Het valt me op dat ik de laatste tijd vaak buikpijn krijg als ik iets vets heb gegeten. Denk aan patat, broodje hamburger, pizza, etc. De buikpijn komt vaak al heel snel, na 5 of 10 minuutjes. De pijn zit in m'n onderbuik, dus bij m'n darmen zou ik zeggen?
Iemand die hier ervaring mee heeft of weet wat dit kan zijn? Ik heb er nu pas sinds een paar maandjes last van, voorheen nooit iets van gemerkt.
heb ik altijd , daarom eet ik het met mate. liever niet. ben ook altijd aan de diaree erna.
GummyBear
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-11 20:09
@ Jockey_my: Het zit niet echt aan één kant, eigenlijk gewoon in het midden.
@ _Arwen_: Ik ken idd mensen die ook PDS hebben, maar kun je dat zomaar krijgen? Want ik heb er mijn hele leven lang nog nooit last van gehad. Pijn is niet echt hevig, maar als het erger wordt ga ik zeker even langs de HA.
@ verootjoo: Au bain Marie schaal?
IngridB
Geplaatst: 15-05-11 20:19
Ik heb er ook makkelijk last van. Wat bij mij helpt is een Rennie te nemen na het eten of eigenlijk als je pijn krijgt. Kan maagzuur zijn door het vette eten. Misschien heb je wel een spastische darm heb ik ook en met vet eten heb ik er helemaal last van.
Glossi
Geplaatst: 15-05-11 21:42
PDS kun je vanaf je geboorte hebben maar ook later krijgen. Als je last van je buik krijgt als je vet eten hebt gehad dan lijkt me de oplossing simpel. Gewoon geen vet eten meer eten.
verootjoo
Geplaatst: 16-05-11 12:30
Jockey_my schreef:
verootjoo schreef:
de au bain Marie schaal
Wat is dat?
van die warmhoudschalen/ bakken, met warm water onderin, en een bak erboven op zodat het eten erin warm blijft. Wordt vaak gebruikt bij buffetten. Bij de chinees ofzo hebben ze ze altijd. En in sommige restaurant gebruiken ze ook au bain maries.
Ik heb het ook als ik echt bij de Mac ga avondeten. Daar is mijn lichaam het niet mee eens (en doe ik dus ook niet meer) en ik krijg dan overal steken in m'n lijf. Ik kan wel gewoon friet bij het avondeten als er maar groente en een gewoon stuk vlees of vis bij zit. Maar friet met frikandel of kroket en een beetje groente is m'n lichaam ook niet tevreden mee.
Gewoon naar je lijf luisteren en geen vet eten meer dus!