Wie wil ook soms haar vriend/man achter het behang plakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JaBa

Wie wil ook soms haar vriend/man achter het behang plakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:18

Ik heb het vandaag en de afgelopen dagen weer helemaal gehad. Ik heb een vriend (verloofde) waar ik al 12 jaar mee samen ben en die ik echt ongelooflijk graag zie, maar soms kan ik hem echt achter het behang plakken! Voel me eigenlijk meer zijn meid, dan zijn geliefde. Meneer vindt het allemaal maar normaal dat ik de was en de plas doe, voor de kleine zorg en eigenlijk gewoonweg zorg dat alles hier zoveel mogelijk in orde is. En akkoord, soms laat ik steken vallen, vergeet ik dingen of doe ik dingen gewoon fout. Maar missen is toch menselijk? En als hij ziet dat de drank op is, waarom vult hij die dan niet gewoon aan? In plaats van er een scène van te maken en dan met een verongelijkt gezicht en een diepe zucht het zelf te doen. Vervolgens wordt hij dan kwaad omdat ik hem zeg dat hij het best wel zelf kan doen als ik het vergeten heb en laat hij alles in het midden van het werk staan, zodat alle kasten nu openstaan en de drank verspreid ligt over de grond. En ik heb nu even echt geen zin om het voor hem weer te gaan opruimen. Hij vindt dat het mijn schuld is en verkondigde dan nog eens doodleuk dat hij inderdaad vindt dat ik niet al te veel uitvoer. Ik heb een kuisvrouw die één keer in de week een voormiddag komt werken en dat voor vier uurtjes. Al de rest doe ik zelf. Dus ja, ik ben hem even helemaal beu...

upendo

Re: Wie wil ook soms haar vriend/man achter het behang plakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:20

Ga er lekker een paar dagen tussenuit met je kleine en laat hem even worstelen met het huishouden? :)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:22

Of nog beter ga er tussenuit zonder kleine en laat hem alles doen ;)
Ben ik toch blij met een schat van een vent die gewoon heel veel doet...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:22

Ik ~~}>
Maar wel met andere dingen, vooral onbegrip haha. Of zeuren terwijl mijn kop er niet naar staat. Af en toe ben ik meer de 'man' en hij meer het wijf haha.

Maar, met jou 'probleem', als ik in die situatie zat zou ik hem eens even een koekje van eigen deeg geven en vervolgens ook daad bij het woord voeren (dus als hij bv wat doet, maar de helft open laat staan, laat maar eens open staan.... hij kan toch zeker zijn eigen zooi wel opruimen...)
Wat ik uit je verhaal opmaak ben je huisvrouw/ben jij het meeste thuis? Dat je dan was doet/kookt oke, dat snap ik als hij hele dag werkt. Maar jij hebt net zogoed een 'baan' aan het huishouden en dat zal hij ook moeten inzien.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:23

Mannencursus?? Even gejat uit een ander topic.

Mannen cursus:
Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:

DAG 1
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten
wasmanden (visualisatietraining)

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele
huis overhoop te halen.
Open forum

DAG 2

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE? Debat met enkele experts

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, meditatie en
ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda / PDA mee naar de cursus

LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:23

Dit ga je vast niet graag horen maare, je houd het ook zelf in stand.

Je laat hem de ruimte om zich zo te gedragen, en blijkbaar erger je je toch niet genoeg om eens een serieus gesprek aan te gaan over de verdeling van het huishouden.

Als je écht zijn sloof niet wilt zijn, dan deed je het ook niet.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:25

Nou als ik dit lees begrijp ik dat best. Werkt hij hele dagen en jij ook?
Maar dan nog, als je samen in een huis woont zorg je er samen voor dat de boel netjes is. Als de man een volledige baan heeft en de vrouw niet (of omgekeerd), vindt ik het logisch dat de vrouw (of man) meer doet in het huishouden. Maar boos worden op elkaar om deze onbenullige redenen dat begrijp ik niet. Als je het eens rustig bespreekt met hem, wordt hij dan ook boos? Ik heb wel vaker het idee dat sommige mannen niet begrijpen hoeveel tijd het huishouden vergt en ik denk dat hij dit ook niet begrijpt. Om meer ergenissen te voorkomen lijkt het me dus verstandig er over te gaan praten.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:31

@ Lien2 : Wat een geweldige cursus! Moest er flink om lachen..;-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:36

Ik denk dat iedereen opgegeven moment zijn partner wel achter het behang kan plakken.

Heb je het boek mannen komen van Mars, vrouwen van Venus wel eens gelezen? Ik vond het leuk geschreven (soms wordt er iets teveel herhaald maar dan blader ik gewoon verder) en er zijn mij toch wel een paar dingen duidelijk geworden over communicatie met mijn vriend.

Zo houden mannen niet van kritiek en willen graag het idee hebben dat ze nodig zijn.

Bijv:

Jij zegt: Dat kun je toch wel zelf als ik dat vergeten ben?!
Wat je had kunnen zeggen: Zou jij me misschien willen helpen (door het even te melden en dan zelf drank er in te zetten) als ik het vergeten ben?

In het eerste voorbeeld geef je kritiek, dus man word boos en loopt weg.
In het tweede voorbeeld geef je aan zijn hulp nodig te hebben, als het goed is zou vriendlief dan meegaander zijn en gewoon de drank in de kast zetten.

Het is natuurlijk geen wereldwonder waarbij al je problemen ineens van de baan zijn, maar als je er mee aan de slag gaat zul je merken dat je minder vaak ruzie hebt omdat je weet hoe je dingen kunt formuleren en hoe je het beste met je eigen irritaties en emoties om kunt gaan ipv die met een snauw naar je vriend toe te sturen (ook al snauwde hij misschien als eerst).

Hoop dat je er wat aan hebt!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:41

En ik klaag van mijn vriend?! jeetje moest ik in je schoenen staan, ik zou lekker niets meer doen! Laat hem maar eens zien wat je allemaal doet, als hij het moet doen! Mannen he :j

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:57

Aan de reacties te zien een herkenbaar probleem!

Ik ben geen huisvrouw, maar werk gewoon fulltime. Momenteel ben ik twee maanden werkloos, maar heb terug fulltime werk vanaf half juni. Dus ik doe zo een beetje alles...

Over de opmerking dat ik mezelf in deze positie plaats, daar ben ik gedeeltelijk mee akkoord. Mijn vriend is nogal verwend opgegroeid. Moeder bleef thuis voor de kinderen en vond dat de kinderen dan ook niets moesten doen thuis, omdat zij er toch al was om alles te doen. Resultaat: noch hij, noch zijn zus voelen de behoefte om veel te doen in het huishouden en zien ook gewoon geen werk liggen. Hebben volgens mij geen flauw benul wat er allemaal komt bij kijken. Onze dochter is nu 8 maand oud en inderdaad heb ik mezelf in deze positie wat bevestigd. Eerst had ik Drie maand zwnagerschapsverlof en vanzelfsprekend komt dan alles op je eigen schouders terecht, want hij moest wel gewoon gaan werken. Daarna werkte ik wel fulltime, maar ik kon het meeste van thuis uit doen en moest hoogstens drie voormiddagen per week naar het werk. En nu ben ik dus tijdelijk werkloos. Heb ook 8 maand BV gegeven, dus die taak van opstaan en dergelijke was ook voor mij.

Ik ga echt wel een gesprek aan met hem en doe dat ook geregeld, maar dit is gewoon echt het moment niet. Ik denk dat we elkaar beter eventjes met rust laten, en als we afgekoeld zijn, dan komt het gesprek er wel. We hervallen gewoon altijd weer in hetzelfde. Is al veeeeeeeel beter dan vroeger, maar af en toe komt het toch wel terug boven... Ben ook wat kribbig de laatste dagen (vermoeid en veel stress), dus dat zal er ook niet aan helpen natuurlijk.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:48

Sassol schreef:
Ik denk dat iedereen opgegeven moment zijn partner wel achter het behang kan plakken.

Heb je het boek mannen komen van Mars, vrouwen van Venus wel eens gelezen? Ik vond het leuk geschreven (soms wordt er iets teveel herhaald maar dan blader ik gewoon verder) en er zijn mij toch wel een paar dingen duidelijk geworden over communicatie met mijn vriend.

Zo houden mannen niet van kritiek en willen graag het idee hebben dat ze nodig zijn.

Bijv:

Jij zegt: Dat kun je toch wel zelf als ik dat vergeten ben?!
Wat je had kunnen zeggen: Zou jij me misschien willen helpen (door het even te melden en dan zelf drank er in te zetten) als ik het vergeten ben?

In het eerste voorbeeld geef je kritiek, dus man word boos en loopt weg.
In het tweede voorbeeld geef je aan zijn hulp nodig te hebben, als het goed is zou vriendlief dan meegaander zijn en gewoon de drank in de kast zetten.

Het is natuurlijk geen wereldwonder waarbij al je problemen ineens van de baan zijn, maar als je er mee aan de slag gaat zul je merken dat je minder vaak ruzie hebt omdat je weet hoe je dingen kunt formuleren en hoe je het beste met je eigen irritaties en emoties om kunt gaan ipv die met een snauw naar je vriend toe te sturen (ook al snauwde hij misschien als eerst).

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik heb dit boek ook gelezen, dit herken ik :j

Werkt inderdaad!

Overigens kan ik die van mij héél vaak achter het behang plakken.
Als ik een hele dag in de les heb gezeten, met kids die gemiddeld 2 jaar jonger zijn dan mij (ik spreid m'n studies wat) en dus héél luid MEVROUW moeten roepen omdat ze denken dat ze grammatica gaan krijgen op het mondeling examen -rolt met ogen- (hehe, dat is eruit) wil ik best wat stilte.
Meneer heeft een hele dag achter de pc gezeten, zitten tekenen dus die wil thuis eens zingen en dansen en met de vingers knippen en en en en ...

Dàààr is de deur jochie
Voor de rest zie ik hem doodgraag hoor <3 We staat volgens personeel in verschillende winkels bijna op trouwen!
(Is het pak voor jullie jawoord? Juffrouw gaat voor funky oranje schoenen onder haar trouwkleed? Gewaagd!)

Gelukkig zijn er de paardjes nog, die zijn stil :')

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:13

Lien2: Goede cursus! HEEEEL herkenbaar. Vooral lege wc rollen en lege pakken! Haha..

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:46

Klinkt mij heel bekend... Ik werk ook full time, doe de boodschappen, de kuis, maak eten, zet de vuilzakken buiten... Na mijn werk haast ik mij steeds om nog vlug te gaan sporten of te gaan rijden en mijn paard te gaan eten geven omdat ik erna nog moet koken, opruimen en afwassen, terwijl mijn vriend rustig gaat sporten, laat thuiskomt, terwijl zijn eten al lang klaar staat. Een hotel heeft er niets aan :-(. Maar ja, dat zijn helaas niet de enige problemen in onze relatie...

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 05:38

Oei, Binoche, dat is natuurlijk wel minder.

Bij ons gaat het eigenlijk wel heel goed hoor. Behalve dus die ergernissen. Ondertussen is alles hier wel weer koek en ei en doet hij zowaar de moeite om wat meer te helpen. Hopelijk blijft dat duren natuurlijk ;-)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:27

dit is bij mij ook een heel bekend probleem!!

mijn vriend en ik zijn allebei misschien wel verwend opgevoed, maar het verschil is dat ik wel zie wat er allemaal moet gebeuren en hij of ziet het niet of negeert het gewoon (dat kan natuurlijk ook! ;) )

we werken allebei fulltime, alleen heb ik een super rooster waardoor ik vrij veel vrij ben, maar dat wil niet zeggen dat ik dan bereid ben om in die vrije tijd dan al het werk voor mijn rekening wil nemen.
als ik moet werken en hij is vrij doet hij ook niks!

ook heb ik weleens de methode gebruikt van: als ik het nu zo neer zet dat hij erover struikelt zou hij dan die stofzuiger gaan gebruiken? of die vuilniszakken buiten zetten? enz.
maar helaas |( alles wordt netjes aan de kant gezet.

maar gelukkig voor het koken kan ik dan meestal wel van hem op aan, want ik ben echt een dummie in de keuken, dus dat doet hij bijna elke dag!
dus het is niet allemaal slecht ;) :D
verder is het een top vent waar ik al bijna 10 mee samen ben, en hopelijk de rest van mijn leven! <3

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:43

Misschien eens flink praten en de taken verdelen? :=
Die van mij is een makkie vergeleken bij dit.

We werken allebei fulltime, maar ik in 4 dagen. Dus 1 dag huishouden. En mijn man helpt op andere dagen met sommige klusjes gewoon mee :j

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 07:21

Ondertussen gaat het hier wel weer goed hoor. Maar nu zeg ik hem af en toe wat ik allemaal gedaan heb die dag en dat helpt wel denk ik. Hij doet zijn best om alles nu op te ruimen en dingen ook echt in de vuilnisbak te werpen. Ik denk dat het hier altijd wel een probleem gaat zijn, maar het gaat met zijn ups en downs. Hij heeft bijvoorbeeld ook al geleerd dat we een wasmand hebben en daar gaan de kleren nu netjes in ;-). Ik ben ook gisteren ongesteld geworden, wat ook verklaart waarom mijn humeur beneden alle peil was en ik kregelig was :-). In elk geval is het zeker geen slechte jongen, we zijn dan ook al 12 jaar samen en daar komen hopelijk nog heel wat jaartjes bij!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:31

Lien2 schreef:
Mannencursus?? Even gejat uit een ander topic.

Mannen cursus:
Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:

DAG 1
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling

TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie

VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten
wasmanden (visualisatietraining)

DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen

HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele
huis overhoop te halen.
Open forum

DAG 2

LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel

BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
PowerPoint presentatie

ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde

DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE? Debat met enkele experts

BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel

HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, meditatie en
ademhalingstechnieken

BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda / PDA mee naar de cursus

LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk

Hahaha geweldig is dit _O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:02

Ach je kunt beter vragen, wie wil niet zijn partner achter het behang plakken ;)

jij hebt al de mazzel dat er iemand 4 uurtjes per week je huishouden komt doen, dat heb ik niet hoor!
als ik jou was zou ik gewoon gaan staken, of alleen je eigen kleding gaan wassen bijvoorbeeld,
dan komt ie heus snel terug op zijn woorden ;)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:44

HAHah denk dat iedereen dat af en toe wel is wilt ;).

Maar moet zeggen over het algemeen helpt me vriendje me wel in het huishouden, stofzuigen, afwassen en af en toe stoffen
doet ie wel!
Het is soms alleen erg moeilijk om kleding in de wasmand te doen, het ligt voornamelijk in de slaapkamer, overloop, eettafel, stoelen, NAAST de wasmand _-:(.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:46

goh, dan heb ik zeker weten een stukje mannelijkheid in mij :P
want ik laat ook overal mijn was slingeren haha

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:48

Ik ook :D
Dan krijg ik opeens een 'kuis'woede en moet het opeens allemaal spik en span liggen :P

Vriendjelief kookt trouwens vaak voor me ^^

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:51

Nou ik heb niet veel klachten over mijn man hij is heel lief voor me en zorgt ook echt voor mij als ik me niet lekker voel ofzo en koopt afentoe ook is een zak voer voor mn beestjes dus toppie

Maar ik vind het wel jammer dat hij niet echt kan koken en liever niet met mij de supermarkt inloopt ...
Ach zo heb iedereen wel iets he :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:52

Op het moment wil ik hem achter de gestucte muur zetten, mag dat ook?! -:(-