Rug Pijnpoli hoe en wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Rug Pijnpoli hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:07

Hallo,
Zoals sommige al wisten loop ik allang te sukkelen met mn rug . Uiteindelijk heb ik een rugscan
gekregen ( na vele afwijzingen in Heerlen in het ziekenhuis en van kastje naar de muur gestuurt te worden) , en de uitslag is niet 1 slijtage zoals ze eerst dachten in nederland van 1 foto van de onderrug, maar meerdere slijtages, de ersnt van de slijtage was een optie voor een operatie maar omdat er meerdere slijtages zijn aangetroffen kan dat niet meer (vind het ook niet erg zag er erg tegen op)
Nu word ik doorgestuurd naar de pijn poli vanwege de vele erge pijnen ook aan de zenuwen heb.

Nu is mijn vraag wie heefd er ervaring met dit soort dingen , en wat gaat de pijnpoli precies doen (ja de pijn weghalen dat snap ik) en helpt het ook, kan ik weer snel aan het werk , zonder mijn eigen waslijst
wat ik allemaal zelf kan doen zoals veel bewegen om de rug soepel te houden fysio, en niet meer al te zware dingen doen.
ik hoop dat ik langzaam maar zeker wer alles kan doen en me weer lekker kan gaan voelen,

eempiej

Re: Rug Pijnpoli hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:27

Op de pijnpoli werken als het goed is anesthesiemedewerkers en verpleegkundige. Zij gaan jou begeleiden om de pijn onder controle te krijgen en hopelijk zo dat jij weer je dagelijkse dingen kunt doen. Echter lijkt het mij dat ze dat niet altijd kunnen garanderen. Ze doen hun best, maar jouw lichaam moet ook mee werken zeg maar. Ze zullen regelmatig evalueren en zo nodig de medicatie aanpassen tot het hoogst haalbare (gewenste) effect is bereikt.
De pijn artsen die bij ons op de afdeling komen kunnen vaak wel voor het gewenste effect zorgen, wat niet alleen voor de patiënt fijn is, maar ook voor ons als verpleegkundige. Dus in dat opzicht heb ik erg positieve ervaringen mee! :)
Heel veel sterkte met je rug en hopelijk kan je snel weer wat meer doen! :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:36

Dat is al fijn om te horen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:06

Hoofd van chirurgie + hoofd van revalidatie en anesthesist zaten er bij mij. Ze hebben vooral gekeken naar mijn huidige medicatie en of dat voor mij voldoende was. Ik heb nog wel wat opties maar dat zijn heftige waar ik liever nog even mee wacht (zenuw blokkade bv)
Heb je wel eens aan yoga gedacht? Het is namelijk een vicieuze cirkel waar je inkomt. Zoek ontspanning zodat de spieren niet constant gespannen staan want dat maakt het juist pijnlijker. Vroeger kon je bij Vijverdal en AZM hydro zwemmen en ik meen dat dat nog steeds zo is(hydro zwemmen is in extra verwarmt water zwemmen). Ook dat is goed voor je rug. Rust roest maar overdaad schaadt.....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 11:23

Toevallig was ik net ook aan het kijken voor het zwemmen in verwarmt water maar vond zo gauw nog niks .
Ja dat met die zenuw blokade had ik ook gelez\en, was er even niet zo kapot van vind dat toch wel een risico eigenlijk
Nee aan Yoga heb ik nog nooit aangedacht, ik ga me er eens in verdiepen, volgens mij kon het zelfs hier in het dorp,
Dankjewel

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:15

Heb vandaag eindelijk de brief gekregen van mastricht. Ik heb dinsdag een afspraak bij Prof. dr. m. van Kleef, hij is hoofd anestelogie en nog een hoop titels dus beter kan ik het niet treffen denk ik zo .
Het is een 'nieuwe' afdeling in het AZM spine and pain centrum, gelegen op de afdeling orthopedie.

Ik ben benieuwd en hoop dat deze man mij goed kan helpen, hij werkt trouwens ook nauw samen met de artsen in Belgie, maar ook verder wereldwijd!

@chocobroodje jij loopt ook al jaren met je rug he, meende me iets te herinneren dat je reuma of iets dergelijks had/heb? of vergis ik me nu
Laatst bijgewerkt door oOoKellyoOo op 17-06-11 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:16

hopen dat hij je helpen kan kelly,
dit is ook niks.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:18

Ik hoop het ooki echt, ik word er echt zo ..... van, men zegt een kindje krijgen doet meer pijn, nee hoor wat ik nu voel is voor mjn gevoel 3 keer erger, mischien doordat het nonstop is en dat ik op ben , maar het is onbeschrijfelijk en moeilijk uit te leggen die pijn

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:19

en dat op jou leeftijd,zal voor je duimen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:23

ja dat is nog het ergste als je hoort wat die in heerlen als eerste zeiden lach je je dood en die van belgie staan versteld dat ik zo positief kon denken ,
als maar al eens de helft van de pijn weg is , ben ik al heel blij

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:26

ja dat denk ik heerlen heb je zowiezo niks aan die zijn maf die mensen daar,
laten gewoon mensen veel te lang met een baby in de buik rondlopen.
is goed dat je ergens anders heen bent gegaan.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:26

oOoKellyoOo schreef:
Ik hoop het ooki echt, ik word er echt zo ..... van, men zegt een kindje krijgen doet meer pijn, nee hoor wat ik nu voel is voor mjn gevoel 3 keer erger, mischien doordat het nonstop is en dat ik op ben , maar het is onbeschrijfelijk en moeilijk uit te leggen die pijn

Wordt de pijn minder als je bv veel met je paard stapt? Of juist galoppeerd? Dus wordt je rus dan misschien soepeler door die beweging of juist niet?
Ik heb ook vaak last in mijn onderrug, maar ook wat hoger bij de aanhechting van de onderste ribben.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:28

Ja ben ik ook anders had ik nu niet geweten wat ik precies allemaal heb teveel om op te noemen en dan nog eens die moeilijke woorden .
Heerlen is ook maf ja, snap niet dat dat tot een van de betere ziekenhuizen worden genoemd

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:29

Ik kan niet meer paardrijden , het doet te veel pijn , tis wat ik zeg het is onbeschrijfelijk zo veel. kom er nog niet eens op.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:34

vind ik echt erg voor je,
en dat was toch echt je passie he.
hopen dat ze snel iets vinden dat je teminste pijnvrij bent.sterkte ermee xxx

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:35

DAt is echt het enige wat ik wil minder pijn, of helemaal pijn vrij

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:42

Denk je dat je na je behandeling weer zal kunnen rijden? Of in ieder geval stappen?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 09:47

Ik hoop het van harte, het ligt er natuurlijk ook nog of ik wel nog mag rijden , maar dat zal ik allemaal in de loop van de tijd wel gaan horen. Ik weet nu helemaal n iet wat ik gaan gaan verwachten bij de spine and pain centre, ik had alles al opgezocht hoe het werkt bij de pijnpoli , maar dit is allemaal nieuw dus ik laat me verassen

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:27

veRRassen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:32

Ben zelf afgelopen winter behandeld aan mijn zenuwen. Zijn 6 blokkades links en 5 rechts in de onderrug gezet en ik ben er behoorlijk van opgeknapt. Geheel pijnvrij ben ik niet, maar in vergelijk met de afgelopen 15 jaar kan ik nu alweer veel van wat ik jaren niet heb gekund. Daar is paardrijden (en ook het opstappen, wel met opstapje) 1 van.
Dus mocht de arts zoiets voorstellen, dan zou je het kunnen overwegen om dat te laten doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:39

Volgens mij ben ik toen ook bij hem geweest :j Alleen zaten er bij mij nog 2 profs bij ;). Ik ben daar geweest voor mijn PD, en helemaal pijnvrij ben ik niet maar dit is voor mij wel te handelen. Ik zit al op 300mg tramadol per 24 uur, ik wil er niet nog meer bij hebben. Ook wil ik nog kinderen en dan zal ik mijn medicatie af moeten bouwen, dus ik "bewaar" de blokkade voor die periode :o Ik heb trouwens idd ook nog fybro maar dat stelt weinig voor in vergelijking met de PD :7

oOoKellyoOo schreef:
Heb vandaag eindelijk de brief gekregen van mastricht. Ik heb dinsdag een afspraak bij Prof. dr. m. van Kleef, hij is hoofd anestelogie en nog een hoop titels dus beter kan ik het niet treffen denk ik zo .
Het is een 'nieuwe' afdeling in het AZM spine and pain centrum, gelegen op de afdeling orthopedie.

Ik ben benieuwd en hoop dat deze man mij goed kan helpen, hij werkt trouwens ook nauw samen met de artsen in Belgie, maar ook verder wereldwijd!

@chocobroodje jij loopt ook al jaren met je rug he, meende me iets te herinneren dat je reuma of iets dergelijks had/heb? of vergis ik me nu

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:18

Ik ben eens benieuwd dan morgen, ik laat het hier weten zodra ik wat weet morgen en hoe het is gegaan .
Bij de arbo ging het wel goed gelukkig begreep die goede man alles , en besefte ook dat ik voorlopig nog niet aan het werk kan .

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 17:53

Dinsdag 9 augustus krijg ik een proef blokkade van de zenuwen, en als dat goed gaat en dan minder pijn heb krijg ik een definitieve blokkade. Ik ben eens benieuwd .

Oja en ze gingen vandaag nog vergaderen voor medicatie tot die tijd , schijn tnogal lastig te zijn aangezien veel pijnstillers mij niet helpen , maar daar hoor ik morgen meer over

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:37

ik heb ook bij de pijnpoli(zierikzee) gelopen voor een zenwubeschadiging die ik heb overgeouden aan mijn bevalling in mijn stuit.
de 5e poging;Ganglion van Impar-infiltraite is gelukkig geslaagd.
een hele verademing na dik 3 jaar kunnen zitten!
de behandeling zelf was vreselijk!
pijnlijk en echt beschamend (moest in blote kont op z'n hondjes op de operatietafel zitten/hangen, echt vreselijk.
maar het heeft gelukkig wel geholpen, nu 5 jaar later nog steeds pijnvrij wat stuit betreft.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:13

Wat houd dat in wat ze hebben gedaan, ook een soortgelijk behandelijk of ....
maar wel fijn te horen dat je nu van die pijn af bent, om dat moment kan ik haast niet wachten