Bloed plassen, hoe komt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Bloed plassen, hoe komt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:00

Ik ben al naar de huisarts geweest, voor degene die dat wouden aanraden ;)

Gisteren merkte ik op dat ik bloed plas, en het doet ook behóórlijk pijn.
Mijn moeder zei dat ik waarschijnlijk een blaasontsteking had, maar vandaag heb ik urine weggebracht en ik heb geen blaasontsteking.
De assistent vond het dan ook wel vreemd dat ik zoveel pijn heb met plassen en ik ook bloed plas.

Nou vroeg ik me af of iemand van jullie enig idee heeft hoe dit komt?
Iemand wel eens hetzelfde gehad?

Moet tot Maandag gewoon even aankijken, is het dan niet over dan moet ik terug naar de huisarts. Moest drinken alsof m'n leven ervan af hangt :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:03

...nierproblemen mss?

Nell_

Re: Bloed plassen, hoe komt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:09

Nierstenen misschien bijv?
Heb er verder geen ervaring mee.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:31

kan alsnog blaasontsteking zijn. je zal de eerste niet zijn die duidelijk blaasontsteking heeft maar waaruit de test komt dat er niets aan de hand is. ik heb al meerdere mensen mee gemaakt die blaasontsteking bleken te hebben. dit werd pas duidelijk nadat de urine op kweek gezet was. sommige infecties komen ook alleen maar aan het licht door ze op kweek te zetten.

het kan ook zijn dat je te weinig gedronken hebt waardoor je urine te geconcectreerd is. dit kan ook pijnklachten geven. maar dat zou de HA gezien moeten hebben aan je urine.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:34

Misschien een probleem met de nieren?

Ik plaste zelf bloed toen mijn nier gekneusd was. Maar dat doet zoveel pijn, dan kan je alleen maar op bed liggen (en vooral niet niezen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:36

Inderdaad urine op kweek laten zetten. De kans is zeer groot dat het toch echt een blaasontsteking is. Sowieso door gaan met onderzoeken tot je weet wat het is.

Ik had het zelfde, alle tekenen van blaasontsteking incl bloed, maar de huisarts kon geen blaasontsteking vinden. Omdat ik het had na de val met mn paard werd ik doorgestuurd voor een echo van mn blaas en nieren. Ook werd urine op kweek gezet, en bleek het toch echt wel een simpele blaasontsteking te zijn die na een klein kuurtje zo weer over was.
Pissig als ik was, want ik WIST dat het een blaasontsteking was en moest er dus onnodig lang mee doorlopen, want ook op de echo was niks te zien..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:38

Daphne__ schreef:
De assistent vond het dan ook wel vreemd dat ik zoveel pijn heb met plassen en ik ook bloed plas.

Serieus? Volgens mij komt het ontzettend veel voor bij nier-/blaasproblemen. Kan een 'gewone' blaasontsteking zijn. AB kuurtje en je bent er weer vanaf.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:40

Waarschijnlijk gewoon blaasontsteking :j

Heb dit ook gehad, toch maar AB mee gekregen omdat ik op vakantie ging, en hoppa nergens meer last van :+

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:40

Hey TS,

Ik heb het over een 2 maand ook gehad, nog nooit meegemaakt en ik was gigantisch in paniek!
Bleek het bij mij een zware blaasontsteking te zijn.
En pijn... ja ENORME pijn!!!! ik ben toen enkele dagen thuis moeten blijven van men werk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:54

Ik heb een poosje geleden ook blaasontsteking gehad en toen hebben ze het idd op kweek gezet en bleek het een blaasontsteking te zijn.

Maar plas je met een lichte blaasontsteking ook bloed dan? Want mij vertelden ze toen dat een lichte blaasontsteking pas duidelijk word door op kweek zetten. Maar de vorige keer plaste ik geen bloed en was de pijn ook veel minder :?

Maargoed dan drink ik tot Maandag gewoon flink veel water en dan ga ik maandag gewoon terug.

Heb trouwens al wel heel lang pijn bij m'n nieren, maar daar is niks gevonden, is dus gewoon in orde :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:08

Is het niet een idee om de assistente te bellen en te zeggen dat het je eigenlijk onduidelijk is waar het vandaan komt en dat je daar wel benieuwd naar bent.

Dan kunnen ze je het zo even uitleggen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 14:11

Hun wisten het ook niet, daarom moet ik Maandag terugkomen als het niet over is :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:12

Mijn moeder heeft ook bloed in de urine gehad, zij bleek een blaasonsteking te hebben dus AB, maar dit ging niet over en nu loopt ze bij een uroloog ( of hoe dat heet ) want uit scans kwam dat ze cystes in de nieren ( of blaas.. ) heeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:27

Ik kreeg het vrijdag. dus zaterdag naar de hap die konden niks vinden. woensdag was het nog niet over toen ben ik naar de ha gegaan en bleek een zware blaasontsteking te zijn. mijn ha zei toen ook dast ze dat die zaterdag al hadden moeten zien

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:36

mijn HA geeft mij ook een kuur mee als ik pijn heb bij het plassen en bloed bij de urine heb, de assistenten doen hier vaak wel moeilijk over als ze geen ontsteking kunnen vinden..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:57

Ik had toen ook enorme pijn aan de nieren... dus je symptomen kloppen wel.

Cranberry thee of dergelijke is héél goed voor je urinewegen.
Ik heb er al zoveel gehad.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:07

Heel vreemd dat ze niet even verder kijken hoor!
Bloed plassen lijkt me toch echt niet normaal, daar mogen ze best even naar kijken ook al vinden ze geen bacterien. Dan is er dus gewoon iets anders aan de hand, toch?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:14

Ja heb ik ook een keer gehad. Erg veel pijn en bloed plassen. Gewoon veel drinken, toen was het bij mij in een paar dagen over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:15

Heb je ook pijn in je rug erbij? Als het wel een blaasontsteking is dan kunnen idd cranberryprodukten helpen maar mijn huisarts adviseerde mij een keer om heel veel verse jusd'orange te drinken, hoe zuurder je urine hoe moeilijker her voor de bacterien is, misschien helpt het wel om de pijn te verlichten.
Het kan ook blaasgruis zijn wat loskomt, iets grotere korrels kunnen erg pijnlijk zijn, succes ermee.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:19

even raar.. maar heb je geen bietjes gegeten ? kennis van mij ging ook naar de arts omdat ze rood plaste bleek van de bietjes te komen....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:20

Dat doet toch geen pijn als je plast dan.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:21

Nou is precies hetzelfde als mij! Moest ook veel drinken en anders maandag terug komen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:21

Cookies schreef:
Dat doet toch geen pijn als je plast dan.

nee dat is waar....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:29

Zou hier niet mee wachten tot maandag!! Ben zelf doktersassistente en kan niet begrijpen dat je gewoon naar huis wordt gestuurd zonder medicijnen als je bloed plast en pijn hebt, door hier niks aan te doen kan je nierbekkeonsteking krijgen en ben je verder van huis.

Mijn advies zou zijn om de huisartsenpost te bellen en aandringen om langs te komen, dit is niet normaal.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:34

Ja ik moet zeggen dat ik dit ook een beetje vreemd vind dat je zo naar huis gestuurd word door de assistente.