uitslag opvragen waarnemend huisarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

uitslag opvragen waarnemend huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:52

hallo, ik heb een vraag aan jullie,

mijn huisarts blijkt afwezig te zijn deze week, nu heb ik mijn bloed laten testen en wil ik heel graag heel snel de uitslag weten.
kan ik daarvoor een waarnemend huisarts bellen?
dit is dus gewoon een andere huisartsen praktijk.
ik snap het niet.
of moet ik toch een week wachten?
wie weet dit?
alvast bedankt!

Anoniem

Re: uitslag opvragen waarnemend huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:11

Een andere praktijk bellen kan niet, want die hebben jou gegevens natuurlijk niet. Misscien dat de officieel waarnemend arts ze kan krijgen, maar misschien is het beter even de assistente op de praktijk te bellen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:12

Als het goed is, beschikt de waarnemend huisarts over de patientengegevens van je eigen huisarts. Ik zou gewoon even bellen en je vraag voorleggen.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 14:26

als je belt, spelen ze een bandje af, op dit bandje zeggen ze: een waarnemend huisarts in de stad. dus nog geen idee welke, je kan dan denk ik kiezen, maar het lijkt me raar dat ze allemaal over de uitslag beschikken? (alle huisartsen in de stad)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:13

Nee dat lijkt me ook niet, dat alle huisartsen de uitslagen hebben. Vreemd, misschien moet je toch een weekje wachten dan. Wel balen zeg.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:31

Betteke schreef:
Nee dat lijkt me ook niet, dat alle huisartsen de uitslagen hebben. Vreemd, misschien moet je toch een weekje wachten dan. Wel balen zeg.

blijkbaar dus toch wel!
ik heb er gewoon een huisarts uitgepikt die in de stad zit, en gebeld, en gevraagd of hun voor mij de uitslag hadden mischien.
Die konden ze me dus toch wel geven, dus ik ben wel blij dat ik niet een week hoef te wachten.
Toch vind ik het wel apart dat ze zo in de gegevens kunnen komen,
maargoed, ik wou mijn uitslag en ik heb hem dus ik ben weer blij.
bedankt voor jullie reacties!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:12

Je kunt gewoon bij de assistente de uitslag opvragen en uit laten printen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:58

Huisartsen werken vaak in groepen en hebben hun eigen 'waarnemingsstelsel'. Als jouw huisarts op vakantie is, neemt iemand uit zijn groep waar. Die kan dan, wanneer dit nodig is, in jouw gegevens kijken. Bijvoorbeeld wanneer jij deze opvraagt. De assistente kan de labuitslagen bekijken en deze aan jou doorgeven, dit gaat tegenwoordig allemaal digitaal, geen papieren dossiers meer (in de meeste gevallen) dus een ander kan er gewoon bij. Gewoon even bellen en vragen of jouw uitslag al binnen is en anders nog even geduld hebben :)

Edit: ik zie dat je ze al hebt, super! Geloof me maar dat het fijn is als huisartsen in jouw gegevens kunnen als dat nodig is ;) En als het niet nodig is dan hebben ze daar ook niks te zoeken.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:19

Scum schreef:
Je kunt gewoon bij de assistente de uitslag opvragen en uit laten printen.

de assistente van de eigenhuisarts is er niet, helemaal niemand.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:21

Kieffer schreef:
Huisartsen werken vaak in groepen en hebben hun eigen 'waarnemingsstelsel'. Als jouw huisarts op vakantie is, neemt iemand uit zijn groep waar. Die kan dan, wanneer dit nodig is, in jouw gegevens kijken. Bijvoorbeeld wanneer jij deze opvraagt. De assistente kan de labuitslagen bekijken en deze aan jou doorgeven, dit gaat tegenwoordig allemaal digitaal, geen papieren dossiers meer (in de meeste gevallen) dus een ander kan er gewoon bij. Gewoon even bellen en vragen of jouw uitslag al binnen is en anders nog even geduld hebben :)

Edit: ik zie dat je ze al hebt, super! Geloof me maar dat het fijn is als huisartsen in jouw gegevens kunnen als dat nodig is ;) En als het niet nodig is dan hebben ze daar ook niks te zoeken.

klopt is natuurlijk ook wel fijn in dit geval, en idd ze kijken niet als ze er niets te zoeken hebben.
maar toch vind ik het een beetje een apart gevoel, dat je uit een lijst van huisartsen in de stad, er 1 uit kan pikken die je zelf wil, die opbellen en die verteld je dan je uitslag, ik wist gewoon niet dat dat kon.
maar nogmaals, ik ben blij dat ik mijn uitslag heb nu :)