Ik heb al jarenlang heel erg veel last van mijn heupen, wat steeds erger werd. Eind 2009 is vastgesteld dat ik een flinke heupdysplasie heb aan beide heupen. Begin 2010 waren de klachten zó erg dat ik ben moeten stoppen met mijn opleiding, en mei 2010 kon ik dan eindelijk geopereerd worden. Het zou een hele zware operatie zijn, maar dat zou het zeker waard zijn omdat ik daarna geen pijn meer zou hebben. Dacht ik..
De operatie zelf viel tegen, was heel zwaar en ik had ontzettend veel pijn. Bij de operatie zagen ze je bekken op 3 plaatsen door, en snijden erg veel beenspieren door + ze maken je buikvlies en buikspieren los, flink revalideren dus. Er staat een jaar revalideren voor, en de eerste 2 maanden mag je absoluut niks en niet belasten, want ze kunnen de breuken niet allemaal vastschroeven dus het moet vanzelf aan elkaar groeien.
Tijdens de revalidatie kreeg ik al verschillende tegenslagen. De eerste was een trombosebeen die pas na 3 weken ontdekt was, en het bloedvat zat al tot in mijn buik dicht. Zorgde voor ondraaglijke pijn, en ik kon ook niet door met mijn revalidatie. Het volgende probleem was dat mijn hart een beetje de weg kwijt was, en zodra ik ook maar iets inspande (hurken bv) sloeg mijn hartslag omhoog tot boven de 220, viel mijn bloeddruk weg en viel ik flauw. Dit gebeurde dagelijks, en ik heb alle mogelijke onderzoeken gehad, maar ze konden de oorzaak niet vinden. Ik heb hier nog steeds last van, maar niet zo erg als het was.
Toen kwam de grootste teleurstelling.. Na al dat revalideren thuis ging ik het weer proberen op school, maar dat ging niet zoals ik gehoopt had. De pijn in mijn heup kwam terug, en nog veel erger dan voor mijn operatie. Het werd steeds erger, en ik moest weer stoppen met mijn opleiding. Dit was in December. Mijn eigen arts dacht dat het in mijn spieren zat, en zou 'met spoed' een loopanalyse regelen. Tientallen keren achteraan gebeld, tot op de dag van vandaag nog stééds geen loopanalyse gehad. Ik had geen vertrouwen meer in deze arts omdat er niet gebeurde, dus ben ik voor een second opinion gegaan. Ik heb weer alle mogelijke onderzoeken gehad (MRI, CT) en vandaag kreeg ik dan te horen dat ze niks hebben kunnen vinden. Ik ben dus nog geen steek verder.
Nu ga ik een nieuw traject in om een operatie aan mijn heup te krijgen waarbij ze gaan kijken of ze dan iets kunnen vinden. Er is me al verteld dat ik moet rekenen op minstens 2 á 3 maanden voor dit zover zal zijn.
Ik ben nu al zeker 2 jaar aan het kl*ten met die heup, heb ontzettend veel pijn en kan werkelijk niks. Ik zit de hele dag thuis en word gek. Nu moet ik wéér wachten, weer maanden weggegooid, en al die tijd kan ik dus ook niet verder met mijn opleiding.
Ik word gek van de pijn, van het niks kunnen en van het wachten op iets wat me kan helpen. En het ergste is, als deze heup dan eindelijk goed is weet ik dat mijn andere heup óók nog moet..
Ik ben altijd best positief denk ik, maar nu zit ik er gewoon even écht doorheen, ik weet het echt even niet meer.. Zijn er hier misschien mensen met soortgelijke ervaringen of mensen die me een hart onder de riem kunnen steken? Ik heb geloof ik even een schop onder mijn kont nodig, want mijzelf lukt het niet meer het positief te blijven zien..

Vooral als ik met vriendinnen een avondje uit ben geweest en wat gedanst heb loop ik de volgende dag kreupel en kan ik niet veel meer doen. En ja dat is frustrerend...Ik word al door vrienden plagerig de bejaarde van ons genoemd
Op zich wel te begrijpen als je als 18-jarige soms mankt en dan opeens weer in allerlei bochten moet wringen omdat je knie blokkeert en aangezien ik slechthorend ben, heb ik inderdaad veel gemeen met de gemiddelde oma
Over 2 maanden vinden ze hopelijk wat je mankeert, verhelpen ze dat en kun jij naar een tijdje rust er weer tegenaan met je studie!
. Ik gooi wel een lang en stevig touw de put waar je nu even in zit in, zodat je weer wat gemakkelijker er uit kunt klauteren 
dan lig ik daar half te creperen met mijn benen in de knoop met een knalrood hoofd het uit te puffen en die oma's blijven maar vitaal doorgaan. Tja dan heb ik toch zoiets van; komop anne! Je bent 18! Je moet dit toch kunnen zeg