Korte (knie)spieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winandaa_

Korte (knie)spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:46

Hallo mensen,

Ik heb al sinds ik klein ben last van dat ik mijn benen niet eens volledig kan strekken. Er zit altijd een buiging in. Nu is dit voor een aantal dingen met sport een belemmering, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan verbeteren. Ik hoorde pas iemand voor oefeningen voor mensen met korte kniespieren, maar als ik google kom ik op niets uit. Als ik mijn been probeer te strekken doet dat pijn bij mijn knie. Hierdoor is mijn lichaam bij mijn benen ook totaal niet soepel, terwijl de rest dat niet is.

Iemand tips?
Groetjes.

unika

Re: Korte (knie)spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:47

je hebt denk ik je bovenbeenspieren te klein. die moet je oprekken door oefeningen. misschien zou je anders eens een fysio kunnen proberen :j heb er zelf ook een tijd last van gehad.

Figaro

Zoek eens op verkorte hamstrings. Waarschijnlijk vind je dan een stuk meer ;)

Chocopasta

Je knie zelf heeft niet echt spieren.
Wel aanhechtingen van je onderbeen en bovenbeen.
Als je je benen slecht kunt strekken heb je waarschijnlijk korte hamstrings.
Kun je wel goed buigen?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:53

@Natasja91, buigen gaat wel goed ja,maar ik kan bijv. niet zitten op de grond en mijn benen recht hebben.

Vroeger ballette ik, en dat gaf wel een hoop problemen!! Een deel kon niet opgelost worden, maar ik kan ook wel iets "trainen" hoorde ik. Maar tot nu heb ik er niet echt problemen mee gehad.

Bedankt voor jullie tips met de bovenbeen/hamstrings, ik zou niet weten hoe alles in mijn been heet en wat er exact te kort kon zijn, vandaar dit topic! :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:57

jij hebt verkorte hamstrings als ik dit zo lees... je kan ze gaan rekken! kan op de manier die jij beschrijft op de grond zitten en benen voor je uit en dan langzaam naar voren buigen met je bovenlichaam.. of je moet je been op een verhoging leggen zeg maar (met je ene bil gewoon zitten), met je andere been gewoon op de grond staan en dan hetzelfde verhaal... naar voren buigen... als je zelf echt niet kan zitten met gestrekte benen, kan je beter bij een fysio m laten rekken!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:59

ik heb mijn kniebanden te lang waardoor mijn knie vaak uit de kom wil. om je bovenbeen spieren langer te krijgen moet je op 1 been gaan staan en dan je hak naar je kont toe trekken zo ver als je kan. mijn buurjongetje heeft het zelfde en kreef van zijn fisio dit mee als oefening ;)

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:00

Dhani schreef:
ik heb mijn kniebanden te lang waardoor mijn knie vaak uit de kom wil. om je bovenbeen spieren langer te krijgen moet je op 1 been gaan staan en dan je hak naar je kont toe trekken zo ver als je kan. mijn buurjongetje heeft het zelfde en kreef van zijn fisio dit mee als oefening ;)

deze is voor de bovenbeen spieren aan de voorkant van je been :)
maar als je een knie niet kan strekken zijn je hamstrings te kort waardoor de knie telkens een beetje gebogen blijft (functie van de hamstrings is het buigen van de knie)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:01

Dhani schreef:

Da's voor je quadriceps, spieren aan de voorkant :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:38

waarin belemmert het je dan dat je verkorte hamstrings hebt? Wat voor sport doe je dat je er last van hebt?
Je kan ze wel oprekken, maar het moet dan wel functioneel zijn, anders zijn ze in notime weer verkort.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 15:19

@Verootjoo, ik pb je even.