langer erg warm.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:22

mmm misschien dat ik eerst die van de action ga proberen. en dan de wat duurdere ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:50

ik ga morgen die van thermacare halen die zijn nu tog in de aanbieding :D
ben benieuwd!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:18

Die van Thermacare vind ik persoonlijk dus weer niet fijn. Ze worden naar mijn idee niet warm genoeg :o
Zelf gebruik ik altijd de pleisters van Hansaplast, zowel voor rug als nek.

Maar warmtepleisters helpen ook wel degelijk tegen de bestrijding van de klacht hoor, hierboven wordt vermeld van niet. Door juist de warmtewerking van de pleister neemt de pijn af en ontspan je de gevoelige spier of wervel. Doordat je de plek ontspant herstelt het zich weer.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 09:46

Dankjewel nicole3939.
ik moest naar de fysio omdat de 2 hoofspieren bij me ruggenwervel helemaal vast zaten dus hoop dat dit werkt :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:19

heb net de thermacare pleisters gehaald ;)
ben benieuwt!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:11

Ik heb ze ook wel veel gebruikt, heerlijk!!

Maar ik had ze van de euroland, en die komen heel slecht uit testen, ik heb foto's gezien, was volgens mij bij Kassa, en wow, mensen met brandwonden, etc, je huid schijnt er echt van te verbranden, zag er niet lekker uit! Maar ik denk dat als je een gevoelige huid hebt, je dat sneller hebt. Ik heb geen gevoelige huid, nooit last van gehad, maar vind het idee erg eng!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:01

ik heb nu net de pleister om gedaan.
en voel hem nu al warmer worden :D