Dr. Hauschka, Weleda of Martine Gebhart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Dr. Hauschka, Weleda of Martine Gebhart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:07

Ik ben me aan het orienteren op een gezichtsverzorgingslijn voor mijn vette, onrustige én onregelmatige huid.
Heb last van:

* vette, glimmende huid
* pukkeltjes (hormonale pukkeltjes door o.a. de pil en injecties B12 voor mijn vit B12 tekort)
* wallen
* ben 34 jaar, dus begin al wat rimpeltjes en diepe groeven te krijgen :\

Iemand rade mij of de producten van Medex aan (had hier ook al een topic voor geopend maar is denk ik erg onbekend op Bokt) of Dr. Hauschka.

Nu las ik op het forum van Viva ook goede ervaringen met Weleda en Martine Gebhart (allemaal 100% natuurlijk).

Wat is voor mijn type huid nu het beste merk?

Odysseus

Re: Dr. Hauschka, Weleda of Martine Gebhart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:10

Ik ben helemaal Clinique fan, het drie stappen systeem. Ik ben er helemaal egaal en pukkeltjes loos van geworden. Is er in 4 huidtypen die je ook nog kan mixen (bijv. een wat stevigere zeep, milde tonic, vet arme creme ipv stevige zeep, harde tonic en vet arme creme).

En die rimpeltjes en groeven ga je niet wegkrijgen met een creme helaas. Wallen hangt er helemaal vanaf wat voor een wallen. Bedoel je hiermee donkere kringen? Of "zakjes"?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:45

Gebruik nu ook al een tijd Clinique maar ben er zelf niet erg blij mee...ben nu op zoek naar producten die 100% natuurlijk zijn.

Maar wat voor de één werkt, kan voor de ander weer niet werken, dat vind ik juist het lastige eraan...

Lees veel goede ervaringen met de bovenstaande 3 productlijnen, maar wat is nu voor een vette huid het beste merk :=?

Mijn wallen zijn zakjes én ik heb donkere kringen (leeftijd komt met gebreken) :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:48

Ben je bekend met het drie stappen systeem?
Want dat vind ik het beste van Clinique namelijk, weet niet waar je nu mee smeert e.d.?

100% natuurlijk ga je denk ik niet vinden, en 100% natuurlijk = niet gelijk aan 100% goed natuurlijk. Maar parabenen e.d. vermijden kan nooit kwaad.

Met de bovenstaande merken heb ik geen ervaring met een vette huid, zelf juist een droge tot normale huid nl. Misschien kun je ze mailen om te kijken wat ze jou dan zouden adviseren ? :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:10

Ik heb ook een vette, glimmende huid.
Het is eigenlijk uitproberen welk merk bij jou het beste Past en je bijvoorbeeld het lekkerst vind ruiken.
Van dr hauschka is niet alles 100% natuurlijk trouwens.
Ik gebruik zelf het merk Madara, voor de gemengde en vette huid, is ook een natuurlijk merk en vind het zelf tot nu toe het prettigste.
Is te koop bij vitaminstore.nl.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:16

Mijn huid is overal normaal tot droog, behalve net naast mijn neusvleugels is het vaak vettig en glimmend. Daarop doe ik Weleda Calendulazalf en daarmee is mijn probleem volledig opgelost, die tubes moet ik regelmatig bijhalen. :) Het is natuurlijk geen echt gezichtsproduct, maar ik ben er tevreden van! Gebruik het ook af en toe wel eens voor mijn hele gezicht, als ik m'n gewone creme niet bij heb oid.
Andere producten van hun heb ik nog niet gebruikt (nu ja, wel douchegel en handencrème maar daar heb je niet zoveel aan ;) )

Equimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 06:58

Ik kan je de producten van Rossel Heim zeer aanraden!
Deze producten zijn ook natuurlijke en niet getest op dieren.

De producten zorgen ervoor dat je huis weer in balans komt.
Ik heb zelf op bepaalde plekken een vettige huis en op andere plekken een droge huid.
De gezichtscreme vangt dit op, en heb ook minder puistjes.

Zelf gebruik ik 1x per dag de wascreme.
Overdag de gezichtsdagcreme.
s'nacht soms het masker en soms de herstellende nachtcreme.

Ik gebruik trouwens wel de make-up van dokter hauska.