comfortabele gympen oid ( om lange stukken te wandelen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

comfortabele gympen oid ( om lange stukken te wandelen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:52

Ik zoek voor op mijn vakantie nog comfortabele schoenen om lange stukken mee te wandelen. Ik ga backpacken (interrailen) en het worden voornamelijk citytripjes, dus niet het zwaardere werk zoals hiken oid.

Ik zoek dus denk ik gewoon een paar gympen met een goed gevormd voetbed (geen allstars oid), en die er het liefst ook nog een beetje fatsoenlijk uitzien onder een spijkerbroek (ik ben niet zo weg van zo'n super'sportieve' nike Airmax look bv. :+ ) . Ik weet dat pasvorm verder voor iedereen persoonlijk is... Maar er is vast verschil in kwaliteit :P .

Ik heb verder geen hele moeilijke pasvorm, maar mijn kleine teen wordt wel vaak samengeperst in gympen omdat de neus te smal is. Dat is niet zo prettig :)) ....

Ik vind fitflops super lekker zitten, en ik weet dat die ook dichte schoenen hebben :j Dus dat is wel een optie, maar ik vroeg me af of er hier misschien nog mensen waren die een goed alternatief aan konden dragen :D .

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:56

Ik heb goede verhalen gehoord over de Reebok Easytones ofzo? Schijnt dat je daar je bovenbeenspieren en billen ook nog mee traint maar dat weet ik verder niet :P Maar lees dat die ook heel fijn zitten! Misschien is dat wat?

Odysseus

Re: comfortabele gympen oid ( om lange stukken te wandelen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:05

Ik zou geen Easy Tones, Shape ups of dat soort schoenen nemen, omdat je daar absoluut niet comfortabel lang mee loopt en het ook niet goed is voor je voeten en benen (iig de Shape Ups zijn onderzocht en die zijn dus niet goed).

Ik zou een paar wandelschoenen kopen bij Duo Sport oid. Wel echt wandelschoenen, maar ze zijn wel in 99% van de gevallen erg lelijk :+

Ik zelf loop iedere week 11 km op Vans maar daar heb ik wel 2 speciale orthopedische zolen in zodat het lekker blijft lopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:09

Ik heb wandelschoenen van Ecco waar ik een flinke tijd op vooruit kan.
Goed voetbed, stevige schoen en niet eens zo superlelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:19

Focussed schreef:
Ik zou geen Easy Tones, Shape ups of dat soort schoenen nemen, omdat je daar absoluut niet comfortabel lang mee loopt en het ook niet goed is voor je voeten en benen (iig de Shape Ups zijn onderzocht en die zijn dus niet goed).

Ik zou een paar wandelschoenen kopen bij Duo Sport oid. Wel echt wandelschoenen, maar ze zijn wel in 99% van de gevallen erg lelijk :+

Ik zelf loop iedere week 11 km op Vans maar daar heb ik wel 2 speciale orthopedische zolen in zodat het lekker blijft lopen.

waarom zijn ze niet goed ?
Ik heb dus die fitflops, en dat is het zelfde concept. Ik geloof er echt helemaal niets van dat ik me er mee train (hoewel ik de laatste keer dat ik er een lang stuk op liep me wel ineens een partij spierpijn had :oo ) ... Maar ze zitten zo onwijs lekker :P .

Ik vind de gemiddelde wandelschoen echt niet om aan te zien, vandaar dat ik liever voor een paar gympen ga. Die kan ik daarna dan ook nog gewoon aan, dus dat lijkt me een betere investering.

Bedankt iedereen, ecco is wel een idee mss :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:22

Ze veranderen de stand van je voeten, wat niet goed is. Zeker niet als je voeten hebt met een lage wreef, dan versterken ze zelfs platvoeten. Daarnaast helpen ze je ook niet meer te verbranden, aantal kcal dat je verbruikt tijdens het lopen tussen shape-ups en gewone wandelschoenen is geen verschil. Voor je rug was het ook niet goed.
Of dit ook zo is bij Fitflops en Easy Tones weet ik niet, bij Shape Ups is het dus iig wel zo.

Ecco si denk ik trouwens een hele goede optie :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:24

Ecco en All Stars zijn de enige schoenen waar ik goed op loop.

Ecco's zijn echt super, zelfs mijn moeder met haar vernaggelde enkel loopt daar een hele dag op.
Wat All Stars betreft, het zijn flut schoenen, qua steun, maar raar als ik ben, dat zijn de enige schoenen waar ik redelijk op kan lopen.

Gewoon proberen dus, want het is heel persoonlijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:45

Ik zweer zo ongeveer bij DC's (verkrijgbaar bij www.large.nl ) en dan modelletje manteca ofzo, die zijn wat breder.
De chelsea's zijn weer vrij smal, geloof ik.