kan mijn hoofd niet meer draaien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

kan mijn hoofd niet meer draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 09:23

Ik ben vrijdag avond naar de fysio geweest omdat ik regelmatig last heb van mijn nek.
sindsdien kan ik echter mijn hoofd niet meer naar rechts draaien...
kan alleen de wereld links van me nog zien :+

Maandag ochtend bel ik meteen de fysio in de hoop dat ie er is.
probleem is alleen dat ik maandag om half tien naar brabant vertrek voor een week...
ben dus bang dat ik niet meer naar de fysio kan.

Heeft iemand tips om mijn nek weer in beweging te krijgen?
Ik moet maandag dat end met paarden trailer rijden en auto rijden is best spannend
Als je alleen naar links kan kijken :=

Zou tijger balsem helpen of is er iets anders voor?

Thanks!!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:27

Tijgerbalsem inderdaad, rode lamp als je die hebt, hete douche. Beetje masseren. En in brabant een fysio zoeken (weet niet hoe je zit die week, alvast een telefoonlijstje van wat fysio's daar uitprinten en meenemen). Wel een beetje link om te gaan rijden. Heb je een mederijder in je auto? Die kan dan voor je naar rechts kijken...
Laatst bijgewerkt door stefje op 15-05-11 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Roquen

Is het stijf?
Je zou er een warme kruik tegen kunnen leggen.

kensha

Wanneer je weinig doet kan je dit proberen.
Waarschijnlijk zit het bij jou nek aan de achterkant de spieren vast.
Probeer daarop de concentreren en probeer dat daar te ontspannen zorg ervoor dat je ook je oog laat ontspannen maar doe ze niet dicht.
Concentreer je voor de rest niet op andere lichaam gedeelte om dat te laten ontspannen want dat heb weer geen zin.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:29

aiks......goed warm houden.....midalgan hot......

beetje eng om zo in de auto te moeten stappen.
Kan er niet iemand anders achter het stuur gaan zitten???

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:30

Ojee, dat is niet helemaal de bedoeling van een behandeling van de fysiotherapeut. Je zou in principe wel wat last moeten hebben maar d eboel zo wel losser moeten zijn dan voorheen. Wat heeft de fysio met je nek gedaan vrijdag?

Ik zou zeggen hou je nek warm. Lekker warm douchen, tijgerbalsem, sjaal etc. Als je spier echt heel hard/vast zit dan zou je die kunnen masseren. Dit kan wel enorm pijnlijk zijn maar kwaad kan het niet. Verder zou ik ook als tip geven om wel te blijven bewegen dus wel oefenen al is het maar een klein stukje naar rechts of je hoofd "gewoon" naar voor en naar achter bewegen. Het kan zijn dat je spier dan ook los komt (als het dus in de spieren zit).

Veel sterke lijkt mij enorm vervelend.

CharlieVM

Wat heeft de fysio vrijdag gezegd dat er aan de hand was? Ik heb vorig jaar een auto-ongeluk gehad, waarbij ik wat whiplash klachten heb opgelopen, onder meer last van mijn nek. Het advies van zowel de huisarts als de fysio was voorzicht met mijn hoofd rondjes draaien van boven naar beneden, in feite door de pijn heen. Was pijnlijk, maar wel effectief. Maar ik weet natuurlijk niet wat er bij jou mis zit. Ik vraag me af of tijgerbalsem helpt. Je kunt het proberen, maar ik heb weinig hoop. Wat bij mij op hele slechte dagen werkte is ibuprofen slikken, werkt spierverslappend. Wel voorzichtig mee zijn, is nogal rotzooi voor je maag. Ik slikte er dan eentje vlak voor het slapen gaan, dat voorkwam dat ik in mijn slaap alles weer vastzette. En overdag eentje om het draaglijk te houden. En houd een sjaal om vandaag om de spieren warm te houden.

Arwennn

wat heeft de fysio gedaan?
en wat voel je als je naar rechts beweegt, pijn of kom je gewoon niet verder? en bij pijn: waar voel je die?
wel vervelend als je naar brabant moet rijden met zo'n nek :\

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 09:39

Het is niet echt heel stijf, doet vooral heel veel pijn aan mn spieren als ik mn hoofd probeer te draaien.
De fysio heeft hetzelfde gedaan als altijd, wat kraken en masseren. Niets bijzonders.

we gaan met zn tweeën met de trailer weg en ik ben de enige met e rijbewijs. Daarom hoop ik ook het weg te krijgen, ik ga zo echt niet met die kostbare vracht rijden maar wil daarom wel graag morgen mn nek weer kunnen draaien. Anders heb ik toch een probleem.

Hete douche heeft helaas geen effect.

De tips om toch te bewegen klinkt wel logisch, bedankt dat zal ik gaan doen.

zodiacje

Re: kan mijn hoofd niet meer draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 09:44

Arwennn, ik voel het onderaan mijn nek waar mijn nek overgaat in mijn schouder en dan dus aan de rechter zijde.
en als ik door draai voel ik het vanaf daar zo door mijn nek, over mijn hoofd naar mijn voorhoofd trekken.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:04

Zitten je spieren helemaal vast? Oftewel, zijn ze helemaal hard als je er op drukt?

Ik ben namelijk pas geleden gevallen met rijden, en heb toen al mijn spieren aangespannen. Gevolg: alle spieren in mijn nek en schouders helemaal vast. Kon ook niks meer bewegen.
Volgens de fysio moet het deels met rekken opgelost worden. Als dat het bij jou ook is zal dat dus misschien ook wel kunnen helpen?

Ik moet als ik op de bank zit, mijn rug helemaal recht doen en dan mijn hoofd zo naar rechts laten hangen. En daarna naar links, en dat 3x10 seconden per kant. Dan naar rechts kijken en kin naar beneden (dus naar je rechter schouder kijken), ook weer links, weer 3x10 sec. Daarna gewoon naar voren kijken, kin intrekken en naar beneden kijken. Ook weer 3x10 sec. Weet niet of dit het bij jou is, maar als het echt vastzit heb je op deze manier volgens mijn fysio alle spieren in je nek. Je voelt vanzelf welke het is ;)
Als het gewoon spierpijn is zou ik hier maar niet aan beginnen, lijkt me pijnlijk en dan helpt het denk ik ook niet echt :P

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:13

Weet niet echt of het nou vast zit.
Als ik mijn hoofd naar rechts draai of kantel krijg ik een stekende pijn dus draai dan naar niet verder.
Maar zal wel proberen er iets van beweging in te krijgen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:16

als je maar geen last in je arm gaat krijgen dan.......
In dat geval zou ik eerder een huisarts op gaan zoeken

succes

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:27

zodiacje schreef:
Weet niet echt of het nou vast zit.
Als ik mijn hoofd naar rechts draai of kantel krijg ik een stekende pijn dus draai dan naar niet verder.
Maar zal wel proberen er iets van beweging in te krijgen.

Als het echt vast zit moet je het eigenlijk wel kunnen voelen als je er op drukt met je vingers. Bij mij was het net of ik tegen de muur aan drukte zo hard.. is nu al een stuk minder :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:35

Ja hard is het wel maar dat is het wel vaak daarom ben ik ook onder behandeling bij de beste jongen.

Zit wat rondjes te draaien en merk dat ik zo wel wat verder kan komen al dus heb hoop :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:52

nou, ik ben gelukkig gered hoor!
Heb gister mijn hoofd wat gedraaid gedurende de dag en een sjaal omgehad.
Gelukkig kan ik nu weer naar rechts kijken :D
Voelt nog wat stijfjes maar ik kan in ieder geval veilig naar Brabant rijden.

Bedankt voor de tips!! +:)+