Dunne lenzen, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Dunne lenzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:23

Ik ben opzoek naar nieuwe lenzen. Heb bij de opticien zowat alle lenzen al geprobeerd, maar niks zit lekker. Vroeger had ik maandlenzen van Barnaux, maar deze zijn uit de productie genomen. Nu heb ik daglenzen van Johnson en Johson in, maar die zijn zo DUUR! Zitten wel ok, als enige.
Misschien dat iemand hier een (onbekend) merk lenzen weet. Ik heb 8.5/8.6 14.2, andere maten verdraag ik niet *zucht*. Verder moeten de lenzen zo dun mogelijk zijn, juist lenzen waar klachten over komen dat ze zo snel scheuren ben ik heel blij mee haha.
Merken als Coopervision, Ciba en Johnson & Johson heb ik dus allemaal al gehad.

_Jessie

Re: Dunne lenzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:25

Wat voor lenzen wil je? dag, week, maand jaar?
Ik heb jaar lenzen en doe hier gemiddels 2,5 jaar mee. Stukken goedkoper dan dag, week of maand lenzen en zitten nog lekkerder ook.
Ik heb zachte lenzen maar geen idee van welk merk ze zijn maar dat kan ik wel infomeren voor je?
Ik had vooral last van de niet jaarlenzen, deze voelde ik altijd zitten maar de lenzen die ik nu heb niet en zijn erg fijn en gaan lang mee. Wel laat ik ze om het half jaar reinigen bij de optien :j

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:26

Ik ben al jaren tevreden met de lenzen van Coopervision, type Lunelle. Zijn geen dag- of maandlenzen, ik doe er rustig anderhalf jaar mee.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:28

Mij is altijd geadviseerd om maandlenzen of daglenzen te nemen. Jaarlenzen zouden voor mijn ogen niet goed zijn, jammer genoeg. Kan nog wel een keer navragen of het misschien niet een keer te proberen is, want ik voel inderdaad ook bijna alle lenzen zitten. Ga bij sommige zelfs scheel kijken :P .

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:31

Dat is wel vervelend. Inderdaad even na vragen waarom en misschien een idee om ze kort te dragen.
Dus wanneer je bijvoorbeeld het huis niet meer uit gaat je lenzen uit te doen.
Ik mag ze bijvoorbeeld niet te lang in ivm zuurstoftoevoer maar dat heb ik bijvoorbeeld met iedere lens.
Zou zeker nog even na gaan hoe en wat en misschien een second opinion. Mijn eerste optien die wilde mij zelfs een verkeerde bril aansmeren die duurder was dan die ik uit eindelijk gekocht heb :+
Zeg niet dat bij jou ook zo is hoor ;) maar je weet het niet

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:53

Misschien mag ik ze inderdaad wel kort op de dag dragen. Dat is in ieder geval wat, ik weiger met bril bijvoorbeeld paard te gaan rijden. Heb sowieso al een hekel aan mijn bril, maar goed.
Mijn oude lenzen waren echt super voor mij, heb de fabrikant al gemaild of ze niet nog wat over hadden, maar nee. Blijkbaar was ik de enige die die lenzen fijn vond :P. Nou moet ik zeggen, ze waren zo flubberig dat ze soms na een week al op waren (en het waren maandlenzen...).
Ik loop nu bij én een oogkliniek en een opticien en beide zeggen hetzelfde dus ga ervan uit dat ze wel gelijk hebben. Het zou fijn zijn als ik alle lenzen in kon, maar helaas haha.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:57

Ja ik ken dat bril gevoel. Wilde einde van het jaar gaan laseren want ben al dat gedoe onwijs zat. Ook mijn lenzen al ben ik wel heel blij dat ze er zijn.
Maar als inderdaad beide hetzelfde zeggen dan zal het inderdaad wel kloppen.
Ja ik weet dat er heel veel verschillende jaar lenzen zijn. Deze die ik nu heb die zijn iets dikker dan mijn vorige. Die waren dunner en hadden een blauwe gloed dus kreeg hele mooie helder blauwe ogen haha alleen die werden ook niet meer gemaakt.
Lastig dat je nog niets heb kunnen vinden naar je zin

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:58

ik heb de hydrogel silicone lenzen van de hans anders.. echt super lenzen.. ogen blijven goed vochtig en je voelt ze echt niet zitten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:52

Ik heb al jaren Coopervision maandlenzen maar ben de laatste maanden ook niet meer zo tevreden.
Krijg soms echt van die 'aanvallen' dat ze enorm droog en branderig worden en dan moet ik met half dichtgeknepen ogen wachten tot m'n ogen gaan tranen en 't beter wordt.
Ik voel ze ook weer zitten 's avonds, niet prettig dus.
Als er iemand is die dé oplossing heeft wil ik ze wel uitproberen. :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:20

Mijn lenzen werden gewoon helemaal aangemeten bij de opticien? qua grootte, bolling etc en ik hoefde pas te betalen zodra ik goed passende lenzen had.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:14

mlc schreef:
Mijn lenzen werden gewoon helemaal aangemeten bij de opticien? qua grootte, bolling etc en ik hoefde pas te betalen zodra ik goed passende lenzen had.

Dat wordt door iedere goede opticien gedaan. ;)
Ik heb prima passende lenzen, alleen mijn traanvocht is niet optimaal, waardoor je kritischer moet gaan kijken, verder dan alleen 'wat past'.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:27

Oh okay. Nouja, traanvocht werd bij mij ook gemeten, druk ook trouwens.
(Heb bij de opticien hetzelfde moeten 'doorstaan' als bij de oogarts trouwens)
Maar de opticien bestelt toch lenzen die bij jouw ogen passen?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:29

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:32

@Nova_zodiax, mijn oogarts en opticien raadde nachtlenzen sterk af, omdat ze daar vaak klachten over kregen. Dat er problemen waren gekomen met de ogen door deze lenzen. Ik zou dus wel oppassen

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:08

Bedankt voor alle reacties al!
Nachtlenzen durf ik zelf niet aan, vind dat zo raar... En inderdaad ook veel klachten gehoord bij mijn opticien.
@mlc: mijn ogen zijn ook helemaal gemeten, meerdere malen, met allerlei apparaten en handmatig, maar de juiste lens is tot nu toe niet gevonden. Nja, er was een lens gevonden maar die is uit productie genomen...
Heb vandaag extreme (nog wat er achter) lenzen geprobeerd, wat onbekender merk. Ik had er nog nooit een lens van in gehad. Maar ook deze zitten niet goed. Voel de hele buitenrand jeuken op mijn oogbol. Het zou een goede lens voor mij moeten zijn, juist omdat hij geschikt is voor drogere ogen, extra zuurstoof doorlaat etc. Ik heb 's avonds ook vaak dat lenzen op mijn ogen blijven kleven, heel vervelend met autorijden :D. Een lens moet bij mij ook echt goed zuurstofdoorlatend zijn, anders gaan de adertjes in mijn oog teveel groeien richting mijn pupil.
Ik denk er bijna over om maar eens een goedkope lens bij de kruidvat te halen, zal je zien dat die wel past :P.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:43

Oh okay. vervelend!
Ik heb de laatste tijd ook last van mijn rechter lens, moet snel maar eens lang de opticien. is 3 minuten lopen hier vandaan gelukkig.
Maar ik zou die van de kruidvat ofzo ook niet nemen, hoor je vaak klachten over.
Hoe zit dat precies met adertjes die teveel naar je pupil toe groeien? Want ik heb het idee dat de van mij ook steeds meer naar m'n pupil toe gaan.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:58

mlc schreef:
Oh okay. vervelend!
Ik heb de laatste tijd ook last van mijn rechter lens, moet snel maar eens lang de opticien. is 3 minuten lopen hier vandaan gelukkig.
Maar ik zou die van de kruidvat ofzo ook niet nemen, hoor je vaak klachten over.
Hoe zit dat precies met adertjes die teveel naar je pupil toe groeien? Want ik heb het idee dat de van mij ook steeds meer naar m'n pupil toe gaan.

Doordat mijn ogen soms te weinig zuurstof krijgen gaan de adertjes meer groeien om zo meer zuurstof binnen te krijgen. Normaal zie je ze niet echt, zitten verscholen achter je oogleden.
De laatste keer hebben ze weer gekeken en zijn ze dus weer verder naar binnen gegroeid. Eigenlijk moet ik nu dus ook zo weinig mogelijk mijn lenzen in en lenzen vinden die zoveeel mogelijk zuurstof doorlaten. Als het goed is trekken de adertjes zich dan weer terug (het is nog niet heel ernstig). Groeien ze door, dan krijg je 'blinde' vlekken in je beeld, maar dat gebeurt niet zo heel snel. Dan ben je wel een paar jaar verder.
Maar ik ben nog steeds vastberaden om goede lenzen te vinden haha, ik wil geen bril :D . In principe mag ik ook gewoon lenzen dragen, als ik ooit de goede vind :') .

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:21

Okay, dan ehh, moet ik denk maar eens naar de opticien want mijn oog zit sinds ik lenzen heb helemaal onder de adertjes zegmaar. oops. :')
En dat van geen bril willen dragen ken ik. Ikzelf vind dat gewoon vreselijk vervelend omdat mijn bril die ik nu heb iets minder scherp is, maar ik zie er ook gewoon veel minder goed mee (zijkant enzo, ben ik niet meer gewend). Mijn ogen moeten echt wennen als ik mijn bril op heb.
Ik hoop dat je een geod paar lenzen vind.