Linkerbeen 'slap' door rugpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Linkerbeen 'slap' door rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:37

Ik heb wel vaker last van me rug (altijd eigenlijk wel, heb namelijk een Torsie Scoliose) maar afgelopen vrijdag bereikte het zijn toppunt weer.

Ik ben gewoon van mijn werk naar huis gegaan, wat ik normaal gesproken echt niet doe.
Door de erge rugpijn straalde het helemaal door naar mijn linkerbeen waardoor deze 'slap' werd en het moeilijk was om erop te staan of te lopen. Ik heb dit weleens vaker gehad en ben er ook wel is voor naar het ziekenhuis geweest maar ze kunnen niks vinden of iets voor me doen.

Afijn, na aandringen van mijn collega's toch ook nog even de dokter gebeld, deze zegt doodleuk we hebben geen tijd en je mag nu niet bellen voor een afspraak.
Toen heb ik gezegt dat ik echt wat nodig heb om het weekend door te komen, uiteindelijk mocht ik langskomen en heb ik Diclofenac gekregen (heb de dokter nieteens gezien en hij kon dus ook niet kijken naar me rug).

Maar ik heb er nu nog steeds last van (pijn in me been is wel over) en wordt er eerlijk gezegt ook een beetje bang van.

Zijn er hier meer mensen met ervaringen en wat doen jullie eraan? Ik ga deze week wel beginnen met zwemmen, en minderen met paardrijden, hopen dat het werkt maar heb er toch een hard hoofd in.

Daihyo

Re: Linkerbeen 'slap' door rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:38

Klinkt als een beknelde of geirriteerde zenuw.
Ik zou toch een doorverwijzing vragen voor een foto en eventueel fysio/manueel therapeut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:44

Klinkt ook wel als een Hernia, rugpijn met uitstraling naar benen :j

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:46

Helemaal eens met het bovenstaande, en als jouw been slap wordt en je kan er niet goed op lopen. Je hebt erge pijnklachten en kan er niet meer van werken enz.
Zou bellen en zeggen dat je asap een afspraak wil.
En vervolgens eventueel een doorverwijzing.
Mocht hij daar niet aan willen voldoen dan een andere huisarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:47

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:48

Ja maar heeft nu denk geen zin meer om te bellen omdat ik geen last meer heb van me been?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:48

Ik zou gewoon bellen, zeggen dat je een hernia vermoedt. :j

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:50

Bedankt voor de link, ik dacht altijd als je een Hernia hebt dat je dan echt niets meer kunt door de pijn in je rug. Maar hier zeggen ze dat je niet persee rugpijn hoeft te hebben.

Misschien dat ik dan inderdaad nog wel kan bellen.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:51

LittleRose schreef:
Ja maar heeft nu denk geen zin meer om te bellen omdat ik geen last meer heb van me been?!

Die is weer volledig terug naar wat je voorheen had? Geen piojn en krachtsverlies?
Kon dat even niet opmaken uit je post :)

Nouja, als het echt een hernia is dan kun je er over het algemeen niet 1 dag later weer normaal mee lopen etc.
Maar dan nog zou ik voor een afspraak gaan en een eventuele doorverwijzing. In het verleden konden ze niet vinden, zul je zien nu wel.
En misschien anders toch eens fysiotherapie.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:52

Hernia of idd beklemde zenuw, mijn vader heeft precies dezelfde klachten als jou maar bij hem hebben ze het te laat ontdekt, dus hij heeft er nu nog steeds erg veel last van. Ik zou zeker even bellen, niet te lang mee rond blijven lopen :n .

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:52

Precies direct vertellen dat je been niet funcioneert,slap is etc dan moeten ze wel actie ondernemen!!
En dat je nu niet last hebt komt misschien van de diclofenac en komt straks weer terug,zit met dezelfde problemen als jou erg naar.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:55

Me been voelt inderdaad niet slap meer aan, heb nu enkelt last van me knie en heup, maar denk dat dit eerder komt omdat ik anders ben gaan lopen om de pijn te ontwijken.
Heb ook maar 2 dagen last gehad van me been.

Ik ga ook al regelmatig naar de Fysio, deze maakt me dan helemaal los maar na een dag of 2 zit ik weer helemaal vast.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:58

Hernia s kunnen zich ook uiten door kniepijn,kan zich ontzettend verplaatsten vertelde mijn manueel therapeut.Probeer er toch maar eens werk van te maken weet je iniedersgeval hoe en wat.

Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:58

Ik herken de klachten ook van mij nvader... die is er met 3 keer opereren uiteindelijk vanaf gekomen. Dat je anders bent gaan lopen is ook een symptoom, je loopt om "minder pijn" te hebben. Toch maar evebn bellen :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:04

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er inderdaad toch maar over na denken om te bellen (hopelijk wil/kan de HA me nu wel een keer helpen :) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:06

Ik heb t al jaren. :) Foto's zijn geen overbodige luxe en liefst nog mri. ;)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:08

Jeetje, vervelend zeg!!

Foto's zijn al een tijdje geleden dat ik die heb laten maken, en een MRI krijg ik niet. Heb hier al vaak om gevraagd maar me HA zegt dat dat niet nodig is.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:12

He balen ,bij mijn zeggen ze het zelfde gooien ze het op solilose maar zodra ik slapte verschijnselen krijg mag het wel dan stuurt ie me door naar de neuroloog voor een mri,leuke lui ik kan soms 6 week niets en heb een foto gehad daarop was te zien dan de 3 5 lendewervel niet ok waren maar hernia wilden ze niet aan moets maar spieren opbouwen jajajaj,doorzetten en gooi het op slapte gevoel!!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:20

Oh is dus niet alleen bij mij zo, je wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd.
Bij mij zei de neuroloog als je nog een keer last van je been krijgt moet je maar naar de spoedeisende hulp :?, dat ga ik toch echt niet doen (achteraf misschien beter wel kunnen doen misschien hadden ze me dan gelijk goed geholpen).

Ook ben ik 2 jaar geleden naar een Orthopeet gegaan en die zei ach je kan niet zoveel pijn hebben als je zegt, gaat vanzelf weer over. Hij had nieteens naar me rug gekeken.

Maar het is dus overal hetzelfde, om gek van te worden, ze nemen je gewoon niet serieus!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:49

Klopt is echt niet leuk meer,mijn therapeut schrok wel erg van mijn rug bovenin scolilose en onderin draait mijn wervel weer ligt alles tegen de zenuwen,en meneer wat kunnen we daar aan doen ??trainen zegt ie om je rug beter te leren dragen verder kan ik weinig betekenen.
Balen want regelmatig zon 2 x per jaar kan ik 6 week niets en ben zeker geen mietje en nog doen ze niets ja nu zeggen ze de volgende keer krijgt u echt een mri,naja moet het eerst weer uit de hand lopen beetje jammer is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:05

Ik zou dan gewoon eens contact opnemen met een andere huisarts / ander ziekenhuis. Als jij met pijn loopt dienen ze je serieus te nemen.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:06

Dat schiet inderdaad niet op, zeker niet als je er elke keer zolang last van hebt!!
En met alleen trainen kom je der echt niet vanaf!

Vraagje; hoe doe jij dit met paardrijden? Mede dankzij m'n rug heb ik me paard verkocht omdat ik gewoon echt niet meer elke dag kon rijden. Nu heb ik dan een verzorgpaard maar heb telkens zo'n last van me rug dat ik ook verkeerd ga zitten (om te ontlasten). Nu heb ik wel zo'n rugband (niergordel) gekocht maar ook dit werkt niet echt.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:07

@ Jans: ik ga het van de week nog een keer proberen bij mijn eigen huisarts en anders ga ik inderdaad opzoek naar een ander!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:32

Ik heb een hernia en heb de hele dag rugpijn en ook, zoals dat dan heet, aansturingsproblemen. Maar ik hoef echt niet aan paardrijden te denken eigenlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:37

Lolleke schreef:
Nouja, als het echt een hernia is dan kun je er over het algemeen niet 1 dag later weer normaal mee lopen etc.

kan wel hoor... dan is de uitstulping gewoon weer iets ingetrokken, zodat je er minder last van hebt. Maar dat betekent niet dat hij er niet meer zit.

LittleRose schreef:
Bedankt voor de link, ik dacht altijd als je een Hernia hebt dat je dan echt niets meer kunt door de pijn in je rug. Maar hier zeggen ze dat je niet persee rugpijn hoeft te hebben.

Misschien dat ik dan inderdaad nog wel kan bellen.

hoeft idd niet. 'hernia' betekent letterlijk uitstulping. Hoe groter de uitstulping, hoe erger de klachten over het algemeen.

Ik zou idd teruggaan naar de HA, en óók zeggen dat je krachtsverlies hebt in je been. Het klinkt idd als een hernia.