Angst-vriendelijke tandarts Rondom Oosterbeek-Wageningen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Angst-vriendelijke tandarts Rondom Oosterbeek-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:45

Ik wil niet, ik hoef niet, ik ....durf NIET!! :o

Maar ik moet wel...

Schaam me om het toe te geven, maar ik ben al een aantal jaar niet bij de tandarts geweest.
Laat om het jaar mijn ponies wel onder handen nemen, maar ik zelf?
Neuh, sta doods angsten uit! :x
Zeker na mijn vorige tandarts, die was niet zo precies en voorzichtig...een sloper was er niks bij.

Wie heeft er een hele lieve tandarts, die heel voorzichtig is, alles van tevoren met je bespreekt en die tegen een gestresste patiënt kan?

Ben geen tandarts-o-foob, dus echt een angst tandarts hoeft niet, maar wel een die te vertrouwen is. :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:58

Ik ben in Rhenen geweest naar de tandarts voor angstige patiënten. Dat is al weer wat jaren geleden, dus ik weer niet of hij nog een praktijk heeft. Tandarts de Bruin. Hele fijne rustige man.
Tegenwoordig heb ik in Bennekom weer een tandarts. De Kloet heet hij. Fantastische man. Rustig en vriendelijk en begripvol.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:14

Via de site tandarts.nl kan je selecteren op specifieke angst-tandartsen en tandartsen die met lachgas werken. Je kunt kijken op een straal van X kilometer rondom je woonplaats. Ik zou je aanraden om met een angst-tandarts te gaan praten en daarbij die optie te bespreken.

Ik ben al jaren panisch voor de tandarts, en heb me op een gegeven moment met veel moeite naar een "aardige" tandarts gezet nadat ik meer dan 6 jaar niet geweest was. Die heeft eerst steeds afspraken van 20 min ingepland zodat ik niet de tijd had om volledig in paniek te raken. Dat hielp toch niet zo erg, ik kwam met veel moeite die 20 min wel door maar de volgende keer was de drempel weer hoger. De laatste afspraak heb ik dan ook laten verlopen.

Uiteindelijk ben ik toen weer 2 jaar niet geweest en heb toen een afspraak gemaakt bij een tandartspraktijk in een andere stad waar ze 1 arts hebben die speciaal rondloopt voor mensen met angstklachten. Ik ben er 1 keer geweest waarbij ze niets gedaan hebben, en er is toen meteen een afspraak voor lachgas gemaakt. Volgens de assistente zou het aanvoelen als "2 glaasjes rosé". Weet niet wat voor rosé zij drinkt want ik was zo stoned als een garnaal :') Maar nu kan ik tenminste zonder problemen behandeld worden, en ik zie er dus ook niet meer tegenop om te gaan.

De tandarts die ik nu heb was ook de eerste arts die NIET heeft geprobeerd om me van mijn angst af te helpen door te gaan zitten uitleggen oid. Hij accepteert gewoon dat ik het Heel Erg Eng vind en zorgt gewoon dat ik niks mee krijg van de behandeling. Eerdere tandartsen waren altijd van mening dat grondige uitleg wel zou helpen (angst voor het onbekende, angst om controle te verliezen), of zelfs dat ik me maar niet zo aan moest stellen (!). Ik kan nl zelf niet uitleggen wat ik eng vind, zeg altijd maar dat sommige mensen het met spinnen hebben en ik met tandartsbehandelingen.

Gelukkig heb ik een makkelijk gebit zonder echte problemen (laatste behandelingen waren alleen om oude vullingen te vervangen) maar je zult maar een echt problematisch gebit hebben! Ik was best boos toen ze mij vertelden dat het al jaren mogelijk is om met lachgas behandeld te worden, als ze er in mijn jeugd mee begonnen waren was het misschien nooit zo traumatisch geworden.

BarbaLala

Re: Angst-vriendelijke tandarts Rondom Oosterbeek-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:06

Nou, na het lezen van jou berichtje, denk ik inderdaad dat ik ook banger ben dan ik toe wil geven naar mezelf toe.

Ik ga gelijk kijken op de website....

Enne, lachgas op die manier ken ik niet, dan krijg je een roesje dus eigenlijk?