Vaak overgeef-reactie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Vaak overgeef-reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:34

Weet niet of het hier goed staat.
Maar heb de laatste tijd steeds vaker als ik 'vieze' dingen zie (nageboorte, kippen die stinken*massa stal*, hond die konijn eet of wat dan ook, soms bij bepaalde geur alleen al) overgeef nijgingen. Ga dan kokhalzen (kan dit niet stoppen) en dit gaat paar minuten door, word vrij hevig (soms komt er daadwerkelijk ook wat uit) word misselijk en dan is het zo weer over.
Iemand enig idee hoe dit kan? Had hier tot paar maanden terug nooit last van.
(Neen ik ben niet zwanger ;))

MaaikeMo

Re: Vaak overgeef-reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:20

Geen idee hoe het komt, maar ik heb het ook.
Bij eten in de prullenbak gooien, vieze geuren, zien van schimmel, drinken dat niet in een schoon glas is, vieze verhalen over bedorven eten, bedorven eten zien.. etc etc..

Denk dat je er niet veel aan kan doen, misschien jezelf er wat op oefenen dat het minder wordt? Ofwel vaker de dingen zien waarvan je gaat kokhalzen?

Echter heeft dat bij mij ook nooit geholpen :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:49

Oke, ik heb het niet in die extreme mate, gelukkig niet dagelijks. Maar wel steeds vaker. Eigenlijk alleen met dingen in de 'stal'. Vooral geur/structuur heb helemaal niet het 'idee' dat het vies is, durf ook gewoon te kijken, maar doe dat steeds minder in de hoop dat kokhalzen weg gaat. Eerst bleef het bij 2x 'droog' kokhalzen, maar nu kan ik het niet meer stoppen, moet ik soms gaan zitten om niet van mn benen te vallen :S en daar ben ik minder blij mee ..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:01

MaaikeMo schreef:
Geen idee hoe het komt, maar ik heb het ook.
Bij eten in de prullenbak gooien, vieze geuren, zien van schimmel, drinken dat niet in een schoon glas is, vieze verhalen over bedorven eten, bedorven eten zien.. etc etc..

Denk dat je er niet veel aan kan doen, misschien jezelf er wat op oefenen dat het minder wordt? Ofwel vaker de dingen zien waarvan je gaat kokhalzen?

Echter heeft dat bij mij ook nooit geholpen :D

Heb dit ook
En vooral bij het zien van iemands neusinhoud of rochels
BAH
Het enige wat bij mij helpt is meteen mezelf dwingen om over andere dingen te denken
(en ja daarbij denk ik aan mijn paard :D )

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:09

Ik heb hier ontzettend last van gehad. Moest werkelijk om alles kokhalzen, en vaak ook echt overgeven. Zelfs van mijn ontbijt. Zodra ik de afwas ging doen, was het helemaal mis. Ik kon al kokhalzend en overgevend en naar de wc rennend in een uur een afwas doen, met pauzes er tussen om even bij te komen!

Ik slikte medicatie, Puri-Nethol. Nu ben ik daar al een half jaar van af, en ik kokhals nu alleen nog bij hele smerige dingen en eventjes bij de afwas...

Het is echt heel erg vervelend. Maar ik weet verder niet waarom het niet helemaal over is...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:23

Ik heb daar ook last van, bij alles wat ik zie wat er gewoon smerig of vies uitziet. Zelfs wegkijken helpt dan niet.