Ik heb zo'n JEUK!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Ik heb zo'n JEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:03

Ik heb jeuk, overal! Letterlijk van mijn hoofdhuid tot aan mijn voeten. Het ergste zijn mijn buik, onderarmen, onderbenen en hoofdhuid. 's Avonds begint het op mijn rug en rond mijn hals/borsten.
Op dit moment jeukt mijn hele gezicht, gek word ik ervan! Nu heb ik al een beetje op internet gespeurd (grote fout :+ ) en las ik iets over galstuwing? Het houdt in (volgens internet) dat je gal in je bloed terechtkomt en daarvan krijg je jeuk.
Een ander symptoom bij galstuwing is donkere urine, en hoe toevallig valt dat me ook al sinds vrijdag op, toen de jeukuitbarsting begon... Als ik morgen nog steeds jeuk heb ga ik even langs de HA, maar ik ben wel benieuwd of Bokkers dit herkennen?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:06

Ik lees even mee, ik heb dat ook wel eens, tis verschrikkelijk om dat te hebben.
Heb wel eens het vel letterlijk van mijn voeten gestampt.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:06

smeer je eerst es lekker in met olie of lekkere creme,bobylotion,dat helpt nu om te beginnen heel goed.Ik heb het ook vaak.dan is mijn huid heel droog .Gewoon even een paar keer smeren.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:13

arijanne123 schreef:
smeer je eerst es lekker in met olie of lekkere creme,bobylotion,dat helpt nu om te beginnen heel goed.Ik heb het ook vaak.dan is mijn huid heel droog .Gewoon even een paar keer smeren.

Heb ik inderdaad gedaan, met een verkoelende gel die eigenlijk voor brandwonden is. De rust keert dan terug, maar helaas maar voor een paar minuten... Aaaahh! -O-

Corelli

Re: Ik heb zo'n JEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:14

Oei, jeuk is erger dan pijn zeggen ze wel eens!!

Het zou ook een allergie kunnen zijn voor iets..
Zou inderdaad toch even langs de HA gaan..Succes ermee!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:22

Ik ken de galstuwing inderdaad. Past bij de plaatsen die je aangeeft. Ik ken het vooral bij zwangeren in het laatste trimester (vanaf een week of 30) Dit kan vooral problemen geven aan de lever en kan complicaties geven voor de baby. Dan wordt meestal Ursochol of Zyrtec voorgeschreven.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:03

Ik heb dit een paar weken terug gehad, echt verschrikkelijk was het! Ik kon niet slapen, helemaal niks. Het enige dat een beetje hielp was een douche en dan de douchestralen op de jeukgebieden. Ik ben toen langs de apotheek geweest en die dachten dat het een allergie ergens op was. Ik kreeg pilletjes en verkoelende methol-gel en toen was het na een dagje over! Als het bij jou hetzelfde is dan is de oplossing dus dichtbij ;) Maar ook als dat niet zo is weet de HA je vast wel te helpen! Sterkte ermee...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:11

Toevallig ge-zond? (zonnen dus)

Misschien zonne-allergie?
Heb dat zelf ook, vooral op borst, borsten en rug :)
Hoef maar even in de zon gelopen te hebben!

Misschien allergies voor een diersoort waar je normaal nooit mee in aanraking komt?

Zonne-allergie is trouwens bij mij ook zomaar op komen zetten. Had het nooit tot 2 jaar terug

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:40

De processierups schijnt ook weer lekker bezig te zijn. Die gaf ook jeuk, dacht ik.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:45

inderdaad even langst de huisarts gaan! Misschien is het netelroos, of inderdaad last van de processierups? Maar dan moet je wel rode bultjes / vlekjes zien, heb je die?
En als de HA het niet weet, gelijk even je bloed laten onderzoeken om erge dingen uit te sluiten ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:48

Zou voor de zekerheid idd langs de HA gaan!
Ik krijg vaak overal jeuk na het douchen (met zeep) dan is mn huid gewoon droog en een bodylotion doet dan wonderen ( van sommige wordt het alleen maar erger omdat mn huid die dan weer niet verdraagt). In mn gezicht gebruik ik beauty fluid van olaz om te hydrateren.

Ik heb ook zonneallergie, maar dan krijg ik echt rode bultjes.. soms krijg ik ook hitteblaasjes, vooral in de holtes van mn ellebogen (daar hoef je niet voor in de zon te zijn geweest).
Bij t eerste werkt bij mij de aftersun van garnier fantastisch (brand heel even, verkoeld en dan is het weg). Bij de tweede helpt bij mij tot nu toe alleen cardiflor forte van VSM.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 16-05-11 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:49

Janientje schreef:
Ik heb jeuk, overal! Letterlijk van mijn hoofdhuid tot aan mijn voeten. Het ergste zijn mijn buik, onderarmen, onderbenen en hoofdhuid. 's Avonds begint het op mijn rug en rond mijn hals/borsten.
Op dit moment jeukt mijn hele gezicht, gek word ik ervan! Nu heb ik al een beetje op internet gespeurd (grote fout :+ ) en las ik iets over galstuwing? Het houdt in (volgens internet) dat je gal in je bloed terechtkomt en daarvan krijg je jeuk.
Een ander symptoom bij galstuwing is donkere urine, en hoe toevallig valt dat me ook al sinds vrijdag op, toen de jeukuitbarsting begon... Als ik morgen nog steeds jeuk heb ga ik even langs de HA, maar ik ben wel benieuwd of Bokkers dit herkennen?

in bad gaan met stijfsel en de dokter eens bellen.... :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:37

Mijn huid is ook heel gevoelig en kan niet zo tegen veel douchen, bepaalde wasmiddelen,...
Ik heb nu een heel goede bodylotion van Roc, maar zoals eerder gezegd een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad, kan nl vanalles zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:39

Corelli schreef:
Oei, jeuk is erger dan pijn zeggen ze wel eens!!

Het zou ook een allergie kunnen zijn voor iets..
Zou inderdaad toch even langs de HA gaan..Succes ermee!

dat weet ik wel zeker..

Ik ken het heb het alleen bij m'n benen (gelukkig) heb er wel speciale zalf voor van de apotheek da's wel duur maar met af en toe insmeren is het goed onder controle te houden. :)
Het is: Vaseline Cetomacrogol crème FNA
nadeel van die zalf is dat het nogal een tijdje duurt voordat het intrekt, maar dan heb je er ook minimaal een halve dag geen last meer van en als het even erg is dan smeer ik het 'sochtends en 'savonds een paar dagen in en dan hoeft het vaak een maand niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:41

Ik kan niet tegen bepaalde voeding,zoals varkensvlees,paprika,paddestoelen.Iedere ader in mijn lichaam gaat dan kriebelen,ik slik dan altijd een paar biergist tabletten zodat de jeuk weg gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:43

Heb nog even niet alle reacties gelezen, maar slik je toevallig anto-biotica?
Ik ben zelf overgevoelig voor bepaalde soorten en krijg dan ook over mijn hele lichaam jeuk en het gaat níet weg.
Bij mij is het pas over na een week niks in te hebben genomen..

Edit; Ik denk ook aan een allergische reactie. :j

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 09:20

Gister ben ik naar de dokter geweest, die dacht ook aan een allergische reactie ergens op. Lijkt me zelf vrij sterk, aangezien ik dat nog nooit van mijn leven heb gehad, maar alles kan :+
Ik heb pilletjes gehad (Aerius?) en vette zalf die hoort te verkoelen, maar de pilletjes helpen niet en de zalf ook niet... Jeeeeeuuukk!!

Ik slik geen antibiotica, heb geen dingen gegeten die ik normaal niet eet, ik douche al 4 dagen zonder zeep/shampoo, we hebben geen ander wasmiddel, ik heb geen bultjes/uitslag/loopneus/koorts/rode ogen, heb niet ge-zond, plasje is getest maar ook geen gal... Ik kan er zo slecht tegen :') Als het donderdag nog niet over is ga ik bloed laten prikken, maar ik vrees dat daar ook niks uitkomt (had de dokter ook al voorspeld, want je kan voor zoveel dingen allergisch zijn). Ik wil gewoon geen jeuk!! _-:(

Stijfsel moet ik inderdaad maar even doen in bad, hopen dat dat helpt :) Bedankt voor het meedenken iedereen *\o/*

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:48

He wat vervelend dat je nou nog steeds neit weet wat t is! Veel sterkte!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:54

Die jeuk heb ik al als ik me na het douchen niet goed heb afgedroogd, of eigenlijk gezegd niet :+
Vooral als ik m'n voeten niet afdroog kan ik die avond echt NIET slapen van de jeuk, echt heel erg. Misschien een idee?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:59

Jeetje wat vervelend, ook dat je niet weet wat het is...Ik ken het wel, ik krijg gruwelijke jeuk als ik Ibuprofen slik (ben ik sinds een tijd erg allergisch voor, tot shock aan toe, mag ik dus ook nooooit meer hebben :+ )

Je zou Cardiflor Forte van VSM kunnen proberen, maar misschien is het daar al te erg voor. Wat anders nog wel eens kan helpen is mentholpoeder, misschien na je stijfselbadje? Afbeelding

Sterkte, ik hoop dat snel uitvindt waar het aan ligt!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:04

ik heb tot 4 dagen geleden precies hetzelfde als jou gehad. De verschrikkelijke jeuk heeft 4 weken geduurd, had jeuk op mijn hele lichaam. En vooral 's nachts erge last van. Ik had zelf mijn hele lichaam opengekrabd door de jeuk. Overal korstjes op mijn armen, rug, knieholtes en borst. Werd er gek van! Maar nu een paar dagen geleden is het ineens gestopt!
Ben zelf nooit ergens allergisch voor geweest en ook geen verandering in wasmiddel etc. Een collega van mij dacht aan een plotselinge allergie voor pollen (werk in de zorg, collega had er meer mee te maken gehad).
Bij mij begon de jeuk toen de zon veel ging schijnen en nu het weer koeler is, is de jeuk weer weg. Misschien dat dat een oorzaak kan zijn?

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:52

ik voel met je mee!!

ik heb chronische eczeem en heb dag in dag uit jeuk overal!!

ik ben gister naar een paranormale vrouw geweest, die zegt dat witte suiker heel slecht voor mijn is
ik ga nu dus op een witte suiker dieet kijken of het helpt,
mischien kun je dat ook proberen, ze vertelde mijn ook dat ik pure aloe vera op de jeukende plekken meost doen maar geen mideeltjes met aloe vera maar echt pure alleen te koop bij de tuinen.

mischien kun je dat ook porberenhet kan helemaal geen kwaad ook al werkt het niet het is 100% natuurlijk dus je kan altijd even prooberen, ik ga heb van de week halen dus kan nog niet vertellen of het werkt of niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:43

Sjofaba weet jij waar je eczeem van krijgt,is dat alleen suiker? Of heb je al eens een allergie test gedaan?

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:34

@ Marleen

ze kunnen bij mijn geen tests doen, ik zit bij zon speciaal huid centrum en daar kreeg ik wel vrij goede zalfjes maar niks helpt zo dat je echt van de jeuk af bent.

het heet kliniek de oosterwal geloof ik.

dat van die suiker heeft geen dokter vastgesteld maar een paranormaal begaafde, zij ging bij me kijken en zij die jeuk komt uit voedsel vandaan en later zij ze witte suiker is heeeeel slecht voor jou jij bent een natuur mens daar ging ze heel veel op door ze zegt als jij geen witte suiker meer zal eten zal het weg gaan en als je pure aloe vera echt 100% aloe op de plekken zal smeren zal het niet meer jeuken.

vond het heel vreemd maar een vriendin heeft hetzelfde alleen heb zij van noten en carroteen, dus ik zit nu op witte suiker dieet, tevens mag ik wel rietsuiker etc

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:13

Ik krijg jeuk van stress. Ook overal, en krabben helpt niet. Lijkt me handig om even langs de huisarts te gaan.